تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817011968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فارسي آموزي مدرسه ايرانيان برلين هموطنان را گرد هم آورد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: فارسي آموزي مدرسه ايرانيان برلين هموطنان را گرد هم آورد
برلين - برنامه ريزي گسترده مدرسه ايرانيان شهر برلين در چارچوب اجراي برنامه ابتكاري فارسي آموزي آزاد، سبب شده است اين مجتمع آموزشي روزهاي شلوغ حضور هموطنان و شهروندان خارجي مقيم شهر و مناطق دور و نزديك پايتخت آلمان را شاهد باشد.


به گزارش ايرنا، اين مدرسه در منطقه ديپلماتيك شهر برلين و مجاورت نمايندگي جمهوري اسلامي ايران، از مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصيلي، پس از جلب حمايت مادي و معنوي سفارت، برنامه فراگير و رايگان ترويج زبان فارسي و تشويق ايرانيان مقيم آلمان براي تداوم آشنايي با فرهنگ كهن و آداب و سنن پارسي را اجرا كرد.

حضور زبان آموزان با سنين و مشاغل مختلف در مدرسه ايرانيان برلين، سبب شده است تركيب جمعيتي علاقه مندان مانند يك جامعه كوچك درهم تنيده ايراني باشد كه از فرزندان تا مادر و پدر را در بر بگيرد.

در كلاس اول يا نخست، يكي از ثبت نام كنندگان پزشكي ايراني است كه براي يادگيري فارسي از همه زودتر در كلاس حاضر مي شود و همراه ديگر زبان آموزان كوچك و بزرگ آموزش مي بيند.

شوق يك جوان فرانسوي همكلاس دانش آموزان كم سن و سال ايراني با كنكاش مداوم در فرهنگ لغت نيز از ديگر جلوه هاي اين كلاس است.

همراهان دانش آموزان كه معمولا با فرزندان يا اعضاي خانواده خود به مدرسه مي آيند، در مدت انتظار براي پايان كلاس، مراسم ايراني اسلامي مانند گراميداشت ايام سوگواري و توزيع نذري را انجام مي دهند.

همچنين پيگيري شرايط آموزشي فرزندان، مشاوره با مدير و مسئولان مدرسه براي رسيدن به نتايج بهتر و ارائه پيشنهادها نيز از برنامه هاي اين همراهان است.

يكي ديگر از دستاوردهاي اين كلاس ارتباط بيشتر ايرانيان با يكديگر و آگاهي از شرايط هم است كه مي تواند به نزديك شدن ديدگاه ها و همچنين تقويت روابط بيانجامد.

در يك نگاه گذرا، مدرسه ايرانيان برلين با انجام اين ابتكار، افزون بر عملي كردن هدف اصلي خود يعني فارسي آموزي، ايرانيان و علاقه مندان به اين زبان را به صورت برنامه ريزي شده گرد هم مي آورد، سبب ارتباط بيشتر آنان با هم مي شود و همچنين استحكام بخش آداب و سنن ايراني و اسلامي بين ايرانيان مقيم آلمان است.

ابراز خرسندي و سپاس از اجراي چنين طرحي، نخستين پاسخ علاقه مندان به پرسش هاي خبرنگار ايرنا است و مي گويند: فرصت فراهم شده براي آموختن و بازآموزي ربان فارسي بگونه علمي و عملي در يك محيط كاملا ايراني، بسيار ازرشمند است كه بايد ادامه يابد.

يكي از مادران گفت: در برلين چند مدرسه ايراني خصوصي در زمينه آموزش زبان فارسي فعاليت مي كنند كه نظام آموزشي آن از چند سال پيش تاكنون بدون تغيير مانده است، ولي روش نوين مدرسه ايرانيان بسيار كارآمدتر است.

اين مادر كه دو فرزند خود را براي شركت در اين كلاس ها همراهي مي كند، افزود: اين دوره، يك فرصت بي سابقه فراهم كرده است، زيرا تفاوت هاي اصلي آموزشي با مدارس ديگر و همچنين جذابيت هاي محيطي و حاشيه اي آن بويژه تجمع ايرانيان، بسيار نكته آموز است.

يكي ديگر از والدين كه دخترش در كلاس هشتم يك مدرسه آلماني درس مي خواند و در كلاس هاي زبان آموزي اين مدرسه نيز شركت دارد، گفت: مدارس ديگر بيشتر با نگاه كمتر آموزشي و با احتمال گرايش سياسي اداره مي شوند، ولي ما مي خواهيم فقط زبان فارسي با برنامه ايراني ياد بگيريم كه مدرسه ايرانيان اين امكان را فراهم كرده است.

يك مادر ديگر نيز اظهار داشت: پس از آشنايي با برنامه هاي اين دوره، همراه فرزندان پنج خانواده ديگر ايراني ثبت نام كرديم تا فرزندان ما ضمن فارسي آموزي، فرهنگ ايراني، آداب و رسوم و مناسبت هاي ملي و ديني خود را نيز بيشتر بياموزند، زيرا هر روز به اين ارزش ها بيشتر نيازمند مي شويم و نمي خواهيم، اين موارد را از ياد ببريم و اي كاش، اين اقدام خوب زودتر عملي مي شد.

آموزگاران مدرسه نيز روزهاي شلوغي را پيش رو دارند، زيرا شنبه ها شايد تا 10 برابر دانش آموزان كلاس هاي معمول بايد به زبان آموزان درس بدهند.

يكي از معلم ها گفت: دانش آموزي كه بزرگتر از من است، بگونه اي شوق فارسي آموزي دارد كه انگيزه من را چند برابر كرده است.

مسئولان مدرسه ايرانيان در برلين از مدير تا آموزگار و نيروهاي پشتيباني كه يك روز تعطيل خود را كاملا وقف اين برنامه كرده اند و با رغبت و شوق از آموزش گيران و خانواده هاي آنان استقبال مي كنند، از علاقه روزافزون بدون خستگي خود سخن گفتند.

موسي حيدري مدير جوان و پرمشغله مدرسه ايرانيان نيز در اين زمينه گفت: اجراي طرح زبان آموزي را با دغدغه بسيار آغاز كردم، زيرا به حمايت بسيار بويژه تداوم آن نياز داشتم. هرچند ايجاد فرصت براي ايرانيان علاقه مند به آموختن بهتر و بيشتر زبان فارسي، خوب است، ولي تداوم آن خوب تر است تا در ادامه اين راه ناكام نشويم و مشتاقان نيز دلسرد نشوند.

حيدري افزود: پس از تدوين طرح، وقتي تاكيد آقاي عليرضا شيخ عطار سفير ايران در آلمان را دريافت كردم كه مي توانم اين برنامه را رايگان اجرا كنم بدون فرصت سوزي، اطلاع رساني در پايگاه اينترنتي مدرسه، سفارت، مركز اسلامي و رايزني فرهنگي صورت گرفت كه استقبال گسترده علاقه مندان را در پي داشت.

وي افزود: تا پايان هفته اول مهرماه، بيش از 100 نفر ثبت نام كردند كه نامنتظره بود و همچنان نيز با افزايش ثبت نام مواجهيم، بگونه اي كه فضا براي تشكيل كلاس هاي بيشتر را نداريم.

مدير مدرسه گفت: هم اكنون سه كلاس براي سطح اول و براي هر يك از پايه هاي دوم تا پنجم نيز يك كلاس داريم و همچنين زبان فارسي پيشرفته هم در يك كلاس ديگر تشكيل مي شود كه با پشتكار جدي و دلسوزانه هشت معلم كه يك روز تعطيل خود را به اين امر اختصاص داده اند، فعاليت مي كنيم.

حيدري گفت: اگر حمايت همه جانبه سفارت براي تشويق مدرسه نبود، كار در ابتدا متوقف مي شد و نمي دانستيم به خيل مشتاقان منتظر چه پاسخي بدهيم و اگر اين حمايت ها ادامه يابد، براي آموزش 200 نفر در سال آينده نيز مي توانيم برنامه ريزي كنيم.

اروپام** 1701**1516

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 30779818

چهارشنبه|ا|5|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1047]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن