محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1826823512
شيطان و شيطانپرستان در آخرالزمان از ديدگاه اسماعيل سروستاني
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: شيطان و شيطانپرستان در آخرالزمان از ديدگاه اسماعيل سروستاني
خبرگزاري فارس: مدير مؤسسه موعود چندي پيش در نشستي درباره شيطان و شيطان پرستان در آخرالزمان سخنراني كرد كه مشروح آن منتشر ميشود.
به گزارش خبرنگار باشگاه خبري فارس "توانا " اسماعيل شفيعي سروستاني در نشست هفتگي مؤسسه تحقيقات رسانه اي با اشاره به اهميت و جايگاه فرهنگيان در جامعه مردم جامعه را به 3 قشر تقسيم بندي كرد:
گروه اول گروه خواص هستند منظور من از خواص گروهي از مردم كه اهل تفكر و ذكر و چشم هستند اين گروه صاحب رازو محرم راز هستند وبخشي از حقايق برآنها مكشوف مي شود گروه دوم جماعتي كثير هستند كه در فاده هرم هستند جمعيتي ميليوني هستند كه در ميدان عمل هستند و درميان اين دو گروه جماعتي هستند كه مفسر و شارح كلام معلمان براي ججمعيت عام و كثير هستند.
وي در ادامه با اشاره به اهميت گروه دوم در جامعه گفت:اگر گروه دوم كه عرض كردم بيدار و هشيار نباشند كه قبل از بارز شدن بيماري در مناسبت هاي عملي آن را تشخيص ندهند بحران ريشه مي دواند و مناسبت هاي مادي را فاسد ميكند
##شيطانپرستي جلوهاي از آخرين رويارويي حق و باطل
مدير مؤسسه موعود در خصوص تاريخ شيطان پرستي گفت:شيطانپرستي موضوعي است كه ريشه و بن دارد در واقع جريان دارد و در فرقهشناسي و جايگاه خاصي پيدا ميكند. اگر بخواهيم مطالعات فرهنگي داشته باشيم در مييابيم كه روح و جان فرهنگ و تمدني است كه 400 ساله بشر به آن مبتلا است. درمييابيم كه جلوهاي است از آخرين و بزرگترين رويارويي ما بشر در عرصه زمين، حق و باطل. شيطانپرستي جلوهاي از آخرين رويارويي كه بشر براي هميشه از شر آن خلاص خواهد شد مطلعايد كه در آخرين و بزرگترين رويارويي در واقعه شريف ظهور، شيطان براي هميشه پايش از عرصه زمين كوتاه خواهد شد و به دست حضرت ولي عصر (عج) سر زده خواهد شد و با تأسيس دولت كريمه حضرت دست او كوتاه ميشود از انسان اين نكته بسيار مهمي خواهد بود.
وي در ادامه افزود: در شرايط تاريخي كه قرار گرفتهايم بناست ميزان تضاد و جداييها بيشتر و بيشتر بشود در شرايطي كه دارد مقدماتي فراهم ميشود تا بشر مستعد درك و ضرورت امام معصوم در عرصه زمين بشود. در اين شرايط زمين و آسمان دارد مهيا ميشود براي استقبال از حجت خدا در شرايطي كه جان بشر از دوري به لب رسيده است و خستگي بروز كرده است در شرايطي كه جان بشر دارد آرام آرام درك مي كند ضرورت دارد براي رهايي بزرگ حجت حي خدا برسد. در اين شرايط تاريخي اولين و بزرگترين كسي كه با تمام وجود احساس خطر كرده شيطان است چون به فصلي نزديك شده كه در انتهاي اين فصل سرزده ميشود.
وي افزود: از گذشتهها تا به اين شرايط شياطين همه چيز را مهيا كردهاند تا بتوانند آخرين ميوه و ثمر را بردارند لذا براي آنكه بتوانند ميوه درختي را كه از قرون گذشته كاشتهاند و نگهداري كردهاند نيازمند آنند كه بيش از پيش ميان بشر جدايي، گروه گروه شدن به وجود بيايد شيطان اين شرايط را خوب ميفهمد و بهتر از ما و تمام قواي خود را جمع كرده براي دامن زدن به اين تضاد، اين راز پنهان فرقهسازي است.
توجه به فرقهسازي بايد ريشهاي باشد اساس فرقه در جدايي و تضاد است فرقه ضد اتحاد، ضد همدلي، ضد وفاق است و به آنجا ميرسد كه حتي دو نفر زير يك سقف نتوانند جمع شوند اين خواست ابليس است.
## ابليس با تمام قوا وارد ميدان شده است
اين پژوهشگر فرهنگي با اشاره به مستعد شدن بشر براي درك ظهور در اين شرايط كه ابليس با تمام قوا وارد ميدان شده گفت جماعتي كه ياران و همنوايان ابليس بودند و از قرون گذشته تا حالا تمام تمهيدات را چيدهاند و خود را آماده آخرين حركت كردهاند و با تأسيس دولت جهنمي بنياسرائيلي و در زمين ابزار اين كار را ميخواهند كه فرقهسازي و تضاد پراكني ابزار اين كار است.
درست در همين شرايط تاريخي هم است كه در گوشهاي از عالم دارند نواي توحيدي سر مي دهند نوايي كه به وفاق دعوت مي كند ضدفرقه ميشود به همراهي بشر با جان هستي دعوت ميكند اين جماعت دارد آرام آرام جوانه ميزند. اين شرايط تاريخي مثل هفتههاي دوم اسفند است كه ظاهراً سرما و برف غلبه دارد اما زمين نفس كشيده به جوانههايي دارد بيرون ميآيد كه اين جوانهها از بهار خبر ميدهند اين جوانهها به وفاق، همدلي و جان هستي و طبيعت دعوت ميكند.
لذا هيچ دوره در طول تاريخ به اين حساسيت نبوده است ما در حساسترين شرايط تاريخي به سر ميبريم كه از زمان خلقت حضرت آدم تا حالا بينظير بوده است.
اينجاست كه بيش از هر دورهاي وجود ابليس را حس ميكنيم. ميبينيد نميتوانيم دور هم جمع شويم به خاطر اين است كه ابليس اجازه نميدهد. ولي اين خواست اتفاق نميافتد ولي علت گسترش اين نفاق همين است.
در اين شرايط قفل نيروهاي ماوراء الطبيعهايي شيطانها باز شده و بيش از هر زماني حضور دارند بخشي از اين موضوع فرقهها برميگردد به حضور نيروهاي ماورالطبيعي در زمين يعني نبايد اين موضع را صرف جريانهاي سياسي نگاه كنيم ديدمان را بايد بسيار وسيعتر و گستردهتر بكنيم يعني براي مقابله مجبوريم از اين مسير برويم و در غير اين صورت شكست خواهيم خورد الان همه شيطان به ميدان آمده است.
وقتي بسياري از فرقهها را ملاحظه مي كنيم كار خاصي را انجام ميدهند ميبينيم شفاي بيماران زياد شده فكر ميكنيد كار آن آقاي خوانقاهنشين است كمي دارد به او كمك ميكند نيروي ماورالطبيعي غيررحماني دارد به او كمك ميكند و مدد ميدهند. ما براي مقابله حدذي و بزرگتر نيازمند يك مدد و كمك ويژه هستيم از مردان سياسي، اقتصادي، فرهنگي، گروه مطالعاتي مقابله برنميآيد اينها ميتوانند كمككننده باشند ولي كسان ديگري بايد مدد دهنده باشند و انفاس قدسي آنها بايد مدد بدهد تا بتوانيم موفق بشويم. در غير اين صورت با مجموعهاي چند وجهي روبرو هستيم.
*تعريف ما از شيطان با تعريف يهود متفاوت است
شفيعي سروستاني در خصوص تعريف ما از شيطان و تفاوت آن با فرهنگ واديان ديگر گفت:امروز در آثار مختلف فرهنگي وجوه شيطاني قابل مشاهده هستند. در خصوص مفهوم لغطي شيطان اينكه شيطان يك وقتي ميگوييم فرد خاص مراد نيست شيطان هر موجود منزجر، منحرف و طغيانگر خرابكار نام برده ميشود.
اما خود ابليس يك اسم خاص است كه به معناي نااميدشده از رحمت خداوند كه در رأس اين شياطين قرار گرفته، صاحب اختيار و صاحب امكان موجود زنده كه امكان سرپيچي و عمل دارد. نكته مهم اين دايره حضور و عمل ابليس است به خاطر اختلاط در آموزههاي مسيحي يهودي در كشورهاي اسلامي و ورود فيلمهاي سينمايي هاليوودي ميان كشورهاي اسلامي و بياطلاعاتي بچههاي ما مذهبيها و مسلمانان اينها برداشتهاي غلط نيز دارند.
تعريفي كه ما از شيطان و ابليس و تواناييهايي كه از آن داريم با تعريف كه در ادبيات مذهبي مسيحيت و يهود و در ساير ملل وجود دارد متفاوت است.
دايره خطور و عمل ابليس در ادبيات مذهبي ما ميدان عمل صرفاً در جهان دنيا و عالم خلق است. ضمن آنكه بيشتر در افكار رخنه ميكند و محدوده عمل و خطورش در انديشه است وسوسه است امكان تصرف ندارد خيالسازي ميكند و همين وسوسه كردن و خيالپردازي هم تام نيست جماعتي خاص هستند كه در همين حد هم او نميتواند بروز و تجاوز كند. يعني جماعتي هستند كه به خاطر اخلاصشان همين حد وسوسهگري هم در آنها كارگر نميشود ضمن آنكه امكان ورود و تسخير تنها براي ابليس وجود نداد درست برخلاف آنچه در مسيحيت وجود دارد لذا در ادبيات مذهبي، ابليس هم ميدان عملش محدوده است و هم دايره تعريفشان متفاوت است و امكان تجاوز در جسم را ندارند.
به قول امام علي (ع) بپرهيزد از آن دشمني كه پنهاني در سينهها رخنه ميكند و آهسته در گوشها افسون ميخواند.
مدير موسسه موعود در ادمه سخنراني خود در پيرامون سابقه شيطانپرستي گفت: سابقه شيطانپرستي بسيار طولاني است، جلوهاي از شيطانپرستي امروز در جهان است اگر به صورت عمومي بگيريم از اولين روزي كه انسان خلق ميشود تبراي از ولايت شيطان بروز ميكند وقتي مراتبي از قبول ولايت شيطان پذيرفته ميشود در واقع شيطانپرستي آغاز ميشود. اما با گذشت ايام به جايي ميرسد كه امروز ميشود گفت بيشتري خطور و بيشترين ولايت را در حوزههاي سهگانه داشته است ما سه حوزه داريم كه در مطالعات بايد لحاظ شود.
وي همچنين افزود : يك حوزه حوزه نظري و فكري است و افضل است يك حوزه فرهنگي كه مجموعهاي از سير و سلوك و ادب است و بالاخره حوزه سوم كه حوزه تمدني است اين سه حوزه پشت سر هم قرار گرفتهاند. از قرن 16 به بعد شيطانپرستي در هر سه حوزه شروع شده و در قرن 20 و 21 ما شاهد سيطره كامل اين عوامل ابليسي در حوزه فرهنگي، فكري و تمدني بشر هستيم.
رد ماجراي شيطانپرستي از مرحلههاي اول قابل پيگيري است. در دورههاي قبل بشر دانسته يا ندانسته ولايت شيطان را قبول ميكرده ولي امروز علناً ميگويند من شيطان را ميپرستم يعني با آگاهي است. اين آخرين مرتبه ظهور شيطانپرستي است. اين شيطانپرستي كه امروز با آن درگير هستيم صورتهاي قبلي نيست و روبرو با جريانهاي جديد و مدرن هستيم كه سازمان يافته است.
*ما در ادب و فرهنگ غرب شاهد جريان فاستوس يا فاست هستيم
وي جريان جديد شيطانپرستي را مولود دوره جديد وگفت: ما در ادب و فرهنگ غرب شاهد جريان فاستوس يا فاست هستيم كه قبل از ما غربيها خوب به اين موضنوع پرداختهاند و از آن به عنوان ادبيات فاستي ياد ميكنند.
فاستوس پزشكي است كه در دانشگاه درس ميدهدكه كثرت مطالعات و دانش دارد اما يك روز اين دانشدلش ميزند، خيال برش ميدارد، هوس داشتن چيز بيشتر بدون مانع وا ميكند دلزده ميشود از جريان سنتي، ريشه سنتي، الهيات، رياضيات و... ميل ميكند بلند پرواز ميكند و براي اين بلند پروازي مي خواهد قيمت بپردازد براي اين بلندپروازي ميخواهد همه وقتها را زير پا بگذارد، همه اديان را زير پا بگذارد و براي اين بلندپروازي ميخواهد ولايت شيطان را بپذيرد مجراي ارتباط با شيطان را جستجو ميكند به جائو مي رسد امروز در جهان جادوگري و ساحري بيداد ميكند. جادو طريق ارتباط با شيطان ميشود تا ارتباط برقرار كند با شيطان بعد از ارتباط فاستوس كه نماد جهان غرب است ميگويد هرچه مي خواهي بگير. فاستوس شرايطش را اعلام ميكند شيطان بايد همواره با من باشد بيآنكه صورت انساني من تغيير كند و خواستههاي من را اجابت كند و من هم تعهد ميكنم بعد از پايان عمرم رحم را به شيطان تقديم كنم و بعد از هم جعني اعمال ظهور ميكند.
*مظاهر، مشخصات عمومي و ماموريتهاي شيطانپرستي
مدير مؤسسه موعود در جمع محققان و پژوهشگران فرهنگي مظاهر شيطانپرستي اينگونه بر شمرد:
1. رويگرداني از آسمان و احراز تفكر امائيستي (خودبنيادي)
2. فرهنگ و اخلاق ليبراليستي (اباحيت)
3. در ميدان عمل سكولاريسم (جدايي دين از سياست)
ااين پژوهشگر دلايل گسترش آيين هاي شبه مذهبي را اينگونه بر شمرد :
1. خستگي انسان غربي از ازدحام تكنيك و تكنودولوژي (رويكرد به شرق)
2. غيبت آموزههاي اصيل ديني (اسلام) در صحنه حيات اجتماعي انسان
3. تجربه پايان تاريخ غربي و به صدا در آمدن زنگ تاريخ به نام دين و معنويت
4. تلاش غرب براي پاسخگويي به نياز ايجاد شده و ديني خنثي و بيخطر
5. مقابله غرب با دين حقيقي (اسلام) و سپس خيزش معاصر دين
6. تلاش مزبور خانه غرب براي استمرار دوره فاعليت فرهنگي خود در جهان
شفيعي سروستاني مشخصات عمومي نحلههاي جديد را اينگونه بر شمرد :
1. بياعتنايي به حيات اجتماعي (شخصي و فردي بدون غلهها)
2. فقدان تكليف شريعت و تعهد قابل تعريف و قابل دفاع توسط عقل و شرع
3. سكوت در برابر غرب، استكبار ورزي و ظلمجاي
4. فقدان طرحي براي آينده (جايگزين مناسبات بحران زده)
5. مسكني براي آلام انسان درمانده در آخرين مرحله حيات تكنولوژيك غربي
6. دامن زدن به نوعي پولورايسم ديني (كثرتگرايي)
7. تساهل و تسامح در مناسبات مردان و زنان (روابط خلاف شرع)
8. تساهل و تسامح در حوزه و خوراك (خوردن خوردنيهاي حرام)
9. آفودگي به درجات مختلفي از شرك
10 ارتباط مخفي با مجامع جاسوسي صهيوني
11. فقدان نظام جامع عقيدتي، اخلاقي و عملي متناسب با همه سطوح حيات فردي و جمعي
12. افراط و تفريط در آموزهها
* مأموريت اين فرقه در جهان به پنج دسته قابل تقسيمبندي هستند:
1. سلب معنويت از آموزههاي ديني
2. ايجاد رخنه در صفوف مسلمين
3. شبههافكني در مباني اعتقادي مردم و جوانان
4. آلوده ساختن جوانان به مواد افيوني و روابط نامشروع
5. ايفاي نقش ستون پنجم براي دشمن در سازمانها و نهادهاي مسلمين
انتهاي پيام/ش
جمعه|ا|9|ا|اسفند|ا|1387
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]
-
گوناگون
پربازدیدترینها