واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : کسی میدونه اینجور بامپی رو چجوری میسازن ؟ 3dlove10-12-2008, 03:32 PMسلام میخواستم بدونم اینجور بامپی رو چجوری میشه ساخت ؟ http://i34.tinypic.com/2luxdnt.jpg SSS_HHH_OOO10-12-2008, 05:39 PMخوب به این میگن نرمال بامپ... برای ساختش مدیفایر uwarp uvw map رو به جسم بده... بعد شروع کنی به uv کردن...طوری که هیچ قسمت از جسم رو قسمت دیگه نیافته....بعد برو دکمه edit رو بزن.. حالا برو تو منوی tools/render uvw template این پنجره باز میشه... تنظیمات زیر رو انجام بده و رندر کن..... http://i34.tinypic.com/2nj6tj.jpg 3dlove10-12-2008, 06:04 PMممنون شهاب جان ولی منظور من چیز دیگه ای بود . مثلا من یه استوانه دارم که میخوام اونو به یه لاستیک تبدیل کنم خب اول تابع uvw map رو بهش میدم بعد گیزموش رو تنظیم میکنم بعد مادیفایر unwarp uvw بهش نسیت میدم بعد شکل گیزمو رو انتخاب میکنم و بعد edit و فیس ها رو کنار هم میچینم مثل شکل زیر : http://i36.tinypic.com/348q4uv.jpg حالا میخوام اون عکس تایر رو بصورت بامپ بندازم رو کار . واسه این کار روشی وجود داره . ممنون SSS_HHH_OOO10-12-2008, 06:07 PMآها... خوب برای این کار nvidia یه پلاگین کمکی برای فتوشاپ ساخته که عکس رو اینطوری میکنه.. اسمش رو نمیدونم...در ضمن یه برنامه هم هست که اینکار رو میکنه...لینک دانلودش رو گم کردم...پیدا کنم برات می ذارم.... ولی فکر نکنم از این بتونی نرمال مپ بگیری... 3dlove10-12-2008, 06:15 PMآدرس این normal bump چیه ؟! & میخوام اون عکس لاستیک رو مثل اون عکس بنفش تبدیل کنم . 3dlove10-12-2008, 06:31 PMدنبال همون پلاگین هستم . اگه پیدا کردی حتما برام بزار. ممنــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــون hadi66511-12-2008, 11:42 AMخوب چیزه اینم پلاگینی که شهاب میگفت اینو باید توی پوشه ی فتوشاپت نصب کنی تا بیاد یزره منوی ----- ها فایل حجمش دو مگو خوردیه http://qsmile.com/qsimages/72.gif hossein_dig11-12-2008, 11:48 AMمن دارم ولی هر کاریش میکنم نرمال بامپ نمیشه البته تو محیط گیم سازی آیا روش خاصی داره بجز اینکه 2 عکس باید رو هم بیفتن http://qsmile.com/qsimages/216.gif hadi66511-12-2008, 12:38 PMمن دارم ولی هر کاریش میکنم نرمال بامپ نمیشه البته تو محیط گیم سازی آیا روش خاصی داره بجز اینکه 2 عکس باید رو هم بیفتن http://qsmile.com/qsimages/216.gif حسین جان این روش توی تمام موتورای ساخت بازی وجود داره اما خوده منم با بعضیهاشون نتونستم اینکارو انجام بدم مثلا همین 3DGS هر کاریش کردم نرمال بامپی که بهش میدادم رو قبول نمیکرد اما gamebryo تو این زمینه عالیه کلی مدلای مختلف برای مترال داره که نرمال بامپش هم خیلی خوب از آب در میاد :40: hossein_dig11-12-2008, 12:47 PMخوب من که گیم بایرو کار نمی کنم شاید هم رفتم رو خطش یاد بگیرم این 3dgs کشته منو http://qsmile.com/qsimages/220.gif 3dlove11-12-2008, 06:21 PMممنون هادی جان کارم راه افتاد Pejvak6112-12-2008, 02:32 PMولي من فكر ميكنم بهتر باشه به جاي استفاده از Bump يكي از اون برجستگي ها رو با مثلاً Polygon بسازي و بعدش با استفاده از Path Deform Modifier اونو حول دايره مورد نظرت گسترش بدي. البته قبول دارم كارت سخت ميشه ولي ارزش كارتو 100 برابر ميكنه. يه توصيه برادرانه! اصولاً براي طبيعي تر شدن كارات بايد سعي كني تا حد امكان از Bump، Displacement و مشابه اينها استفاده نكني. كارهاي جديد رو اگه ببيني حتي نقش و نگارهاي بسيار پيچيده رو هم با روش هاي مدلسازي ميسازن در حاليكه اگه تنبلي ميكردن از ابزار Bump، Displacement ميتونستن استفاده كنن. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 383]