واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Mohammad King05-11-2009, 05:32 PMسلام آموزش ساخت یک ماشین را براتون آماده کردم. ایشالله که مفید باشه:11: ::قسمت اول :: http://------------------/image/article/3ds/mar02/01.jpg برای ساخت ماشین ما به blueprint نیاز داریم.(blueprint همان عکسهایی هستند که سه یا چهار طرف ماشین را نمایش میدهند) پس از انتخاب blueprint شما میبایست آنها را تنظیم کنید.پس از تنظیم آنها را به عنوان viewport background قرار میدهیم.برای این کار شما بایستی Alt+B را فشار دهید و طبق تصویر آدرس blueprint را مشخص کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/01.jpg برای اینکه از تنظیم بودن blueprint مطمعن شوید یک box ایجاد کنید،به طوری که از هر نما عکس ماشین مماس با آن باشد. اگر مثل تصویر زیر شد بدون شک blueprint شما تنظیم است میتوانید کار را شروع کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/02.jpg حال برای شروع شما باید یک plane ایجاد کنید،length segs وwidth segs را برابر با ۱ قرار دهید و آن را طبق تصویر با گلگیر جلوی ماشین مچ کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/03.jpg http://------------------/image/article/3ds/mar02/04.jpg سپس روی آن کلیک راست کنید و گزینه ی convert toconvert to editable poly را انتخاب کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/05.jpg سپس بر روی + کنار editable poly کلیک کنید و vertex را انتخاب کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/06.jpg سپس vertex های بالای جسم را طبق تصویر جا به جا کنید تا با blueprint جور شود. http://------------------/image/article/3ds/mar02/07.jpg حال گزینه ی Edge را به جای vertex انتخاب کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/08.jpg سپس طبق تصویر edge کناری را انتخاب کنید و با گرفتن کلید shift آنرا جا به جا کنید.چنان که مشاهده میکنید یک نوع کپی صورت می گیرد که باعث پیشرفت جسم تا نقطه ی دلخواه می شود. توجه داشته باشید که بعد از هر بار کپی کردن Edge دو باره در حالت vertex قرار بگیرید و آنها را طبق blueprint تنظیم کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/09.jpg این کار را ادامه دهید تا بصورت تصویر زیر قسمت جلویی گلگیر تشکیل شود. http://------------------/image/article/3ds/mar02/10.jpg قسمت عقب گلگیر نیز به همین ترتیب ساخته می شود. http://------------------/image/article/3ds/mar02/11.jpg و به همین ترتیب: http://------------------/image/article/3ds/mar02/12.jpg حالا برای ساخت قسمت روی گلگیر در حالت edge قرار بگیرید و یکی از edge های با لایی جسم را انتخاب کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/13.jpg سپس از قسمت selection ؛ loop را کلیک کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/14.jpg http://------------------/image/article/3ds/mar02/15.jpg حال طبق تصویر با گرفتن shift و جا به جا کردن edge ها آنها را در وضعیتی مشابه تصویر قرار دهید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/16.jpg دو باره این کار را انجام دهید.سپس برای تنظیم آن در حالت vertex قرار بگیرید و vertex ها را طبق تصویر تنظیم کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/17.jpg این کار را یک بار دیگر تکرار کنید.در صورتی که دچار سر در گمی شدید یعنی به خاطر شلوغی نتوانستید به درستی کار را ادامه دهید می توانید با hide کردن قسمتی از بدنه که نیازی به آن ندارید صحنه را خلوت کرده و پس از اتمام کار آن را نمایان کنید.برای این کار در حالت polygon قرار بگیرید ، جا هایی که می خواهید مخفی کنید را انتخاب کنید و بر روی hide selection کلیک کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/18.jpg http://------------------/image/article/3ds/mar02/19.jpg سپس vertex ها را تنظیم کنید تا مانند تصویر شود. http://------------------/image/article/3ds/mar02/20.jpg سپس دوباره در حالت polygon قرار بگیرید و با کلیک بر روی unhide All قسمت هایی را که مخفی کرده بودید دوباره نمایان کنید. http://------------------/image/article/3ds/mar02/21.jpg http://------------------/image/article/3ds/mar02/22.jpg سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]