تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نگاه مؤمن عبرت آميز و نگاه منافق سرگرمى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802944560




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برگزاري كميسيون مشترك ايران و روسيه/ لاوروف: ايران بايد در اجلاس ژنو2 حضور داشته باشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: برگزاري كميسيون مشترك ايران و روسيه/ لاوروف: ايران بايد در اجلاس ژنو2 حضور داشته باشد
يازدهمين كميسيون مشترك ايران و روسيه بر اساس توافق وزراي امور خارجه كشور به زودي برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه كشورمان در نشست خبري مشترك با سرگئو لاوروف وزير امور خارجه روسيه ضمن تشكر از حضور وزير امور خارجه روسيه و خوش آمدگويي به وي گفت: روابط ايران و فدراسيون روسيه مبتني بر منافع مشترك دو كشور و در جهت تقويت ثبات در منطقه و كمك به حفظ صلح و امنيت بين المللي است.

وي با اشاره به اينكه اين روابط درازمدت و اساسي است، بيان كرد: در ماه هاي گذشته پس از ديدار دكتر روحاني و آقاي پوتين و مكالمه تلفني دو رئيس جمهور روابط كشورها گسترش بيشتري پيدا كرد و تماس هاي مابين وزراي خارجه و ساير اعضاي كابينه دو كشور گسترش پيدا كرد.

ظريف گفت: اميدواريم اين رفت و آمدها زمينه همكاري هاي گسترده تر دو كشور و همكاري هاي سياسي و اقتصادي در جهت منافع دو كشور را فراهم كند.

وي با اشاره به اينكه نقش روسيه به عنوان يكي از اعضاي مهم 1+5 و دوست ايران در اين گروه نقش برجسته اي بوده است، گفت: من در گفتگوها شخصا از آقاي لاوروف تشكر كردم.

وي ادامه داد: نقش روسيه در جلوگيري از يك بحران و فاجعه منطقه اي در حمله نظامي به سوريه نيز بسيار مثبت بوده و همكاري خوبي بين ايران و روسيه در اين زمينه صورت گرفته و اميدواريم اين گفتگوها به صلح و امنيت در منطقه كمك كند و سفر ايشان آغاز ديگري براي روابط گسترده دو كشور باشد.

همچنين سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز در اين نشست خبري مشترك بيان كرد: در ديدار با وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و همكاران ايشان مذاكرات بسيار مفيدي داشتيم و بر تصميم دو كشور در جهت توسعه روابط در همه زمينه ها از جمله منطقه اي و بين المللي تاكيد كرديم و اين گفتگوها بر اساس توافقات بين روساي جمهوري دو كشور در بيشكك و مكالمات تلفني آنها صورت گرفت.

لاوروف اظهار داشت: دورنماي خوبي براي توسعه روابط اقتصادي وجود دارد و توافق كرديم هر چه سريعتر كميسيون مشترك دو كشور برگزار شود روساي كميسيون مشترك مشخص شدند و بر اين باوريم كه هرچه زودتر ديدار داشته باشند و در خصوص تاريخ و محتواي اين كميسيون به توافق برسند.

وزير امور خارجه روسيه با بيان اينكه توافقات ميان مدت و بلندمدت اقتصادي صورت گرفت، بيان كرد: خوشحاليم كه بين دو وزارتخانه انرژي ارتباطات خوبي برقرار است و خشنوديم مذاكرات خوبي در سفر معاون نخست وزير روسيه به ايران انجام شد كه روابط فرهنگي را توسعه مي دهد و به دو ملت كمك مي كند كه يكديگر را بيشتر بشناسند.

وي ادامه داد: در خصوص مسائل منطقه اي و همچنين نتايج نشست ژنو نيز بحث و گفتگو كرديم كه در ژنو توافق شد در خصوص حل مرحله به مرحله مساله ايران كه يكي از اين مسائل حق ايران براي انرژي صلح آميز هسته اي از جمله غني سازي و البته حل شدن سوالات آژانس و اينكه برنامه ايران بايد كاملا تحت نظر آژانس ادامه يابد.

لاوروف با بيان اينكه يك درك مشترك نسبت به اين مساله داريم كه سند ژنو بايد توسط تمام طرفين اجرا شود و سعي مي كنيم اينطور باشد و به طور فشرده كار كنيم كه به مرحله بعدي و پكيج بعدي كه حل و فصل كامل مساله است، برسيم.

وزير امور خارجه روسيه گفت: روسيه و ايران اميدوارند در تاريخ هايي كه صحبت كردند به اين نتايج برسند البته در خصوص توافقات انجام گرفته سوال مي شود كه چه زماني نهايي خواهد شد كه بايد بگويم اين موضوع به شرايط مختلف بستگي دارد.

وي با اشاره به تغيير شرايط سوريه و آفريقا در سال هاي اخير بيان كرد: استفاده از زور براي حل و فصل مسائل به هيچ عنوان مقبول نيست از مسائل سوريه نگرانيم و خواهان توقف خونريزي هستيم حاكميت اين كشور بايد حفظ شود و تمام فرقه ها و مذاهب بايد احساس امنيت كنند و در پروسه سياسي حضور داشته باشند.

لاوروف با بيان اينكه براي اجراي اين اهداف كنفرانس ژنو 2 برگزار مي شود، اظهار داشت: همه طرف هاي سوري بايد در اين كنفرانس حضور داشته باشند و طرف هاي خارجي و كسانيكه مي توانند به حل مساله سوريه كمك كنند نيز بايد حضور داشته باشند. براي ما مهم است كه ايران نيز حضور داشته باشد.

وزير امور خارجه سوريه با بيان اينكه در گفتگو با ظريف مسائل افغانستان را مورد بررسي قرار داديم، تصريح كرد: به ويژه در خصوص برنامه 2014 گفتگو كرديم و علاقه مند هستيم همكاري خوبي در خصوص افغانستان داشته باشيم. توليد مواد مخدر و حملات تروريستي در اين كشور ادامه دارد و ما و ايران بايد به همسايه خود كمك كنيم كه اين تهديدات را برطرف كنيم و در خصوص همكاري ها چه به صورت دوجانبه و چه در اجلاس شانگهاي توافق كرديم.

وي با بيان اينكه در صدد هستيم روابط و همكاري در خصوص عراق را توسعه دهيم و ببينيم كه روسيه، ايران و ساير كشورها چطور مي توانند به ثبات عراق و برگزاري انتخابات در اين كشور كمك كنند، تصريح كرد: تروريست در عراق نگران كننده است در سال جاري 7 هزار نفر در حوادث تروريستي كشته شده اند كه اين رقم بسيار بيشتر از آن تعدادي است كه در افغانستان كشته شده اند و ما و همكاران ايراني علاقه مند هستيم كه به ثبات در عراق كمك كنيم.

لاوروف با اشاره به گفتگوها درباره رژيم حقوقي درياي خزر گفت: همه كشورهاي حاشيه درياي خزر بايد كمك كنند كنوانسيون رژيم حقوقي درياي خزر آماده شود اجلاسي در سال آينده در آستاراخان برگزار مي شود و پيش از آن نيز اجلاس وزراي خارجه براي بررسي اسناد اجلاس سران برگزار خواهد شد.

وزير امور خارجه روسيه تاكيد كرد: دو طرف در مذاكرات امروز بر لزوم همكاري ها در موضوعات مختلف من جمله مسائل منطقه اي تاكيد داشتند همكاري هاي ما عليه هيچ كشوري نيست و در صدد هستيم همه كشورها را جذب كنيم و همكاري هايي در چارچوب قوانين بين المللي داشته باشيم.

اين نشست با سوالات خبرنگاران از وزراي امور خارجه ايران و روسيه ادامه پيدا كرد.

كد خبر: 2193669

تاريخ مخابره : ۱۳۹۲/۹/۲۰ - ۱۴:۵۵

چهارشنبه 20 آذر 1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن