تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803077255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعيد حجاريان: رفع حصر منتظري كار روحاني بودبين اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان تفكيكي قائل نشويم/ مجلس دهم بايد شبيه مجلس پنجم شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: سعيد حجاريان: رفع حصر منتظري كار روحاني بودبين اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان تفكيكي قائل نشويم/ مجلس دهم بايد شبيه مجلس پنجم شود
حجاريان معتقد است كه مجلس دهم بايد شبيه مجلس پنجم شود يعني يك اقليت قوي و تأثيرگذار از اصلاح‌طلبان وارد مجلس شوند.


به گزارش سرويس فضاي مجازي خبرگزاري فارس، سعيد حجاريان در بخشي از گفت‌وگوي خود با ايسنا، با اشاره به اينكه "ريل‌گذاري و سمت‌گيري دولت صحيح است"، اظهار كرد: دولت بايد شرايط سازماندهي جامعه مدني را فراهم كند و موانع را از ميان بردارد.

وي همچنين معتقد است كه مجلس دهم بايد شبيه مجلس پنجم شود يعني يك اقليت قوي و تأثيرگذار از اصلاح‌طلبان وارد مجلس شوند. حجاريان بيان مي‌كند كه اگر چنين تركيبي در مجلس آتي شكل بگيرد، وي از اين اتفاق راضي خواهد بود.

در حال حاضر بديلي براي دولت روحاني وجود ندارد

اين تحليلگر مسائل سياسي افزود: ممكن است در ادامه كار دولت يازدهم، شاهد اين باشيم كه برخي اقشار به حمايت خود از دولت پايان دهند يا بالعكس. در واقع حفظ پايگاه اجتماعي دولت، به عملكرد آن مربوط است و بايد منتظر بود و ديد كه دولت چگونه پيش مي‌رود. اكنون مردم به خاطر وجود مشكلات، دلخوري دارند اما به آينده اميدوار هستند.

وي همچنين با اشاره به اينكه "اكنون دولت با مشكلات عديده‌اي مواجه است"، اظهار كرد: ‌مشكلاتي از قبيل وابستگي به نفت، ساختاري شده است. اين مشكل هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب وجود داشته است اما مردم بايد توجه كنند كه آيا دولت يازدهم آلترناتيوي دارد؟ ممكن است عده‌اي بگويند كه اين دولت هم بايد كنار برود، ولي سوال اينجاست كه آيا بايد كسي مثل احمدي‌نژاد دوباره سر كار بيايد؟ به نظر من در حال حاضر بديلي براي دولت روحاني وجود ندارد. بايد شخصيت‌هايي كه در بين مردم اعتبار دارند، مثل هاشمي رفسنجاني، سيدمحمد خاتمي، ناطق نوري و همچنين روزنامه‌نگاران و روشنفكران براي مردم توضيح دهند كه در حال حاضر بديل ديگري وجود ندارد.

ريل‌گذاري دولت يازدهم صحيح است اما مشكلات هم زيادند

حجاريان با تاكيد بر اينكه "ريل‌گذاري و سمت‌گيري دولت يازدهم صحيح است، اما مشكلات - به دليل گستردگي - به آهستگي حل مي‌شوند"، اظهار كرد: ايرادي ندارد كه گاهي آهسته حركت شود، مهم اين است كه مسير درست است. در دولت قبل، هم جهت‌گيري اشتباه بود و هم احمدي‌نژاد و دولت وي در اين مسير غلط، تند حركت مي‌كردند. بنابراين تورم 40 درصد و نرخ رشد منفي 5.6 درصد به وجود آمد و كشور مفلوك و مفلس شد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب اضافه كرد: در حال حاضر مشكلات وجود دارد اما سمت‌گيري دولت صحيح است. برخي اقدامات دولت گذشته را بايد در طول 20 سال آينده جبران كرد. مردم هم بايد اين را بدانند و به سمت‌گيري دولت توجه كنند و انتظار نداشته باشند كه در چهار سال يا هشت سال، همه مشكلات حل شود زيرا مشكلات نهادينه شده است.

حجاريان در همين رابطه، به عزم دولت براي حل مشكلات كشور در زمينه سياست خارجي اشاره كرد و افزود: روحاني به دنبال اين است كه با باز كردن گره سياست خارجي، سرمايه خارجي را به ايران وارد كند.

تقويت جامعه مدني زمان‌بر است

حجاريان با بيان اينكه "حوزه اقتصاد در ايران، حوزه‌اي زودبازده است"، خاطرنشان كرد: در مقابل اين حوزه، تقويت جامعه مدني زمان‌بر است. بنابراين دولت بيشتر بر حوزه اقتصاد متمركز شده است. البته دولت نمي‌خواهد شرايط كشور را به هم بزند و حساسيت ايجاد كند.

اين تحليلگر مسائل سياسي در ادامه با بيان اينكه "تقويت بخش خصوصي موجب تقويت جامعه مدني مي‌شود"، اظهار كرد: اكنون طيف بورژوازي ما هيچ حزبي در اختيار ندارد. بورژوازي بهتر است همانند ساير طبقات جامعه به سمت تشكيل احزاب پيش برود.

وي درباره گزارش صدروزه رييس‌جمهور گفت: پس از ارائه اين گزارش عده‌اي روحاني را متهم كردند كه وي «سياه‌نمايي» كرده است. «سياه‌نمايي» يك گزاره است كه يا ناظر بر «نشر اصاديق» است، يا ناظر بر «نشر اكاذب». شايد منظور آنها اين بوده كه روحاني «نشر اكاذيب» كرده است و اگر اينگونه باشد، رييس‌جمهور بايد دادگاهي شود. اما سياه‌نمايي به معناي بيان كردن سياهي‌ها و تباهي‌هاست، يعني كسي جرمي مرتكب مي‌شود و كسي كه اين جرم را گزارش مي‌دهد در واقع سياه‌نمايي كرده است. از اين منظر، به نظر من آقاي روحاني سياه‌نمايي كرده است زيرا وي تباهي‌ها و سياهي‌ها را گزارش كرد. به نظر من سياه‌نمايي بد نيست؛ هرچند براي عده‌اي خوش نباشد، چراكه گاه حقيقت تلخ است.

دولت به بحث‌هاي خلاف مطالبات مردم توجه نكند

وي در ادامه، به موضوع مديريت مطالبات از دولت اشاره و تاكيد كرد: بيان مطالبات، به مردم تعلق دارد نه مجلس شوراي اسلامي يا اصلاح‌طلبان. دولت بايد ببيند كه مردم در حال حاضر و در آينده چه مي‌خواهند. دولت بايد پيگير مطالبات مردم باشد و به بحث‌هاي خلاف مطالبات مردم توجه نكند. دولت چنين كاري مي‌كند و اگر اينچنين باشد، اين نوع دولت را مي‌توان دولت ملي ناميد.

رفع حصر منتظري كار روحاني بود

وي همچنين به برخي انتقادها از گزارش و همچنين عملكرد رييس‌جمهور مبني بر اينكه چرا آقاي روحاني درباره مسأله رفع حصر يا آزادي فعالان سياسي زنداني گزارش نداده است، اشاره كرد و گفت: آقاي روحاني رييس شوراي عالي امنيت ملي است و مي‌تواند مؤثر باشد؛ ضمن اينكه ايشان در اين زمينه تجربه دارند و امتحان پس داده‌اند، بطوريكه رفع حصر آيت‌الله منتظري نيز كار آقاي روحاني بود. بنابراين من اميدوارم با مديريت ايشان، حصر موسوي و كروبي و نيز حبس‌ها به پايان برسد. البته من شنيده‌ام در اين زمينه دولت‌ تلاش‌هايي را هم انجام مي‌دهد.

از حضور امثال ناطق نوري در مجلس بعدي استقبال مي‌كنم

حجاريان با ارائه تحليل خود درباره انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: تا زمان انتخابات آتي مجلس زمان زيادي باقي است اما من معتقدم بايد مجلس دهم شبيه مجلس پنجم شود يعني اقليت قوي و تأثيرگذار از اصلاح‌طلبان وارد مجلس شوند و با توجه به شرايط موجود، چنين چيزي قابل قبول و راضي‌كننده خواهد بود. در مجلس پنجم، كارگزاران فراكسيوني قوي بودند. به نظر من حضور آقاي ناطق نوري در مجلس بعدي بسيار مؤثر خواهد بود و من از حضور چنين نيروهايي در مجلس بعدي استقبال مي‌كنم اما خود آقاي ناطق گفته است كه در انتخابات شركت نمي‌كند.

اين تحليلگر مسائل سياسي در ادامه افزود: هم‌اكنون در شوراي شهر هم نيروهاي اصلاح‌طلب خوبي حضور دارند كه حاكميت بر روي آنها حساسيت نداشت. آنها اصلاح‌طلبان جواني بودند كه مورد حمايت شخصيت‌هاي محبوب اصلاح‌طلب هم قرار گرفتند. در انتخابات مجلس هم مي‌توان بر نيروهاي جوان اصلاح‌طلب سرمايه‌گذاري كرد و با حمايت رهبران جريان اصلاح‌طلب آنها را به مجلس بعدي فرستاد.

بين اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان تفكيكي قائل نشويم

وي همچنين درباره برخي تحليل‌ها مبني بر تفكيك اصلاح‌طلبي و اعتدالگرايي خاطرنشان كرد: در حال حاضر اصلاح‌طلبان در كابينه دولت يازدهم حضور دارند و پايگاه اجتماعي دولت هم اصلاح‌طلبان هستند؛ بنابراين لازم نيست بين اصلاح‌طلبان و اعتدالگرايان تفكيكي قائل شويم.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضاي مجازي

انتهاي پيام/

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 75]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن