واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=39702">متريال حباب صابون D.Abedi 13 مهر 1384, 23:35سلام از اونجايي كه ديدم اين انجمن خيلي راكد شده تصميم گرفتم يك اموزش كوچولو بگذارم منتهي چون تازه دو سه ماه مي شه كه مكس كار ميكنم و چيزي بلد نيستم به همين خاطر يكي از متريالهاي خود مكس را توضيح مي دم كه همه ازش استفاده كنند. پس اگه قراره حرفه اي ها تنبلي كنند بايد از اين به بعد من را هم تحمل كنيد (نيست من خيلي زرنگم) :wink: ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ پنجره متريال اديتور را باز كنيد و روي دكمه standard كليك و Shellac را انتخاب كنيد و در تنظيمات اوليه ان مقدار shellsc color blend را به 100 افزايش دهيد. بعد روي دكمه base material كليك كرده و نوع انرا از standard به raytrace تغيير دهييد. سپس مقدار spec.level را به 150، index of refr را به 1 و رنگ diffuse را به سياه تغيير دهيد. عبارت sided-2 را تيك زده و رنگ transparency را سفيد كنيد، همچنين در بخش raytrace contoroller تيك عبارت raytrace refraction را برداريد. (خيلي imp است) يعني تنظيمات اينطوركي باشد(براي اينكه نتيجه كار را بهتر ببينيد زمينه پشت متريال را نيز روشن كنيد) حالا روي دكمه مربع كنار reflect كليك كنيد و falloff را انتخاب كنيد. در تنظيمات ان مقدار عدد رو به روي مربع سياه را به 5 (پنج) كاهش دهيد و در قسمت falloff type نوع fresnel را انتخاب كنيد.حالا روي دكمه Noun بالايي كليك كرده و gradiant ramp را انتخاب كنيد. در قسمت gradiant ramp parameter هفت flag جديد ايجاد كرده و رنگهاي انها را به ترتيب از چب به راست به صورت زير نظيم كنيد قرمز ارغواني آبي فيروزه اي سبز زرد قرمز سپس در قسمت gradiant type نوع mapped را انتخاب كنيد تا حالا بايد نتيجه كار اينطوري شده باشد حال روي دكمه noun كليك كنيد و Noise را انتخاب كرده و در قسمت Noise Type نوع Turbulence را علامت بزنيد همچنين مقادير hight و low را به تر تيب 65/0 و 1/0 و size را به مقدار 5 تغيير دهيد. حال دو پله به بال بيايد و از noise و gradiant ramp خارج شويد و به falloff برگرديد دكمه بالايي را روي پاييني drag كرده و روي دكمه پاييني رها كنيد و گزينه instance را انتخاب كنيد. روي يكي از دكمه راست كليك كرده و يك كپي از ان بگيريد اين بار يك پله بالاتر بياييد و روي مربع كنار spec.color راست كليك كرده و روي ان (paste (instance كنيد سپس به قسمت maps رفته و مقدار آنرا به 20 كاهش دهيد. مجددا يك پله بالاتر بياييد و به shellac basic param برسيد و در انجا روي دكمه رو به رويي عبارت shellac material كليك كنيد و متريال نوع raytrace را انتخاب كنيد.مقدار spec.level را برابر 168 glossiness را 11 soften را 5 و index of Refr را برابر 1 قرار دهيد همچنين رنگ diffuse را سياه و رنگ spec.color را آبي كنيد بعد روي مربع كنار دكمه spec.color راست كليك كرده و (paste (instance كنيد و مجددا به قسمت maps رفته و مقدار آنرا به 20 كاهش دهيد. به اين صورت Saeid Taheri 14 مهر 1384, 00:15ممنونم جناب عابدی عزیز ، تا 24 ساعت دیگه منتقل میکنم بخش مقالات . ali_172 07 بهمن 1385, 11:10آقا خیلی ممنون دمت گرم hamed-ddd 08 بهمن 1385, 12:27داوود جان همینکه زحمت کشیدی خیلی لطف کردی اون چیزی که آدم یاد میگیره فقط ساختن حباب صابون نیست بلکه ایده هایی است که در ترکیب طرحها و رنگها بدست میاد. دمت گرم برادر راستی میتونی یه آمزش در مورد ساخت حرکت عقربه ثانیه شمار ساعت بزاری( البته حالا که لطف کردن و مقاله تو از قعر مقالات آموزشی آوردم بالا!!!) SIMA GHEISARAN 18 آذر 1387, 16:27wow fantastic !!!!!!!!:oops: kheili khoshkel bod merc!
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]