تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):مؤمن نيازمند سه چيز است: توفيقى از پروردگار، پند دهنده اى از درون خويش و پذيرش از نصيح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798183630




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رزرو ویلا در شمال


واضح آرشیو وب فارسی::


کشور چهارفصل ایران از جنوب تا شمال، سرشار از دیدنی­های بی­نظیر است. هرچه به سمت شمال ایران پیش می­رویم سرسبزی مناطق بیشتر به­چشم می­خورد. شمال که اصطلاحا به مجموعه­ی استان­های گلستان، مازندران و گیلان گفته می­شود، طرفداران بسیاری دارد. سواحل زیبای دریای خزر، آبشارها، جنگل­هایی با درختان سر به فلک کشیده، اماکن تاریخی و مذهبی بی­شمار دیگر، از جاذبه­های گردشگری شمال محسوب می­شوند. اکثر استان­های همجوار از جمله تهرانی­ها، برای فرار از آلودگی شهری، به هوای پاک شمال پناه می­برند. از طرفی این سیل عظیم جمعیت مسافر در شمال ایران نیازمند محل­های مناسبی برای اسکان هستند. به همین جهت می­توانید از اقامتگاه­ها و ویلاهای بسیار با امکانات متنوع در آن بهره­مند شوید. اتاقک در این مقاله علاوه بر معرفی جاذبه­های شمال تلاش می­کند شما را در رزرو ویلا در شمال یاری نماید.

 

در سفر به شمال از کجا دیدن کنیم؟

·        دیدنی­های استان گیلان

·        دیدنی­­های استان مازندران

·        دیدنی­های استان گلستان

 

جاهای دیدنی گیلان

 

گیلان که در ناحیه شمال غربی ایران واقع است یکی از بهترین مقصدهای گردشی است. مردمان مهمان­نواز، طبیعت بی­نظیر، غذاهای محلی لذیذ و آب و هوای دلپذیرش باعث محبوبیت فراوان آن شده است. گیلان به اندازه­ای جاذبه دیدنی دارد که می­توانید بارها به آن سفر کنید بی­آنکه از جایی تکراری دیدن کرده باشید.

·        دریاچه سقالکسار

اطراف این دریاچه از امکانات فراوانی مثل کافه، رستوران، اقامتگاه بوم­گردی و ... برخوردار است. این دریاچه پاک­ترین دریاچه گیلان نام دارد. مساحتی برابر با 15 هکتار دارد. مسیر پیاده­روی اطراف دریاچه و مسیر جنگلی آن از سایر جذابیت­های آن است که باعث شده لوکیشن فیلم­برداری هم قرار بگیرد.

 

·        روستای ماسوله

یکی از روستاهای جذاب گیلان روستای پلکانی ماسوله است. این روستا در فاصله 32 کیلومتری از شهر فومن و 60 کیلومتری رشت واقع شده است. معماری این روستا به­گونه­ای است که حیات خانه­ی بالایی، پشت­بام خانه پایینی خود قرار دارد. عمده درآمد مردم این روستا از راه فروش صنایع دستی و غذاهای محلی به گردشگرانی است که به این روستا می­روند.

 

·        قلعه رودخان

در 20 کیلومتری شهر فومن در ارتفاعات آن، قلعه­ای زیبا خودنمایی می­کند. این قلعه طبق کارشناسی­های صورت گرفته از دوره ساسانیان یا اوایل دوره اسلامی است. همچنین آن را یکی از شگفتی­های هفتگانه گیلان می­نامند. ارتفاع این قلعه به 1500 متر می­رسد. حدود 1600 پله را باید بالا بروید تا وارد قلعه شوید. این مکان همچنین به دلیل زیبایی بی­نظیرش مورد علاقه عکاسان است. برای راحتی سفر خود، در دیدن این اثر ثبت شده ملی، می­توانید ابتدا به رزرو ویلا در شمال اقدام کنید. اتاقک با سامانه آنلاین خود این مسیر را برای شما کوتاه کرده است.

 

·        اولسبلانگاه

در ارتفاع 1500 متری از سطح دریا، منظره­ی بی­نظیری همچون بهشت به چشم می­خورد. طبیعتی بکر که در فصل بهار سرسبزی و در پاییز رنگین­کمان رنگ­ها در آن هنرنمایی می­کند. بر فراز اولسبلانگاه می­توانید دریا و جنگل را زیر پای خود ببینید. همچنین می­توانید صبح خود را شنیدن صدای پرندگان و دارکوب­های درختی آغاز کنید. زبان مردم این منطقه تالشی است که اولسبلانگاه در زبان تالشی به معنای «درخت قرمز روی ارتفاع» است.

 

سایر جاذبه­های گیلان :

·        ماسال

·        پارک ساحلی سراوان

·        ساحل وجنگل گیسوم

·        ساحل چمخاله

·        تالاب انزلی

·        جاده اسالم به خلخال

 

جاهای دیدنی­مازندران

مازندران از دیگر شهرهای مهم خطه شمال ایران است. این استان که در همجواری استان گیلان و گلستان واقع است یکی از سرسبزترین شهرهای شمالی است. آب و هوای طبیعی و پاک، امکان تفریحی و تاریخی و سواحل زیبایش باعث این محبوبیت شده است. برای دسترسی به این استان زیبا می­توانید جاده­ی باشکوه و پرهیجان چالوس را طی کنید. این استان حدود 338 کیلومتر نوار ساحلی دارد. اگر بخواهیم از همه مناطق تفریحی آن نام ببریم زمان زیادی لازم است که اینجا به برخی از آنها اشاره می­کنیم.

·        رامسر

از مسیر کرج به چالوس می­توانید به شهر زیبای رامسر برسید. شهری دل­فریب و مشهور که در غرب مازندران واقع شده است. جاذبه­های دیدنی و تفریحی آن باعث علاقه­مندی مسافران بسیاری به رامسر شده است. در سفر به رامسر می­توانید از آب گرم سادات محله، قلعه مارکوه، تله­کابین رامسر، کاخ مرمر رامسر، بوستان جنگلی صفارود و غار یاغی لوکا دیدن کنید. همچنین میتوانید با استفاده از سایت اتاقک برای رزرو ویلا در شمال اقدام کنید و از بهترین ویلاهای آن برای اقامت استفاده کنید.

 

·        جنگل­های دالخانی

یکی از مناطق ییلاقی زیبای اطراف رامسر جنگل­های نیمه کوهستانی دالخانی است. این جنگل­ها در ارتفاع 800 متری از سطح دریا واقع شده است و مساحتی حدود 600،000 متر مربع دارد. اگر رامسر را مقصد سفر خود قرار دادید تماشای جنگل­های مه گرفته و پوشیده از درختان سر به فلک کشیده را از دست ندهید.

 

·        خوشواش

 

اگر دلتان تماشای اقیانوسی از ابرها را می­خواهد منطقه ییلاقی خوشواش یکی از بهترین انتخاب­ها خواهد بود. در فاصله 80 کیلومتری از شهر آمل به منطقه سردسیر خوشواش خواهید رسید. دشت­های زیبا، چشمه­های بکر و خانه­های قدیمی روستا جذابیت­های منطقه را چندیدن برابر کرده است. بی شک یکی از رویایی­ترین تصویرهایی که از خوشواش در ذهن­تان خواهد ماند تصویر اقانوسی از ابراها زیرپاهایتان بر فراز ارتفاعات است.

 

سایر جاذبه­های مازندران :

·        نمک آبرود

·        چشمه باداب سورت

·        روستای فیلبند

·        دریاچه ولشت

·        کندلوس

·        جواهرده

·        کلاردشت

 

 

جاهای دیدنی گلستان

 

گلستان یکی دیگر از شهرهای جذاب شمالی است که دیدنی­های آن کمتر شناخته شده­اند. این استان در شمال شرقی واقع است که از اقوام گوناگون همچون ترکمن­ها، مازنی، بلوچ، ترک و فارس زبانان در خود دارد. همچنین به دلیل همجواری آن با سایر شهرهای شمالی می­توانید با سفر به آن از دیگر شهرها نیز دیدن کنید. در اینجا به معرفی برخی از تفرجگاه­های آن می­پردازیم. از آنجا که محل اسکان از مهم­ترین دغدغه­های سفر است می­توانید قبل از سفر با استفاده از سامانه اتاقک اقامتگاه خود را انتخاب کنید و به رزرو ویلا در شمال بپردازید.

·        آبشار کبودوال

 



 

شاید بسیاری از افراد لرستان را شهر آبشارها بدانند اما در گلستان نیز آبشارهای شگفت­انگیز فراوانی وجود دارد. آبشار کبودوال که در ارتفاع 1780 متری سطح دریا قرار دارد یکی از آن­ها است. آبشاری در منطقه سردسیر و کوهستانی که تا چندی پیش صعب­العبور بود. این آبشار در میان انبوه درختان جنگل­های هیرکانی قرار دارد. همچنین می­توانید در نزدیکی آن از دریاچه زرین­گل نیز دیدن کنید.

 

·        گورستان و آرامگاه خالد نبی

 

مجموعه چند مقبره و گورستانی بر فراز ارتفاع 700 متری در منطقه­ی کوهستانی تانگری داغ گلستان به چشم می­خورد. علت شهرت این مکان شکل عجیب سنگ گورهای آن است. خالد نبی آخرین پیامبر قبل از پیامبر اکرم (ص) است، که مبلغ دین مسیحی در این منطقه بوده است.

 

سایر جاذبه­های گلستان

·        جنگل النگدره

·        برج گنبد قابوس

·        آبشار رنگو

·        روستای زیارت

·        ­ناهارخوران

·        چشمه گل رامیان

·        آبشارهای

·        کاخ موزه گلستان

 

 

اقامت در شمال

قبل از هر سفر لازم است که از جنبه­های مختلف مقصد را بررسی کرد. از جمله مناطق تفریحی مقصد، هزینه­های لازم برای سفر و همچنین اقامتگاه لازم برای اسکان باید پیش از سفر در آن­ها دقت کرد. موضوع اقامتگاه از مهم­ترین دغدغه­ها بشمار می­رود. امکانات رفاهی، دسترسی آن به امکان تفریحی و مراکز خرید، تمیزی و مرتب بودن آن از موارد مهم است. همچنین باید متناسب با بودجه­ی ما باشد. سایت اتاقک این امکان را برای مسافران فراهم کرده است تا پیش از سفر تمام موارد لازم را بررسی کنند. اگر مقصد سفرتان شمال باشد می­توانید متناسب با بودجه و علاقه خود به رزرو ویلا شمال اقدام کنید. اتاقک از اینکه شما را در این سفر همراهی می­کند بسیار مفتخر است.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن