تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797039281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ارتباط دنیای بازی های کامپیوتری با متاورس چیست؟


واضح آرشیو وب فارسی::

 



متاورس برای گیمرها یک رویاست. برای بسیاری، انجام بازی‌های ویدیویی یک فرار هیجان انگیز از زندگی روزمره است. در واقع، ۵۰ درصد از گیمرها ترجیح می‌دهند به جای گردش در طبیعت، بازی‌ کنند. بازی‌های Metaverse یک تجربه کاملاً متفاوت است. شما می‌توانید در حین بازی با دیگران ارتباط برقرار کنید و متریال بازی‌ها را خرید و فروش کنید. در حال حاضر بسیاری از کاربران تصور مبهمی از متاورس دارند. اما متاورس در واقع شبکه‌ای از جهان‌های دیجیتال است که برای کمک به تعامل همه جانبه کاربران طراحی شده است. از بین تمام کارهایی که می‌توان در این دنیای فیزیکی - مجازی انجام داد، بازی محبوب‌ترین آنهاست. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بازی در متاورس، با ما همراه باشید.

بازی در متاورس

قسمتی از پاسخ سوال متاورس چیست این است که متاورس یک جنبه جدید و هیجان انگیز از صنعت بازی است. متاورس دارای فناوری پیشگامانه و گیم پلی جذاب است. اما برای درک ویژگی منحصر به فرد بازی‌ها در Metaverse، باید فناوری آن را درک کنید.

گیم پلی AR و VR

گرچه هدست‌های واقعیت مجازی (VR) از اواسط دهه ۱۹۹۰ به وجود آمدند. اما آنها در دهه ۲۰۱۰ افزایش پیدا کرد. از آن زمان، شرکت‌های بازی‌سازی طرفدار متاورس هدست‌های واقعیت مجازی را ایجاد کرده‌اند که به گیمرها اجازه می‌داد در تجربه‌های فراگیر واقعیت مجازی شرکت کنند.

علاوه بر این، فناوری واقعیت افزوده (AR) به توسعه دهندگان بازی اجازه داد تا خطوط بین گیم پلی مجازی و دنیای فیزیکی ما را از بین ببرند. پیشرفت‌های سریع تکنولوژی به موج جدیدی از توسعه بازی‌های ویدیویی ایجاد کرده است.

اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) شبکه‌ای از اشیاء فیزیکی است که از طریق اینترنت به هم متصل می‌شوند. پیچیدگی این دستگاه‌ها می‌تواند از ترموستات گرفته تا اتومبیل متغیر باشد. این اشیاء برای برقراری ارتباط با یکدیگر به نرم افزار، حسگرها و سایر فناوری‌های پیشرفته مجهز شده‌اند.

با استفاده از دستگاه‌های اینترنت اشیا، متاورس می‌تواند از داده‌های دنیای واقعی برای بهبود تجربه بازی شما استفاده کند. برای مثال، بازی‌های متاورس ممکن است از اینترنت اشیا برای جمع‌آوری داده‌های آب و هوای زنده و اعمال آن در آب و هوای بازی شما استفاده کنند.

فناوری بلاک چین

فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال به توسعه دهندگان این امکان را داده است که آیتم‌های دیجیتالی درون بازی از لحاظ مالی ارزشمند کنند. این امر از طریق توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT) امکان پذیر می‌شود. استفاده از NFT نه تنها به شما امکان داد و ستد با دیگران را می‌دهد، بلکه اثبات مالکیت و جمع آوری اشیاء مجازی در متاورس را نیز ممکن می‌کند.

اگر پیش از این وقت خود را صرف خرید اقلام دیجیتالی بدون ارزش مالی می‌کردید، اکنون می‌توانید برای متریالی که هنگام بازی در متاورس به دست می‌آورید درآمد کسب کنید.

تکنولوژی بازسازی سه بعدی در Metaverse

علاوه بر فناوری AR و VR، بازسازی سه بعدی در Metaverse برای ایجاد تجربه‌های خاص و حرفه‌ای اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. این فناوری همانند نرم افزارهای سه بعدی عمل می‌کند و حس متفاوتی را نسبت به بازی‌های واقعیت مجازی به کاربر می‌دهد.

در حین پیمایش در محیط سه بعدی در متاورس، اشیا، مکان‌ها و سایر گیمرها مشابه زندگی واقعی به نظر می‌رسند. بسته به بازی، این محیط‌ها می‌توانند جهان‌های خیالی باشند یا دقیقا از روی مکان‌های واقعی اقتباس شوند.

مزایا و معایب بازی در متاورس

بسیاری از مردم متاورس را آینده بازی ها می‌دانند. اما این آینده خوش رنگ و لعاب کاملاً خوب یا کاملاً بد نیست. درک مزایا و معایب بازی در Metaverse قسمت دیگری از پازل پاسخ به سوال «متاورس چیست» است.

مزایای بازی در Metaverse

سفارشی سازی آواتار: بسیاری از بازی‌ها در Metaverse به شما امکان ایجاد آواتار منحصر به فرد را می‌دهد. شما می‌توانید در بازی‌های متاورس آواتار کاراکتر مورد نظر خود را سفارش دهید و با دیگران ارتباط برقرار کنید.

ایجاد یا جستجو انجمن: در متاورس، می‌توانید با بازیکنان دیگر از سراسر جهان تعامل داشته باشید و جوامع از افراد با علایق مشابه را پیدا کنید.

گیم پلی همه جانبه: به لطف فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، می‌توانید آواتار خود را با استفاده از حرکات واقعی بدن خود کنترل کنید. به علاوه، حتی می‌توانید از جلیقه‌های لمسی یا دستکش استفاده کنید تا با شبیه سازی فیزیکی بازی شما واقعی تر به نظر برسد.

معایب بازی در متاورس

هزینه تجهیزات: برای یک تجربه بازی پیشرفته، باید یک هدست VR داشته باشید که هزینه آن در زمان نگارش این مقاله می‌تواند از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار متغیر باشد. علاوه بر این، برای یک تجربه دلنشین بازی، به رایانه یا دستگاه تلفن همراه و اینترنت پرسرعت نیاز دارید.

تاثیرات بر سلامت روان: بازی در متاورس می‌تواند اثرات نامطلوب روانی مانند افسردگی و اضطراب داشته باشد.

امنیت و حریم خصوصی: هنگام بازی آنلاین، حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های شما از نگرانی‌های حال حاضر است. این امر برای بازی‌های Metaverse نیز صادق است. یک بازی ۲۰ دقیقه‌ای VR می‌تواند تقریباً ۲ میلیون نقطه داده منحصر به فرد ایجاد کند. به همین دلیل حفظ امنیت بازی یکی از مهمترین اقدامات بازی‌های متاورس است.

محبوب‌ترین بازی‌های متاورس

با توجه به اینکه بسیاری از گیمرها مشتاق آینده بازی‌ها در متاورس هستند، انواع بازی‌هایی که اکنون می‌توان انجام داد نیز اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند. در ادامه به برخی از برترین بازی‌های متاورس در حال حاضر اشاره می‌کنیم.



Axie Infinity

در بازی Axie Infinity، می‌توانید موجودات فانتزی مجازی به نام Axies را پرورش دهید، جمع آوری کنید و درآمد کسب کنید. به لطف فناوری بلاک چین، متریال بازی Axies دارای ارزش واقعی در قالب NFT است.

Sandbox

یکی از برترین بازی‌های متاورس Sandbox است. در این بازی می‌توانید خلاقیت‌های منحصر به فرد خود را به عنوان NFT بسازید و بفروشید. با استفاده از ابزار مدل سازی سه بعدی، بسیاری از کاربران اشیایی از جمله وسایل نقلیه، حیوانات، ابزار و… را ایجاد می‌کنند.

Minecraft

این بازی عنوان پرفروش ترین بازی ویدیویی دهه اخیر را به خود اختصاص داده است. در این بازی می‌توانید با استفاده از موادی که در حین استخراج به دست می‌آورید، دنیای خود را بسازید. بد نیست بدانید Minecraft برای اولین بار در خارج از متاورس محبوبیت پیدا کرد، بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند این بازی را با استفاده از VR انجام دهند تا تجربه بهتری داشته باشند.

Fortnite

اولین بازی Fortnite که به عنوان یک بازی جهان باز بتل رویال گام برداشت، با ارائه رویدادهای زنده، از جمله کنسرت‌های مجازی از هنرمندان برجسته‌ای مانند Marshmello و Travis Scott، محبوبیت پیدا کرد.

Farmers World

در Farmers World، شما وقت خود را به عنوان یک کشاورز، خرید زمین، کشت محصولات و پرورش دام می‌گذرانید. هر چیزی که در مزرعه خود به عمل می‌آورید در قالب NFT قابل فروش است.

کلام آخر

مهم نیست که چه نوع بازی‌های ویدئویی را دوست دارید. تعداد بازی موجود در متاورس بسیار زیاد است به اندازه‌ای که برای انتخاب بازی بعدی خود باید چندین ساعت صرف خواندن نظرات و شرح بازی کنید. اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از بازی‌های متاورس ببرید، با تحقیق و مطالعه به پاسخ کاملتری از سوال متاورس چیست برسید. برای مطالعه بیشتر به وب‌سایت صرافی ارز دیجیتال ایرانی والکس مراجعه کنید.

منابع:

https://www.wired.com/story/what-is-the-metaverse/

https://wallex.ir/blog/what-is-metaverse/


 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن