تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804813932




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرم افزاري قدرتمند براي آرايش كليك راست!


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نرم افزاري قدرتمند براي آرايش كليك راست!
كليك راست ماوس يا لفظ دقيقتر آن «منوي محتوايي» - Context Menu – يكي از مهمترين ابزار آلات ويندوز و در واقع هر سيستم عامل ديگري است كه به شما اجازه ميدهد تا به بسياري از عملكرد هاي سيستم عامل بدون ترك صحنه دسترسي داشته باشيد. هرچند گزينه هاي معمول و پيش فرض اين منو ميتواند كارايي خاص خود را داشته باشد، اما كليك راست زماني شگفت انگيزتر خواهد شد كه بتوانيد گزينه هاي مورد نظر و مورد علاقه خود را به آن اضافه كنيد.
كليك راست ماوس يا لفظ دقيقتر آن «منوي محتوايي» - Context Menu – يكي از مهمترين ابزار آلات ويندوز و در واقع هر سيستم عامل ديگري است كه به شما اجازه ميدهد تا به بسياري از عملكرد هاي سيستم عامل بدون ترك صحنه دسترسي داشته باشيد. هرچند گزينه هاي معمول و پيش فرض اين منو ميتواند كارايي خاص خود را داشته باشد، اما كليك راست زماني شگفت انگيزتر خواهد شد كه بتوانيد گزينه هاي مورد نظر و مورد علاقه خود را به آن اضافه كنيد.

به گزارش «تابناك» اين روزها فضاي سيستم عاملها و به خصوص ويندوز به اين سمت هدايت ميشود كه بيش از هميشه با نيازها و علاقه هاي كاربران به خصوص در مواردي همچون ايجاد امكان خلاقيت براي كاربر و دسترسي وي براي شخصي سازي سيستم عامل، همخواني داشته باشد. در همين راستا ابزارهاي فراواني براي كاربران طراحي شده است تا بتوانند به سهولت فضاي سيستم عامل را مطابق نيازهاي خود شخصي سازي كنند.

يكي از اين ابزارها كه چندي است به شدت مورد توجه طراحان و برنامه نويسان واقع شده ابزار و آلات ايجاد تغييرات در منوي كليك راست يا همان منوي محتوايي است. اكنون نرم افزارهايي چند براي اين منظور ساخته و پرداخته شده است كه يكي از بهترين و قدرتمند ترين آنها نرم افزار Context Menu Tuner است:

در اين جا سعي داريم شما را با نحوه كار اين نرم افزار و خروجي جالب توجه آن بيشتر آشنا سازيم.

دانلود و نصب اين نرم افزار بسيار ساده است. حجم آن در حد 170 كيلوبايت به شكل فشرده است كه فايل فشرده حاوي دو نسخه 64 و 32 بيتي آن است (لينك دانلود در انتهاي اين گزارش). كل برنامه به شكل قابل حمل - Portable - و بدون نياز به نصب است و فقط كافي است كه نسخه همخوان با سيستم عامل خود را از حالت فشرده خارج و اجرا كنيد:

اما اگر چنانچه مطمئن نيستيد كه سيستم عامل شما نسخه 32 يا 64 بيتي است، با وارد كردن cmd در قسمت جستجوي منوي استارت و اجراي اين برنامه متن: wmic os get osarchitecture را در آن وارد كنيد:

واسط كاربري نرم افزار به حد ممكن ساده و بدون هيچ پيچيدگي خاصي است. پنل سمت چپ حاوي گزينه هايي است كه شما ميتوانيد براي اضافه كردن آنها به منوي محتوايي خود استفاده كنيد و در پنل سمت راست، سه دسته گزينه كه موارد سمت چپ ميتوانند زير مجموعه آنها باشند:

براي مثال ميتواندي با انتخاب گزينه Folder از پنل سمت راست، و سپس انتخاب گزينه Copy از پنل سمت چپ و سپس زدن دكمه Add اين گزينه را به شاخه Folder در منوي راست كليك خود اضافه كنيد:

نتيجه اين امر اضافه شدن گينه Copy به منوي محتوايي، در زماني است كه بر روي يك پوشه كليك راست ميكنيد:

اما اين گزينه به شكل پيش فرض در منوي محتوايي شما موجود است و اضافه كردن آن چندان كار شگفت انگيزي نيست! در نتيجه ميتوانيد با انتخاب مجدد آن و زدن دكمه Remove اقدام به حذف آن كنيد:

اما بگذاريد نگاهي به تركيبات پيچيده اين نرم افزار براي انجام يك ابتكار واقعا چشم نواز داشته باشيم! براي مثال ميتوانيم اقدام به حذف تمامي خصوصيات مربوط به يك فايل يا پوشه – Properties – كنيم:

يا اينكه گزينه انتخاب همه فايلها و پوشه ها را به منوي محتوايي راست خود اضافه كنيد:

ساخت گزينه هاي كاملا شخصي

اما فراتر از گزينه هاي معمولي كه در اين نرم افزار براي اضافه شدن به منوي محتوايي وجود دارد، نكته جالب آن اين است كه خود كاربر ميتواند به سهولت اقدام به تعريف و ساخت گزينه هاي مورد نظر خود كند. كاربر ميتواند هر برنامه مورد نياز را به منوي خود اضافه كند و براي مثال از اين منو مستقيما براي فرستادن يك فايل تصويري به برنامه تغيير فرمت يا Converter اقدام كند.

براي اينكار ابتدا بايد بر روي گزينه نخست از پنل سمت چپ يعني Add Custom Item كليك كنيد. سپس با انتخاب گزينه All Files از منوي سمت راست، از دكمه Add گزينه Add to specific file type را انتخاب كنيد:

انتخاب گزينه Add to specific file type به اين دليل است كه ميخواهيم اين عملكرد تنها در مورد فايلهاي تصويري صورت پذيرد. در اينجا، ما در قسمت جستجو براي پسوند فايلها، گزينه avi را انتخاب كرديم، اما شما ميتوانيد هر نوع پسوند تصويري ديگر يا همه آنها را نيز انتخاب كنيد:

در اين صورت با پنجره اي مواجه خواهيد شد كه از شما تقاضاي وارد كردن عنواني براي گزينه مورد نظر و دادن آدرس برنامه اي كه بايد با انتخاب اين گزينه اجرا شود را دارد. نام گزينه و مسير برنامه مورد نظر ار نيز در اين پنجره وارد كنيد:

در اين پنجره همچنين مواردي براي تنظيم جايگاه و چگونگي اجراي و عمل اين گزينه نيز وجود دارد. به اين ترتيب متوجه خواهيد شد كه در هنگام كليك راست بر روي فايلهايي با پسوند avi گزينه مورد نظر براي ارسال مستقيم آن به برنامه تغيير فرمت، نمايش داده خواهد شد:

در نهايت همانگونه كه مشاهده ميشود، اين نرم افزار ساده و سبك، ميتواند با در اختيار گذاشتن گزينه هاي متفاوت براي كاربر در خصوص شخصي سازي منوي محتوايي و همچنين باز گذاشتن دست كاربران براي ايجاد گزينه هاي مورد نظر خود به عنوان يكي از جالب ترين نرم افزارهاي طراحي شده در اين خصوص معرفي شود. قابليت انعطاف اين نرم افزار بالا است و نگاهي حتي كوتاه به آن ميتواند منجر به آن شود كه منوي محتوايي شما بيش از هميشه مطابق سليقه تان باشد!

دانلود نرم افزار با لينك مستقيم

يکشنبه 24 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن