تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803728721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمليات دقيق و گسترده ارتش سوريه در ديرالزور


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران جوان: عمليات دقيق و گسترده ارتش سوريه در ديرالزور
ارتش سوريه به عمليات نظامي خود درچند محور در استان ديرالزور ادامه مي دهد كه بعد از استان حمص، بزرگ ترين استان سوريه به شمار مي رود.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه العالم، هر چند اخبار درگيري ها در استان ديرالزور چندان منتشر نمي شود، اما اهميت راهبردي استان ديرالزور به خاطر قرار داشتن آن در جاده ارتباطي جنوب سوريه به شمال و شمال شرقي اين كشور و ميادين نفتي و گاز است. هركس كه كنترل اين استان را در دست داشته باشد، مي تواند عبور و مرور به سمت حلب و مرزهاي تركيه را زير نظر بگيرد، زيرا اين استان در امتداد خود از يك سو به مرز تركيه و از سوي ديگر به مرز عراق منتهي مي شود.

در روزهاي گذشته، گروه هاي مسلح بويژه دولت اسلامي درعراق و شام موسوم به داعش و جبهه النصره تلاش كردند كه به چند پايگاه نظامي راهبردي در داخل شهر ديرالزور براي رسيدن به فرودگاه راهبردي آن حمله كنند. اين امر بعد از شكست هاي پي درپي آنها براي كنترل بر همه محله هاي شهر ديرالزور و نواحي آن صورت گرفت.

ارتش سوريه كه ابتكارعمل را همچنان در شماري از مناطق و شهرهاي استان ديرالزور و حومه آن در دست دارد، توانست حمله گروه داعش به تيپ 137 و پايگاه هاي تسليحاتي موجود را كه سومين انبار بزرگ سلاح در سوريه مي باشد، دفع كند. اين پايگاه هاي تسليحاتي در ريف غربي شهر ديرالزور و به طور مشخص در اطراف روستاي عياش قرار دارد.

حمله گروه داعش از ساعات اوليه با انفجار يك خودروي بمبگذاري شده در نزديك پايگاه هاي الصاعقه و يك خودروي ديگر در نزديك انبارهاي سلاح آغاز شد و آنها حمله به مواضع نظامي ارتش سوريه را با حدود 3000 هزار نفر آغاز كردند كه اكثر آنها تابعيت سوري نداشتند. اين حمله همزمان با درگيريي هايي در مناطق الحويقه و الرشديه و محله الجبيله در داخل شهر ديرالزور بود كه خطوط تماس با گروه هاي مسلح به شمار مي رود. در اين درگيري ها گروه موسوم به گردان هاي جند العزيز، جبهه النصره، الفاتحون من ارض الشام وابسته به القاعده و لواء الاخلاص شركت داشتند.

هدف اصلي از اين جمله تسلط بر محله هاي القصور و الجوره در داخل شهر ديرالزور به علاوه پراكنده كردن نيروهاي ارتش بين مراكز نظامي و بين محله هاي شهر بود اما يگان هاي ارتش با هماهنگي بالايي عمل كردند كه منجر به خنثي شدن حمله افراد مسلح شد، زيرا اين يگان ها براساس اصل محافظت از هر مركز نظامي و تخليه نكردن آنها كار مي كنند تا از اين طريق به افراد مسلح اجازه ورود به آنها داده نشود.

برخي منابع نظامي تاييد كردند كه شمار كشته و زخمي هاي افراد مسلح مهاجم كه تلاش كردند به پايگاههاي تسليحاتي و انبارهاي سلاح و محله هاي شهر ديرالزور يورش ببرند، 800 نفر است و شماري از آنها داراي تابعيت انگليسي، بلژيكي، تونسي، مغربي، افغاني، چچني و كشورهاي عرب حوزه خليج فارس هستند.

همزمان، اين منابع گفتند: ارتش سوريه راهبردهاي مختلفي را در برخورد با افراد مسلح در استان ديرالزور با توجه به مساحت و نزديك بودن آن به كشورهاي منطقه و جلوگيري از ورود كمك هاي نظامي براي افراد مسلح ازاستان هاي رقه و ريف حلب دنبال مي كند.

انتهاي پيام /

سه شنبه 26 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران جوان]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن