تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803311237




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پايتخت جمهوري آفريقاي مركزي در استانه بحراني انساني


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: پايتخت جمهوري آفريقاي مركزي در استانه بحراني انساني
تهران/ واحد مركزي خبر/ سياسي 1392/09/22
خبرگزاري رويترز امروز (جمعه) درگزارشي از بانگي در باره وضعيت اين شهر نوشت، حدود 30 هزار نفر به فرودگاه بانگي،پايتخت آفريقاي مركزي،پناه برده‌اند. اين درحالي است كه نيروهاي فرانسوي از هفته گذشته براي پايان دادن به درگيري‌هاي سياسي و قومي در اين شهر مستقر شده‌اند.
هرچند فرودگاه بانگي امن‌ترين جاي پايتخت است، اما هنوز مي‌توان ترس را در بين اين آورگان حس كرد،آوارگاني كه در فضاي باز يا در آشيانه هواپيماهاي رها شده در منطقه‌اي كه در كنترل شبه نظاميان مسيحي است، به سر مي‌برند.
شبه نظاميان سلكا كه ميشل جوتوديا Michel Djotodia را در ماه مارس به قدرت رساندند، در ماه‌هاي گذشته رفتارهاي تند و تهاجمي زيادي داشتند و به همين جهت شبه نظاميان مسيحي موسوم به «آنتي بالاكا» به مقابله با آنها برخاستند.
السيد بي‌ين‌ونو،جوان مسلحي كه در يكي از ايستگاههاي كنترل فرودگاه مستقر است مي‌گويد:« هرج و مرج است نمي‌توانيم به خانه‌هايمان برگرديم وقتي فرانسوي‌ها كارشان را تمام كردند مي‌توانيم به خانه‌هايمان بازگرديم و تا آن زمان اينجا مي‌مانيم.»
حمله هفته گذشته آنتي بالاكاها به بانگي كه با حمايت طرفداران فرانسوا بوزيره، رئيس جمهور مخلوع افريقاي مركزي صورت گرفت و به حمله متقابل شبه نظاميان سلكا منجر شد 500 كشته و بيش از 100 هزار آواره برجا گذاشت و با اين ترتيب شمار آوارگان كل كشور از زمان سلاح به گرفتن سلكاها به 500 هزار نفر رسيد.
يك هزار و 600 نيروي فرانسوي در كنار 3 هزار نظامي آفريقايي از روز دوشنبه عمليات خلع سلاح شبه نظاميان شروع كرده‌اند عملياتي كه تاكنون به كشته شدن دو نفر از آنها منجر شده است.
سرهنگ ژيل ژروم سخنگوي نيروهاي مسلح فرانسه در كنفرانسي مطبوعاتي در پاريس گفت، بخش زيادي از نفرات گروه‌هاي مسلح به مناطق خود بازگشته‌اند و درحال حاضر تعداد تسليحاتي كه در شهر دست به دست مي‌شود به صورت قابل ملاحظه‌اي كاهش يافته است، اما افراد مشكوك معدودي هنوز سلاح دارند كه يا همراهشان است و يا مخفي كرده‌اند و يافتن اين افراد و مخفي‌گاه سلاح‌هاي آنها وقت لازم دارد. به گفته وي عمليات خلع سلاح در شهر بوسانگوئا واقع در 300 كيلومتري شمال بانگي هم ادامه دارد.
اين نظامي فرانسوي گفت‌ درگيري‌هايي در اين شهر روي داد اما در حال حاضر اوضاع آرام است.
فرانسوا اولاند ، رئيس جمهور فرانسه هم كه به برزيل سفر كرده است خاطر نشان كرد اوضاع در افريقاي مركزي آرام شده اما بايد بسيار مراقب بود و عمليات خلع سلاح را تا پايان ادامه داد.
آمريكا كه وعده داده است به نيروهاي فرانسوي و آفريقايي كمك تداركاتي كند از ديروز انتقال نيروهاي بروندي را با هواپيما آغاز كرده است.
اما سازمان‌هاي غير دولتي بيم آن دارند بحران انساني گسترده‌اي در بانگي روي دهد. پزشكان بدون مرز نامه سرگشاده‌اي به والري آموس معاون امور بشردوستانه دبير كل سازمان ملل ارسال و از وي درخواست كرده‌اند كمك‌هاي بشردوستانه بيشتري به جمهوري آفريقاي مركزي ارسال شود.
ام.اس.اف، تنها سازمان بشردوستي كه در فرودگاه بانگي حضور دارد، بارها به نهادهاي سازمان ملل هشدار داده و درخواست كرده است به فوريت مواد غذايي، چادر و تجهيزات بهداشتي بيشتري به اين شهر ارسال شود اما پاسخ مناسبي به اين درخواست‌ها داده نشده است.
تسي فوتش هماهنگ كننده اين سازمان در فرودگاه بانگي با ابراز تاسف از كمبود كامل تجهيزات بهداشتي گفت كمبود آب و تجهيزات بهداشتي به زودي سبب شيوع بيماريهاي مربوط به كمبود اين امكانات مي‌شود و احتمال دارد بحران شيوع مالاريا و بيماريهاي عفوني تنفسي به اين بحران‌ها افزوده شود.
در بانگي مراكز خدماتي پس از روزها تعطيلي فعاليت خود را از سرگرفته‌اند و صف‌هاي طولاني در برابر آنها درست شده است.
به نظر مي‌رسد درخواست رهبران مسيحي و مسلمان سبب از بين رفتن تنش‌ها نشده است. محله‌اي كه مقر انجمن ملي دامداران آفريقاي مركزي، نماد جامعه مسلمانان، در آن قرار داد ويران شده است.
از سوي ديگر نيكلاس تيانگايي ، نخست وزير موقت آفريقاي مركزي از جامعه بين المللي درخواست كرده است به اين كشور كه در شرايط به شدت دشواري قرار دارد كمك مالي و تجهيزاتي كنند.
106/126

جمعه 22 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن