تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816962402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعلیق استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



تعلیق استرداد مالیات بر ارزش افزوده به صادرکنندگان
روز نو : علی رغم دستور صریح معاون اول رییس جمهور مبنی بر استرداد مالیات بر ارزش افزوده محصولات صادراتی به شرکت‌های صادر کننده ظرف ۳۰ روز اما برخی از این شرکت‌ها می‌گویند هنوز مالیات بر ارزش افزوده مربوط به صادرات در سالهای ۹۴ و۹۵ را دریافت نکرده‌اند و به آنها اعلام شده که تا اطلاع بعدی موجودی کافی برای پرداخت این پول به آنها وجود ندارد.


خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین اطلاع کسب کرد هنوز مالیات بر ارزش فزوده برخی شرکت‌های بخش خصوصی که مربوط به صادارت آنها در سال‌های ۱۳۹۴ و ۹۵ است، به این شرکت‌ها مسترده نشده است. مطابق قانون، سازمان امور مالیاتی باید وجوه دریافتی بابت مالیات بر ارزش افزوده از صادرکنندگان را حداکثر ظرف ۳۰ روز مسترد کند در حالی که هم اکنون این کار صورت نمی‌گیرد و به برخی فعالان بخش خصوصی هم اعلام شده است که تا اطلاع بعدی پولی برای پرداخت به آنها وجود ندارد.


سال گذشته بود که در در پی اعتراض‌های صادرکنندگان به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده کالاهای صادراتی و پیامدهای منفی این مالیات بر صادرات کشور و با پیگیری گسترده اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، معاون اول رئیس جمهوری دستور داد که بر پایه قانون رفع موانع تولید، دولت موظف است که مالیات بر ارزش افزوده ۹درصدی را که بابت کالاهای صادراتی دریافت شده، ظرف مدت یک ماه به صادرکنندگان بازگرداند. منتقدان بر این باور بودند که گرفتن مالیات بر ارزش افزوده از محصولات صادراتی به معنای افزایش قیمت تمام شده محصول صادراتی و از بین رفتن فاکتور رقابتی آنان است.


بر پایه ماده ۳۷ قانون رفع موانع تولید که در ابتدای سال ۱۳۹۴ از سوی علی لاریجانی رییس مجلس  به حسن روحانی ابلاغ شد،وضع هر گونه عوارض بر صادرات کالاها و خدمات غیریارانه ای و مواد خام و کالاهای با ارزش افزوده پایین مازاد بر نیاز داخلی و یا فاقد توجیه فنی و اقتصادی برای فراوری در داخل با لحاظ حفظ درصدی از سهم بازار جهانی به تشخیص وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت ممنوع است.


باوجود دستور معاون رییس جمهور و توافق دو وزارتخانه صنعت معدن و تجات و وزارت اقتصاد و دارایی اما برخی از شرکت‌های بخش خصوصی به پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین خبر داده‌اند که  مالیات بر ارزش افزوده مربوط به صادرات در سال‌های ۹۴ و ۹۵ را علی رغم بررسی مدارک آنها توسط  اداره دارایی دریافت نکرده‌اند و به آنها اعلام شده که تا اطلاع بعدی توان استراداد مالیات بر ارزش افزوده این شرکت‌ها وجود ندارد. این در حالی است که بخش خصوصی در ایران به طور معمول با مشکل نقدینگی روبروست و در صورت دریافت مالیات بر ارزش افزوده‌ای که هنگام صادرات پرداخته کرده‌اند بعضی از مشکلات آنها حل می‌شود. مسئول یکی از این شرکت‌ها به خبرنگارپایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین می‌گوید مجموع مالیات بر ارزش افزوده‌ای که این شرکت در سال‌های ۹۴ و ۹۵ پرداخت کرده بیش از ۶۰۰ میلیون تومان است و با استرداد این پول شرکت مذکور می‌تواند بخشی از معوقه‌های خود را به کارکنان و شرکت‌های همکار پرداخت کند.




تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن