واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: rezapassword10-05-2009, 05:54 PMسلام دوستان و اساتید مکس کار چند تا سوال داشتم 1- من وقتی مثلا یه درخت رو میخواستم اکسپورت کنم با تعداد برگ های زیاد اروری که در عکس هست رو میده چه طور رفعش کنم . چون من برای بازی سازی میخوامش و در حال تست موتور هستم . با یه فرمت دیگه اکسپورت کردم . و در موتور لود کردم نمایش داد . ولی وقتی بازی اجرا میشه ارور میده که pase ها ( همون ارور عکس ) از 64 کیلو بیشتر این مشکلو چه طور رفعش کنم 2- دوستان من یه جعبه ساختم و بعد یه عکس رو با منتریال ادیتور مکس تو یکی از اون گلوله ها لود کردم وقتی میخوام به جعبه نسبتش بدم نمیزاره چه مرگشه ؟ سپاس پیشاپیش http://i40.tinypic.com/263ygkz.jpg omid_3dsmax910-05-2009, 07:56 PMبرای اینکه ماده رو نسبت بدی موضوع رو انتخاب کن و از 1 و برای اینکه تو تصویر ببینیش از 2 استفاده کن. اِ...! بلد بودی؟ جواب سوال اولت رو نمی دونم.. http://www.megapic.ir/images/b 3mz5m4h03gojtmz4j.jpg b 3dnet10-05-2009, 08:05 PMبرای اینکه حجمش کمتر بشه باید توی خوده منوی درخت حالت Level - Of- Detail بزاری رو حالت Low .... بعد میتونی به منوی modify بری و گزینه ی Optimize یا Multires انتخاب کنی و حجم کارتو بیاری پایین در مورد سوال دوم هم که امید جان توضیح دادن... omid_3dsmax910-05-2009, 09:45 PMکوچیکت محسن هستم! rezapassword11-05-2009, 04:14 PMبرای اینکه ماده رو نسبت بدی موضوع رو انتخاب کن و از 1 و برای اینکه تو تصویر ببینیش از 2 استفاده کن. اِ...! بلد بودی؟ جواب سوال اولت رو نمی دونم.. اقا من وقتی ماده رو میخوام نسبت بدم این گزینه 1 غیر فعال میشه و نمیشه کاری کرد با درگ و دراپ هم نمیشه رای اینکه حجمش کمتر بشه باید توی خوده منوی درخت حالت Level - Of- Detail بزاری رو حالت Low .... بعد میتونی به منوی modify بری و گزینه ی Optimize یا Multires انتخاب کنی و حجم کارتو بیاری پایین در مورد سوال دوم هم که امید جان توضیح دادن... این طور نمیشه گرافیک شدیدا افت میکنه این عکس رو نگاه کنید یک درخت با جزئیات مدیوم هست که من قبلا کار کردم ببینم میشه یا نه ببینید به نظر شما این برای گرافیک بازی 2009 مورد قبوله ؟ راه دیگه ای نداره ؟ http://i43.tinypic.com/315bx4w.jpg /.,mnb11-05-2009, 06:52 PMببینید به نظر شما این برای گرافیک بازی 2009 مورد قبوله ؟ شما اين فايل 3ds رو براي بازي مي خواهيد؟ اگه براي بازي مي خواهيد كه تا جايي كه من مي دونم به مشكل بر مي خوريد چون حجم فايل فوق العاده بالا مي ره. به نظر من براي ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد. البـــــته من دقيقا نمي دونم ولي فكر نمي كنم براي بازي مناسب باشه. موفق باشيد. rezapassword11-05-2009, 07:56 PMشما اين فايل 3ds رو براي بازي مي خواهيد؟ اگه براي بازي مي خواهيد كه تا جايي كه من مي دونم به مشكل بر مي خوريد چون حجم فايل فوق العاده بالا مي ره. به نظر من براي ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد. البـــــته من دقيقا نمي دونم ولي فكر نمي كنم براي بازي مناسب باشه. موفق باشيد. سلام بله برای بازی ببنید من اطلاعات در مکس در حد همین درخت و مکعبه و مقداری هم انیمیت کردن ساخت درخت با بهترين كيفيفت بهتره از چندين plane با تكسچر برگ و كانال هاي opacity (آلفا) استفاده كنيد. میشه یه نمونه نشونم بدید ؟ /.,mnb11-05-2009, 08:48 PMمیشه یه نمونه نشونم بدید ؟ خب نمونه ش رو من توي بازي هايي كه سه بعدي هست و درخت داره زياد ديدم ولي متاسفانه حالا ندارم شايد توي نت باشه به هر حال پست شماره 261 ، 262 اين تاپيك رو ببينيد: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! از اين تكسچر ها براي رندر تك فريم استفاده ميشه ولي براي بازي چون به كيفيت بيشتري نياز هست و امكان حركت دوربين وجود داره از چندتا از اين تكسچر ها ولي فقط براي يه شاخه استفاده مي شه و با تكرار اين شاخه ها يه درخت عالي خواهيد داشت. rezapassword12-05-2009, 06:25 PMسلام دوست عزیزم اقا شما میگید من فقط تکسچر بزارم بدون مدل ؟ مگه میشه ؟ موتور قبول نمیکنه من یه فکری دارم ؟ چه طور میشه این درخت ها رو تو چند قسمت جدا اکسپورت کرد و تو موتور بازی ریخت رو هم ؟ /.,mnb12-05-2009, 08:37 PMاقا شما میگید من فقط تکسچر بزارم بدون مدل ؟ مگه میشه ؟ موتور قبول نمیکن نه به يه plane تكسچر بديد. من یه فکری دارم ؟ چه طور میشه این درخت ها رو تو چند قسمت جدا اکسپورت کرد و تو موتور بازی ریخت رو هم ؟ Right click ==> convert to editable poly==> polygon sub-object==> Select & detach /.,mnb12-05-2009, 08:38 PMپست تكراري ويرايش شد. rezapassword13-05-2009, 11:58 AMاقا یه مشکلی هست درخت به پولی تبدیل نمیشه وقتی رو mesh این کاری که گفتید رو میکنم و بعد اکسپرت سلکتد میکنم باز کل درخت اکسپورت میشه /.,mnb13-05-2009, 05:37 PMسلام براي من كه درست ميشه اين فايل رو ببينيد. (3Ds max 2008) !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! من دقيقا اين كارها رو كردم. Right click==> convert to==> Editable mesh==> polygon sub-object==> select==>Detach Select==>Export selected==> Save rezapassword14-05-2009, 12:12 PMاقا گرفتم چی شد ممنون سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 635]