تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819804622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پروين چگونه «متكي‌وار» جايگزين رويانيان شد؟


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: پروين چگونه «متكي‌وار» جايگزين رويانيان شد؟
پرسپوليس اين روزها در آتش اختلافات مديريتي مي‌سوزد و در حالي كه رويانيان در سفر بود اعضاي هيئت مديره تصميم به بركناري او و مديرعاملي پروين گرفتند.


به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از افكار نيوز پرسپوليس اين فصل برخلاف فصول گذشته اوضاع خوبي دارد؛ خبري از باخت‌هاي پياپي، بازي‌هاي سرد و پيرمرد‌هاي خسته نيست. تيم دايي صلابت دارد، جوان است و البته صدرنشين، اما ظاهرا قرار نيست هيچ وقت آرامش در اين تيم وجود داشته باشد. در شرايطي كه امسال هيچ ايراد فني وجود ندارد اما مشكل در ريشه و راس تيم است.

محمد رويانيان بعد از گذشت تقريباً ۲ سال ديگر فوتبالي شده، ديگر فرق حاج رضايي و محصص را مي‌‌داند، ديگر لازم نيست بازيكنان پرسپوليس را برايش كالبد شكافي كرد و البته ديگر بدون مخالف نيست. واقعيت اين است كه اختلاف در هيئت مديره پرسپوليس بيداد مي‌كند. اين اختلاف از زماني آغاز شد كه هيئت مديره جديد تنها چند روز مانده به پايان دولت دهم انتخاب شد؛‌ هيئت مديره‌اي كه هر كدام ادعاي مديريت داشتند.حضور علي دايي و «كاريزماي» او باعث شد برخلاف فصول گذشته اختلافات سطح مديريتي كمتر در نتايج تيم اثر بگذارد اما ...

سكانس اول؛ جلسه مخالفان رويانيان در غياب او

چهارشنبه هفته گذشته جلسه مهم و عجيبي تشكيل شد، در حالي كه رويانيان به خارج كشور سفر كرده بود (همانند دفعه گذشته كه رويانيان به روسيه سفر و بركنار شده بود) اعضاي مخالف او در هيئت مديره تشكيل جلسه دادند تا خط قرمزي بكشند روي نام مديرعامل. همه شرايط فراهم بود و حتي مديرعامل آينده پرسپوليس هم انتخاب شد اما دايي و شاگردانش چنان نمايشي در كرمان ارائه دادند كه مديرعامل منتخب جلسه ۳ نفره - يعني علي پروين - ترجيح بدهد فعلاً قضيه مسكوت بماند. نكته جالب اينجاست كه بعد از اين نتيجه و در جلسه اين هفته مخالفان با ۱۸۰ درجه تغيير عقيده، صحبت از برطرف شدن سوء تفاهمات كردند چرا كه پرسپوليس ۶ گل به مس زده بود و تغييرات به صلاح مخالفان نبود.

سكانس دوم؛ پيرواني جا خالي داد تا سلطان مديرعامل شود

پروين، جمشيدي و تا حدود زيادي «نامي» مخالفان محمد رويانيان در هيئت مديره پرسپوليس هستند. در جلسه‌‌اي كه برگزار شد ابتدا پيشنهاد مديرعاملي به جمشيدي داده مي‌شود اما او كه تجربه اين كار را دارد به خاطر بدهي‌هاي زياد قبول زحمت نمي‌كند تا «سلطان» مديرعامل شود! هرچند اين پيشنهاد به يكي از مخالفان سرسخت رويانيان يعني افشين پيرواني مي‌شود ولي كاپيتان پيشين پرسپوليس ترجيح مي‌هد فوتبالي بماند تا اينكه تبديل به محمد حسن انصاري‌فرد دوم شود.

برخلاف رويانيان كه مدت‌ها تفاضاي وقت ملاقات با وزير ورزش كرده اما به او وقت داده نشده، گفته مي‌شود علي پروين مستقيم يا غيرمستقيم با وزير ورزش در ارتباط است و اين يك برگ برنده براي او است و البته پروين مدت‌هاست ساز مخالف رويانيان را مي‌نوازد. بعد از حمله عجيب و بي سابقه ضياء عربشاهي به علي پروين، او توقع داشت كه رويانيان موضع محكمي مقابل پيشكسوت پرسپوليس داشته باشد و حتي عربشاهي را از باشگاه اخراج كند، اما موضع نرم رويانيان، پروين را بيشتر اذيت كرد.

سكانس سوم؛ جنگ ۲ گروه براي خريد يك سهام

از زماني كه بحث واگذاري سهام پرسپوليس مطرح شده ۲ گروه رقابت شديدي را براي مالكيت اين باشگاه شروع كردند،‌ يك طرف علي پروين و حسين هدايتي حضور دارند و از طرف ديگر زوج رويانيان و بابك زنجاني. نكته جالب اينجاست كه زنجاني مدت‌هاست رفيق گرمابه و گلستان سردار و حتي به يكي از طرفداران بازي‌هاي پرسپوليس در ورزشگاه تبديل شده است. اين مسئله و تاكيد چند باره رويانيان مشخص مي‌كند كه رابطه اين ۲ نفر چقدر با هم خوب است.

حسين هدايتي اما گزينه جدي براي حضور در هيئت مديره پرسپوليس است، او مي‌خواهد براي كمك به رويانيان پول رضايت نامه خلعتبري را به باشگاه عجمان بدهد و البته انگيزه اين كار چيزي جز حضور مجدد در هيئت مديره نيست. رابطه او اين روزها بار ديگر با پروين خوب شده است.

سكانس چهارم؛ موضع علي دايي چه خواهد بود؟

علي دايي پيش از اين اعلام كرده بود در صورت جدايي احتمالي رويانيان از پرسپوليس او هم از پرسپوليس مي‌رود، حالا بايد ديد در صورت جدايي رويانيان از پرسپوليس آيا علي دايي تا پايان فصل دوام مي‌آورد يا اينكه او هم از جمع سرخپوشان جدا مي‌شود، هر چند عملكرد خوب پرسپوليس در اين فصل اجازه نمي‌دهد دايي از اين تيم جدا شود. او اين روزها در قبال دعواهاي مديريتي باشگاه سكوت كرده و ترجيح داده به امور فني تيمش بپردازد و بايد ديد آيا اين سكوت تا پايان فصل ادامه خواهد داشت يا اينكه زودتر از آن سكوتش را مي‌شكند.

سكانس پنجم؛ چرا سلطان و چند چراي ديگر...

حالا بحث جانشيني علي پروين به جاي محمد رويانيان مطرح شده و در اين بين چند سوال پيش مي‌آيد؛ چرا علي پروين مي‌خواهد دوباره به قدرت برسد؟ چرا سلطان براي مديرعاملي دندان تيز كرده؟ چرا در مواقعي كه به رويانيان حمله شد پروين سكوت كرد؟ چرا علي پروين از احمدرضا عابدزاده حمايت مي كند؟ چرا او از گذشته درس نمي‌گيرد؟ چرا پروين مي‌خواهد بار ديگر به راهي بازگردد كه تجربه شكست در آن را داشته است؟ چرا او همواره به بازگشت به عقب علاقه دارد؟ چرا او همواره دوست دارد در دهه ۶۰ بماند؟ و چند چراي ديگر كه شايد با توجه به «عقبه» سلطان در آينده براي آنها پاسخ مناسبي پيدا نشود همان طور كه تا امروز پاسخش روشن نشده و كسي سر از كارهاي پروين و «چراهاي» مطرح شده درنياورده است.

چهارشنبه 27 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن