تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 24 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829159647




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست الگوریتم گرافیکی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: mehran_ramzi17-12-2008, 10:50 AMبا سلام خدمت همه دوستان من یه برنامه یا الگوریتم گرافیکی به زبان c میخواستم واسه درس گرافیک کامپیوتری. ترجیحا توضیحاتش انگلیسی باشه. ممنون میشم کمکم کنین majid-ar17-12-2008, 03:02 PMسلام.فكر كنم این كتاب كمكتون بكنه: Introduction to C++ Programming and Graphics http://www.springer.com/cda/content/image/cda_displayimage.jpg?SGWID=0-0-16-374768-0 Introduction to C++ Programming and Graphics Pozrikidis, C. 2007, XII, 372 p., Hardcover ISBN: 978-0-387-68992-0 About this textbook * A basic, concise introduction to C++ programming for everyone from students to scientists and engineers seeking a quick grasp of key topics * Provides a comparative analysis and discussion of C++ in relation to other programming languages such as C, Fortran, and Matlab® * Graphics chapters allow the reader to apply what is taught in the beginning chapters * Contains a tutorial on the usage of Matlab® functions in C++ code C++ has grown rapidly in response to the practical need for a programming language that is able to efficiently handle composite and diverse data types. Today, C++ dominates the commercial market and is favored among application developers. Introduction to C++ Programming and Graphics offers a venue for rapidly learning the language by concisely revealing its grammar, syntax and main features, and by explaining the key ideas behind object oriented programming (OOP), with emphasis on scientific computing. The book reviews elemental concepts of computers and computing, describes the primary features of C++, illustrates the use of pointers and user-defined functions, and analyzes the construction of classes. Distinctive features include: * An effective selection and presentation of topics and supporting examples * A tutorial on the usage of MATLAB® functions in C++ code * Tables for translating MATLAB® and Fortran 77 into C++ code, illustrating syntactic differences between these languages * Chapters on graphics and GUI programming based on the VOGLE library and the GLUT, GLUI and GTK+ utility toolboxes This invaluable resource provides a basic, concise introduction to C++ for the novice, allowing the reader to easily grasp the necessary concepts, rather than trying to absorb an extensive reference book. Scientists, engineers, professionals and students familiar with the general principles of computer programming and proficient in an easy programming language will find this volume an ideal entry point into C++. Written for: Computer scientists, engineers, advanced-level students Contents 1 Computers and Computing 1 1.1 Hardware and software . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1 1.2 The binary system . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3 1.3 Binary system arithmetic . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10 1.4 Computer memory and addresses . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13 1.5 Computer programming . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15 1.6 Floating-point representation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19 1.7 The hexadecimal system . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 22 2 General Features of C++ 24 2.1 The main function . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 2.2 Grammar and syntax . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 25 2.3 Data types . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 2.4 Vectors, arrays, and composite data types . . . . . . . . . . . . . 34 2.5 System header files . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 38 2.6 Standard namespace . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 2.7 Compiling in Unix . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 41 2.8 Simple codes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 44 3 Programming in C++ 47 3.1 Operators . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 47 3.2 Vector and matrix initialization . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 51 3.3 Control structures . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 53 3.4 Receiving from the keyboard and displaying on the monitor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59 3.5 Mathematical library . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68 3.6 Read froma file and write to a file . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 3.7 Formatted input and output . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 3.8 Sample algorithms . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 3.9 Bitwise operators . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85 3.10 Preprocessor define and undefine . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 x Contents 4 User-Defined Functions 91 4.1 Functions in the main file . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91 4.2 Static variables . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 93 4.3 Function return . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95 4.4 Functions in individual files and header files . . . . . . . . . . . . 100 4.5 Functions with scalar arguments . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102 4.6 Functions with array arguments . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109 4.7 External variables . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117 4.8 Function overloading . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 119 4.9 Recursive calling . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 4.10 Function templates . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 121 5 Pointers 127 5.1 Pointers to scalars and characters . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127 5.2 Pointers to arrays and strings . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 5.3 Sorting with the STL . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 5.4 Command line arguments . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 5.5 Pointers to functions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 142 5.6 Pointers to free memory . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 145 6 Classes and Objects 149 6.1 Class objects and functions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 151 6.2 Class interfaces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 6.3 Class definition . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 153 6.4 Private fields, public fields, and global variables . . . . . . . . . . 159 6.5 The fruit class . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 161 6.6 Friends . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 163 6.7 Circles and squares . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 6.8 Algebra on real numbers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 167 6.9 Operator overloading . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 170 6.10 Pointers to class members . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 173 6.11 The class of points in a plane . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 175 6.12 The class of runners . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 6.13 Header files and projects . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 183 6.14 Inheritance . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 185 6.15 Pointers and virtual functions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189 6.16 Class templates . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 193 7 Graphics Programming with VOGLE 197 7.1 Compilation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 7.2 Getting started with Vogle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 7.3 Animation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207 7.4 Plotting a line . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 215 7.5 A graph with axes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221 7.6 Graph animation . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231 Contents xi 7.7 Three-dimensional interactive graph . . . . . . . . . . . . . . . . 236 7.8 Three-dimensional interactive object drawing . . . . . . . . . . . 248 8 Graphics Programming with GLUT, GLUI, and GTK+ 252 8.1 GLUT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252 8.2 Graphics events . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268 8.3 Drop-down menus . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 279 8.4 GUI programming with GLUI . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281 8.5 GUI programming with GTK+ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 283 9 Using Matlab 287 9.1 Invoking Matlab . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 9.2 The Matlab engine library . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 289 9.3 The Matlab engine functions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290 9.4 Transferring data to the Matlab domain . . . . . . . . . . . . . 294 9.5 Transferring data from Matlab to the C++ domain . . . . . . . 306 A Unix Primer 314 B Summary of VOGLE Functions 318 C C++/Matlab/Fortran 77 Dictionary 325 D ASCII Code 337 E C++ Keywords 341 F Matlab Primer 343 F.1 Grammar and syntax . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 343 F.2 Precision. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 346 F.3 Matlab commands . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 347 F.4 Elementary examples . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 348 F.5 Matlab functions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352 F.6 User-defined functions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 352 F.7 Numerical methods . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 355 F.8 Matlab graphics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 355 G The Standard Template Library 364 Index 367 دانلود: !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 506]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن