تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819600193




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اوباما به دنبال دخالت نظامي در سودان جنوبي


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اوباما به دنبال دخالت نظامي در سودان جنوبي
رئيس جمهوري آمريكا همزمان با وقوع درگيري‌ها در سودان جنوبي امروز (دوشنبه) اعلام كرد كه ممكن است انجام اقدامات نظامي را براي تامين امنيت شهروندان آمريكايي لحاظ و بررسي كند.

به گزارش ايسنا،‌ به نقل از خبرگزاري پي.تي.آي، باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا به كنگره گفت: در حالي كه وضعيت در سودان جنوبي را مورد كنكاش قرار مي‌دهم، ممكن است مساله انجام اقدامات بعدي براي حمايت و تامين امنيت شهروندان آمريكايي، املاك و دارايي‌ها از جمله سفارت آمريكا در جوبا را لحاظ كرده و مورد بررسي قرار دهم.

اگرچه اوباما در تعطيلات سالانه خود در هاوايي به سر مي‌برد، اوضاع در سودان جنوبي را از سوي مشاورانش كنترل و بررسي مي‌كند.

اظهار نظر اوباما پس از آن مطرح شد كه چهار تن از پرسنل آمريكا كه قصد خروج از سودان جنوبي را داشتند، در پي تيراندازي به سوي سه فروند هواپيماي آمريكايي مجروح شدند.

اين اقدام از سوي شورشيان در سودان جنوبي باعث مخدوش شدن روند خروج شهروندان آمريكايي از اين كشور آفريقايي شده است.

سوزان رايس، مشاور امنيت خارجي اوباما نيز در پيامي صوتي در توييتر بار ديگر تاكيد كرد كه تمامي گروه‌هاي درگير در سودان جنوبي بايد براي توقف اين درگيري‌ها با يكديگر همكاري داشته باشند.

وي همچنين هشدار داد اگر اين خشونت‌ها تداوم داشته باشد و گروه‌ها براي كسب قدرت از ترور و خشونت استفاده كنند واشنگتن كمك‌هاي خود را به جوبا قطع مي‌كند.

شبكه خبري سي.ان.ان نيز گزارش داد، تمامي آمريكايي‌هاي حاضر در اردوگاه سازمان ملل در "بور" واقع در سودان جنوبي به صورت ايمن اين كشور را ترك كرده‌اند و وزارت امور خارجه آمريكا اعلام كرد كه 15 آمريكايي سودان جنوبي را ترك گفتند.

اين وزارت خانه همچنين اعلام كرد كه پرسنل آمريكايي در حال انجام اقدامات براي تاييد اين مساله هستند كه هيچ شهروندي از اين كشور در اين اردوگاه باقي نمانده است. اگرچه حين خروج اين افراد شورشيان به سوي هواپيماها تيراندازي كرده و چهار تن از پرسنل نظامي آمريكايي را زخمي كردند.

سازمان ملل نيز پرسنل غير ضروري خود را از سودان جنوبي به اوگاندا منتقل كرد چرا كه خشونت‌ها در سودان جنوبي شدت گرفته است.

هيلده جانسون، نماينده سازمان ملل در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما نمي‌خواهيم سودان جنوبي را به حال خود رها كنيم. ما براي ماندن اينجا هستيم و تمام اقدامات لازم را براي مردم سودان جنوبي انجام مي‌دهيم. براي هر كس كه مي‌خواهد ما را تهديد كند بترساند و به ما حمله كند، يك پيام واضح و آشكار داريم؛ ما نمي‌ترسيم!

بان كي مون، دبيركل سازمان ملل نيز گفت: اين سازمان تجهيزات هيات‌هاي نيروهاي حافظ صلح را از كشورهايي چون جمهوري دموكراتيك كنگو و ساير مناطق به سودان جنوبي منتقل مي‌كند.

وي افزود: ما از ساير كشورها مي‌خواهيم تا براي كمك به سودان جنوبي اقدامات لازم را انجام دهند. ما با كمبود تجهيزات و كمك‌ها مواجه هستيم.

در همين حال با بالا گرفتن خشونت‌ها در سودان جنوبي يك مقام سازمان ملل از فضاي ياس و ترس در اين كشور سخن مي‌گويد.

توبي لانزر، از مقام هاي سازمان ملل به بي بي سي از اعدام‌هاي صحرايي گفت كه در شهر بور در ايالت جونگلي روي مي‌دهد.

اين ايالت به دست شورشياني افتاده كه به معاون سابق رييس جمهوري سودان جنوبي وفادارند.

او گفت عده زيادي از مردم به پايگاه سازمان ملل در اين منطقه پناه برده‌اند و عده بيشتري در بيشه‌ها پنهان شده‌اند.

سالوا كر، رييس جمهوري سودان جنوبي معاونش ريك ماكار را در ماه ژوييه به ظن تلاش براي كودتا از سمتش بركنار كرد، درگيري‌ها بين طرفداران دو طرف از هفته گذشته آغاز شد.

پيشتر ارتش سودان جنوبي اعلام كرده بود كه شهر بنتيو در ايالت نفت خيز يونيتي در دست شورشيان افتاده است.

لانزر هشدار داد، تعداد كساني كه در سودان جنوبي به كمك نياز دارند هر روز در اين كشور افزوده مي‌شود.

او پيش بيني كرد كه تا چند روز آينده صحبت از ده‌ها هزار نيازمند كمك نخواهد بود و اعداد به صدها هزار هم مي‌رسد.

دولت قول داده كه شهر بور را از شورشيان باز پس بگيرد.
نظر شما:
------------

دوشنبه 2 دي 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن