واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: matalabad 200003-05-2009, 11:02 AMبا سلام وخسته نباشید خدمت همگی من میخوام یک TEAPOT را که توی MAX هست EXport کنم و بیارم توی zbrush و روش یکمی نا همواری بسازم و لی هرکاری میکنم خوب در نمی یاد شکل teapot موقیکه وارد zbrush میکنم http://upload.iranblog.com/2/1204642614.jpg وقتی میخوام روش نا همواری (alpha)ایجاد کنم مثل شکل زیر میشه و اونی که باید نمی شه http://upload.iranblog.com/2/1204670137.jpg البته من اون رو توی مکس با پسوند objذخیره کردم و بعد و zbrush بازکردم ولی فایده نداره اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم . b 3dnet03-05-2009, 11:54 AMسلام خوب رفیق چون که تعداد poly های شما پایین هستش نمیتونی alpha روش ایجاد کنید... شما باید به قسمت Geometry بری و عددDivide ببری بالا.... باید روی divide بزنی تا تعداد Poly ها زیاد بشه و بعد که دوباره خواست ی بیاری پایین میتونی بزنی روی Lower Res matalabad 200003-05-2009, 11:59 AMوقتیPoly ها رو زیاد میکنم خوب شد ممنون ولی وقتی با پسوند obj ذخیره میکنم تو مکس باز نمیشه ( مثل عکس زیر) و خیلی سنگین میشه چیکار باید بکنم و چطور باید ذخیره کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ http://upload.iranblog.com/2/1204710260.jpg SSS_HHH_OOO03-05-2009, 12:58 PMخوب شما باید از کارتون یه دیسپلیس مپ بگیرید و جسم رو از زبراش با لو پلی ترین حالتش بیارید تو مکس اون دیسپلیس مپ رو هم بندازید تو کانال دیسپلیس تا جزییات کارتون اضافه بشه تو رندر من قبلا آموزش گرفتن دیسپلیس گذاشته بودم : !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! matalabad 200003-05-2009, 01:06 PMمن خیلی خنگم متوجه نمیشم اگه از لحظه تنظیمات توی مکس تا خروجی از zbrush آموزش بدید ممنون میشم اگه لطف کنید با مثال باشه خیییییلی خیییلی ممنون میشم .؟ b 3dnet03-05-2009, 05:47 PMببین دوست عزیز هیچ کار نداره شما به فرض مثال یه صورت میسازی... باید این صورتو Uv کنی یعنی با اصلاح گر UnWrap اونو درست کنی ... Uv که درست کردی بعد باید کارتو دوباره Convert to poly کنی.... حالا باید کارتو ببری تو zbrush ... divide بزنی و Poly هارو زیاد کنی... بعد دوباره کارتو ببری رو حالت Lower Res و بری روی قسمت Zmapper که یکی از پلاگین هایی هستش که توی zbrush استفاده میشه و میتونی توی نسخه ی 3.1 پیدا کنی... بعد وقتی که روی zmapper میزنی ..... صفحه ی زیر برات باز میشه... http://www.eipcprograms.com/game_artist/zmapper01.jpg بعد باید روی گزینه ی Normal And cavity map که اون پایین هستش بزنی... بعد باید روی گزینه ی Open Configuration بزنی.... بعد از قسمت باز شده گزینه ی _TangentSpace_BestQuality.zmp -------- اونجایی که خط تیره گزاشتم میتونی گزینه های دیگه ای هم باشه.... http://www.oakcorp.net/zbrush/images/zmapper_l.jpg تو عکسی به این صورت داری باید Cavity Intensity تا خونه ی 6 ...این گزینه برای این هستش که پر رنگی یا کم رنگی map هستش... و بعد Cavity Blur بزار توی خونه ی دوم.... حالا روی گزینه ی Creat Cavity بزن و منتظر باش تا دایره ی بالا کاملا پر بشه... وقتی که تموم شد Esc روی صفحه کلید بزن... حالا به منوی Texture برو و عکستو Export کن.... و همونطور که شهاب جون گفتش توی یه متریال که قسمت Displace هستش این عکسو قرار بده.... سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 240]