تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799153105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاثیر گرمای هوا بر عملکرد قلب【سال۱۴۰۲】❤️


واضح آرشیو وب فارسی::


تاثیر گرمای هوا بر عملکرد قلب【سال۱۴۰۲】❤️
اخیرا به دلیل شرایط جویی و آب و هوایی نامساعد، مردم تابستان های بسیار گرمی را پشت سر می گذارند که ممکن است بیماری و مشکلات بسیار زیادی برای افراد به همراه داشته باشد. گرمای هوا می تواند بر روی عملکرد اعضای مختلف بدن تاثیر مخرب بگذارد که قلب یکی از اعضای بسیار مهم می باشد. قلب جزو اعضای اصلی بدن محسوب می شود که عملکرد بد  آن می تواند با مضرات فراوانی همراه باشد. بهتر است افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند، در روزهای گرم تابستان تحت نظر بهترین دکتر قلب در تهران باشند تا ایشان بتواند با تخصص و مهارتی که دارد به آن ها کمک کند. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که مبتلا به بیماری قلبی می باشید، می توانید در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا در رابطه با تاثیر گرمای هوا بر عملکرد قلب اطلاعات کافی کسب کنید.

تاثیر بد و مخرب گرما بر قلب

وقتی دمای بیرون از منزل افزایش می‌یابد، قلب شما باید سریع‌تر بزند و برای پمپاژ خون به سطح پوست سخت‌تر کار کند تا به شما کمک کند تا عرق کنید و بدنتان خنک شود. اگر بدن شما به اندازه کافی خنک نشود، فشار روی قلب افزایش می یابد و احتمال آسیب اعضای بدن افزایش می یابد. کسانی که به بیماری قلبی مبتلا هستند، گرما بر قلبشان بیشتر از سایر افراد می تواند تاثیر بگذارد.

وقتی هوا گرم است، برای خنک شدن بدن خود بیشتر عرق می کنید، اما معنای آن این است که آب بیشتری از دست می دهید. تعریق بیش از اندازه ممکن است فشار خون تان را کاهش دهد و ضربان قلب شما را افزایش دهد. هر فردی می تواند اثرات گرما را احساس کند. افراد مبتلا به انواع بیماری های قلبی بیشتر از بقیه در معرض خطر گرمازدگی می باشند. اگر دچار بیماری قلبی هستید، قلب شما ممکن است نتواند به سختی برای حفظ دمای بدن خود کار کند. اگر کودکی مبتلا به بیماری قلبی دارید، سعی کنید از قرار گرفتن او در معرض دمای شدید و نور مستقیم خورشید خودداری کنید. با این وجود، اگر مشکلات قلبی دارید، گرمای شدید می تواند فشار بیشتری بر قلب و گردش خون شما وارد کند، بنابراین در حفظ سلامت و مراقبت از خود کوشا باشید.

گرما علاوه بر تاثیر بر قلب، با برخی مشکلات و عوارض دیگر بر روی سایر اعضای بدن همراه می باشد که شامل افزایش تحریک پذیری، از دست دادن آگاهی و توانایی انجام وظایف ذهنی، از دست دادن توانایی انجام وظایف ماهرانه یا کار سنگین، تهوع، سردرد، گرفتگی عضلات، احساس ضعف، سرگیجه، خستگی، تشنگی، عرق کردن شدید، دمای بدن بالا، فشار خون بالا و ... همراه باشد.
تاثیر بد و مخرب گرما بر قلب

انواع بیماری قلبی در اثر گرما

گرما موجب بروز چندین بیماری قلبی می شود که در ادامه شما را با آن ها بیشتر آشنا خواهیم کرد:

1 . آنژین صدری

در صورتی که مبتلا به بیماری قلبی عروقی هستید، ممکن است در هوای گرم آنژین یا درد قفسه سینه را تجربه کنید، زیرا هوای گرم باعث افزایش حجم عملکرد قلب و افزایش نیاز به اکسیژن می‌شود، به خصوص زمانی که در حال انجام فعالیت های جسمی می باشید.

2 . نارسایی قلبی

اگر نارسایی قلبی دارید، باید بیشتر احتیاط کنید. قلب شما خون را به خوبی پمپاژ نمی کند. از این رو برای پیشگیری کردن از عود بیماری خود، مطمئن شوید که دمای بدن شما خیلی بالا نرود.

3 . سکته گرم

سکته گرم جزو انواع بیماری گرمایی می باشد. در صورتی که بدن شما بیش از اندازه مایعات از دست بدهد، می تواند موجب افزایش دمای داخلی بدن شود که در این صورت سلامتی را تهدید می کند. علائم سکته گرم شامل تعریق بسیار زیاد، سردی پوست، سرگیجه داشتن، احساس خستگی، گرفتگی عضلات، خارش خفیف پوست، ادم مچ پا، نفخ خفیف یا سریع، حالت تهوع و استفراغ است. اگر فکر می کنید شما یا شخص دیگری دچار سکته گرمایی شده اید، فورا به پزشک متخصص مراجعه کنید.

برای جلوگیری از بیماری قلبی بر اثر گرما، چه کنیم؟

در صورتی که شما در معرض گرما هستید و مجبورید که در روزهای گرم سال در محیط گرم کار کنید، باید به برخی نکات و توصیه ها توجه کنید که در ادامه این نکات را برای شما ذکر خواهیم کرد:

  • باید سعی کنید که در طول روز مخصوصا ساعات اوج گرما مقدار زیاد آب یا سایر نوشیدنی های قلیایی را بنوشید.
  • شما نباید بیش از اندزه نوشیدنی های الکلی یا کافئین دار مصرف کنید. نوشیدنی هایی که حاوی کافئین اند می توانند موجب از دست رفتن مایع بسیار زیادی از بدن شما شوند.
  • باید در طول روز غذاهای سرد، به خصوص سالاد و میوه با محتوای آب زیاد مصرف کنید.
  • شما باید در ساعات اوج گرما در منزل یا جاهای خنک بمانید.
  • لباس های نخی و خنک بپوشید.
  • از تردد های بسیار زیاد در ساعات گرم روز خودداری کنید.
  • اگر شما باید در گرما بیرون بروید، در سایه راه بروید، کرم ضد آفتاب بزنید و کلاه بگذارید
  • سعی کنید که در روز فعالیت های بدنی شدید زیر نور آفتاب انجام ندهید.
  • از ورزش در ساعات گرم روز خودداری نمایید.
  • دوش آب سرد بگیرید.


برای جلوگیری از بیماری قلبی بر اثر گرما، چه کنیم؟

کلام آخر

در سال های اخیر هوا در فصل تابستان بسیار افزایش یافته است و همین مسئله موجب شده که مردم 10 درصد بیشتر از سایر فصول به اورژانس های بیمارستان ها مراجعه کنند. گرمای بسیار زیاد تاثیر کاملا مخرب و شدید بر روی عملکرد قلب میگذارد و موجب بروز بیماری های مختلف قلبی می شود. از این رو بهتر است افراد در فصول گرم سال کمتر بیرون از منزل بروند و از نوشیدنی های خنک استفاده کنند. به دلیل افزایش میزان بیماری های قلبی در روزهای گرم سال، سعی کردیم در این مقاله در رابطه با تاثیر گرمای هوا بر عملکرد قلب مطالب مفیدی در اختیار شما قرار دهیم.

از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم و در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید می توانید از طریق سایت تاپتنا یا toptena.ir در میان بگذارید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 317]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن