محبوبترینها
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
در خرید پارچه برزنتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1828987779
آشوب در جشنواره - سایت خبری تحلیلی تدبیر
واضح آرشیو وب فارسی:تدبیر: بعد از اعلام اسامی نامزدهای بخش سودای سیمرغ بازیگران، هنرمندان عرصه سینما و همچنین منتقدان سینما به این انتخاب ها واکنش نشان دادند. در ادامه بخشی از این واکنش ها را می خوانید. جشنواره سی و پنجم هم با اعلام اسامی نامزدهای بخش سودای سیمرغ کم کم به آخرای کار خودش نزدیک می شود؛ اما حواشی آن همچنان ادامه دارد. بعد از اعلام اسامی نامزدهای بخش سودای سیمرغ بازیگران، هنرمندان عرصه سینما و همچنین منتقدان سینما به این انتخاب ها واکنش نشان دادند. در ادامه بخشی از این واکنش ها را می خوانید. محمدرضا مقدسیان منتقد سینما: قصه سلیقه نیست، قصه ناصافی ست «با صد من تلقین و خود نفهم پنداری هم نمی توانم ماجرای داوری جشنواره فیلم فجر را هضم کنم، جذبش بماند برای بعد. گویی داوران از دنیای موازی با ما در حال فیلم دیدن هستند. قصه سلیقه نیست، قصه ناصافی ست. مگر میشود «خفه گی»، «رگ خواب» و «ماجرای نیمروز» را ندید و اثر به شدت متوسطی مثل «تابستان داغ» را در ١٣ رشته، آن هم در رشته هایی که نقطه ضعف فیلم است، آن را برتر دید.» باران کوثری: کف کرده ام! «همیشه گفته ام که در جشنواره هایى که هیئت داورى، داورى مى کند منتظر هَر نتیجه اى باید بود چون بحث سلیقه است. هنوز هم، با نبودن یکى از فیلم هاى محبوب کارنامه ام (سدمعبر) در فهرست خیلى از رشته ها، همچنان به این حرفم معتقدم، اما از نبودن حامد در نامزدهاى بازیگر مرد کف کرده ام . من امسال فیلم زیاد ندیده ام اما مطمئنم حامد لااقل به لحاظ تکنیک و ایفاى نقش متفاوت از خیلى ها بهتر بود. متعجبم! و غمگین !خیلى زیاد ! کارگردانى محسن و فیلمبردارى مرتضى و گریم محمود بماند … اما خوشحالم که حتى در این داورى که انقددددر با سلیقه من متفاوت است ، دشوارى تولید فیلمى دیده شده که به ظاهر ساده است : فِرارى. جهانگیر کوثرى تهیه کننده خصوصى است، به معناى کلمه ( بدون رانت و وام و نام حذف شده نهاد و سازمان). خودش هست و خودش، و همه اعتقادش به سینمایى که کمتر تهیه کننده اى ، تولیدش را ریسک مى کند . من ، منِ بازیگر ، منِ بارانِ بابا ، دستش را مى بوسم و به جسارتش افتخار مى کنم. تبریک پدر» محمدحسین مهدویان: سیمرغ کیلویی چند «سلام.خدا رحمت کنه جلال آل احمد رو. به خواهر زاده اش آقای حسین دانائی که ظاهرن خیلی دوست داشته مقاله ای چیزی توی مجله ای چاپ کنه گفته بود: حرف ات اگه حرف باشه روی دیوار طویله اورازان هم که بنویسی فرداش تا ته بندرعباس می ره و همه می شنون و روشون اثر هم می ذاره. اگر هم حرف نباشه، سیمین توی مجله فردوسی هم که چاپ کنه، مردم خیلی که به سرت منت بذارن توش سبزی پاک می کنن. دوستان عزیزم هادی بهروز (مدیر فیلم برداری)، سجاد پهلوان زاده (تدوین گر)، ابراهیم امینی(نویسنده)، محسن دارسنج (طراح گریم)، حبیب خزایی فر (آهنگ ساز)، احمد مهران فر (بازیگر)، مهرشاد ملکوتی (صداگذار) و هادی ساعدمحکم (صدابردار)، زحمات شما رو اصحاب رسانه، منتقدان، هنرمندان و مهم تر از همه مردم عزیز و عاشقان سینما دیدند. سیمرغ کیلویی چند. همه جا حرف شماست. برید خدا رو شکر کنید که حرف شما از روی دیوار این طویله رفت تا همون جایی که باید بره .» محسن قرایى : همه چیز برایم آکنده از شک است به دنبال راهی هستم تا کاندید نشدنِ حامد بهداد برای بازی در فیلمم را باور کنم. هیچ راهی مرا به مقصد نمی رساند. بازی در نقشی پیچیده که تمامِ زوایایِ پیدا و پنهانِ فیلمنامه در آن نهفته است . فیلمنامه ای که ظاهرن آنرا دوست داشته اید و کاندیدش کردید.آیا لحظه ای در این فیلمنامه که دوستش داشتید وجود دارد که بازیگر از عهده اش بر نیامده باشد. آیا شباهتی بینِ این شخصیت و بازی های پیشینِ بازیگرش میبینید؟ تألیف چیست؟ این بازی برایِ من و بسیاری که فیلم را دیده اند دستاورد است.همه چیز برایم آکنده از شک است. چرا حامد را کاندید نکرده اید؟!! با وجود هر شکل دشمنی هم باز حامد را باید کاندید می کردید، کسی ناراحت می شد؟ به جایِ خاصی بر می خورد؟باران کوثری و محسن کیایی (بازی)، مرتضی هدایی (مدیر فیلمبرداری)، محمود دهقانی (چهره پردازی)، حجت اشتری و نگار نعمتی (صحنه و لباس)، سعید بجنوردی و حسین ابوالصدق (صدا)، رضا مرتضوی (موسیقی) و بهمن کامیار (فیلم) شما همگی در فهرست کاندیدهای من هستید، بدونِ تعصب و با افتخار محسن جعفری راد: کوررنگی «قابل پیش بینی بود. داوران محافظه کار و منفعل، انتخاب های محافظه کارانه و منفعل و غیر معتبر خواهند کرد. هر بار معمولا چند اسم عجیب جلوه می کند ، در میان کاندیداها.این بار اما اسامی عجیب به بیشتر از حد معمول رسیده.به این موارد نگاه کنید: پوران درخشنده برای تله فیلم دم دستی زیر سقف دودی،حمید فرخ نژاد برای بازی تکراری اش در خوب،بد،جلف،علی مصفا برای حضور فیزیکی صرفش در تابستان داغ، هدیه تهرانی برای ادای ضعیف لهجه شمالی و بازی غیر ملموسش در اسرافیل و … کاندید می شوند و در طرف دیگر، مهندسی جزییات حمید نعمت الله در ساخت و پرداخت رگ خواب، کارگردانی جاه طلبانه کاظم مولایی در کوپال، فیلمبرداری پرکنتراست و در خدمت تم مسعود سلامی در خفگی، تجربه گرایی تحسین برانگیز فریدون جیرانی در خلق خفگی و … دیده نشده و از همه عجیب تر اینکه فیلم خفگی که از لحاظ ساختاری جزو بهترین فیلمهای جشنواره بود، به طور کامل دیده نشد. اشکال از سلیقه های داوران است که سعی کرده هر فیلم جسورانه ای مثل رگ خواب و خفگی را کنار بگذارد؟! فیلم معمولی تابستان داغ چطور رکورددار جایزه می شود و رگ خواب که بیشترین ستاره را از منتقدان و مخاطبان خاص جشنواره دریافت کرده، صرفا در یکی دو رشته غیر اصلی!؟ حاصل این انتخاب ها پرپیداست. فیلم متکی به قواعد ژانر نسازید؛ خفگی،ایتالیا ایتالیا و … فیلم غیر تکراری نسازید و تکرار در حد کپی دسته چندم ابد و یک روز و جدایی نادر از سیمین نه تنها ایرادی ندارد بلکه جایزه هم دارد! ملودرام آبکی بسازید و مدام شعار دهید و حرف های دمده بزنید مثل زیر سقف دودی تا با تحسین همه جانبه رو به رو شوید و از همه مهمتر سراغ مهندسی جزییات نروید چون داوران با کور رنگی فقط قرار است کلی گویی ها و کلیشه ها را تحسین کنند. از همه عجیب تر برای فیلمبرداری فیلمتان مثل سوفی و دیوانه، از تمام زوایای ممکن فیلمبرداری کنید و هیچ ضرورت و کارکرد معنایی و زیبایی شناختی نداشته باشید اما کاندید سیمرغ فیلمبرداری می شوید. قبل از هیات داوران به هیات انتخاب باید انتقاد وارد کرد. اغلب فیلمهای جشنواره تله فیلم بودند؛ دعوتنامه،زیر سقف دودی،آزاد به قید شرط و فیلمفارسی هم زیاد داشتیم از جمله انزوا و … خب داوران چه کار کنند؟! خب همین ها را انتخاب خواهند کرد و البته سلیقه دبیر جشنواره و وزارت ارشاد و مدیران نهادهای بالادستی و بغل دستی هم لحاظ شود. کلا حال همه ما خوب است.مدیونید اگر باور نکنید!» میثم محمدی: اشتباهات داوری جزئی از سینما نیست! «عدد ٣۵ برای ما در جشنواره به تاریخ پیوست و آن را از ذهن پاک خواهیم کرد. ترجیح می دهم در همان دوره ٣۴ باقی بمانم و این دوره را در آرشیو کابوس سینما ثبت کنم، چرا که از همان انتخاب ها مشخص بود که چه رویداد شگفت انگیزی در پیش داریم و حدسمان به یقین تبدیل شد و روز به روز از لابلای آثاری که بسیاری از آنها فقط تصاویر متحرک کنار هم چیده شده ای بودند، به این فکر کردیم که آیا بضاعت سینمای ایران همین است؟! کاندید شدن یک فیلم در ۱۳بخش که بیشترین انتقادها را در روزهای ابتدایی در برج میلاد متوجه خود کرده بود را چطور باید هضم کرد؟! ای کاش سینما هم مانند فوتبال بود تا اشتباهات داوری را جزئی از سینما بدانیم. اما در سینما اشتباه داوری را نمی توان مانند فوتبال تلقی کرد، چون برخلاف داوری فوتبال که در لحظه است و ضریب خطا را برای داور بالا می برد، در سینما نتایج براساس سواد و متر و معیار مشخص و موجود در هنر هفتم والبته کمی هم سلیقه و در یک مدت زمان مشخص برای داوران حاصل می شود. تبدیل کردن عدد ۱۳ به یک عدد درخشان برای اثری که حداقل کاندیداتوری هم برای آن تصور نمیشد و ندیدن کارگردانی حمیدنعمت الله در «رگ خواب»، بی توجهی به فیلمبرداری مسعود سلامی در «خفگی» و ندیدن کار فرشاد محمدی در «قاتل اهلی»، چشم پوشیدن از بازی حامد بهداد در «سدمعبر» و بازی بهرام افشاری در «کارگر ساده نیازمندیم»، فقط بخشی از گل به خودی های گل درشت داوران بود. این دوره از جشنواره خیلی شبیه به شهرآوردهای مساله دار پایتخت بود. شاید بین نیمه کسی وارد رختکن داوران شده و خواسته که بازی را مساوی هم نه، بلکه با یک نتیجه بد واگذار کنند! ای کاش سینما هم مانند فوتبال بود و می شد داغ داغ فیلمها را در یک برنامه و در حضور دیگر کارشناسان بررسی کرد، شاید آنوقت به این نتیجه می رسیدیم که مانند شهرآورد قرمز و آبی در سالهای نه چندان دور، داور از خارج می آوردیم تا خیالمان راحت باشد که فارغ از اینکه سواد آنها از داوران ما بیشتر است، کسی نفوذ نمی کند و فشار نمی آورد تا یک فیلم کم قابلیت تبدیل به یک شگفتی دوست نداشتنی شود و این حجم و چگالی از نارضایتی را در سالن برج میلاد و در میان مخاطبان حرفه ای سینما بوجود آورد. شک ندارم که سیمرغ امسال هم پس از دیدن بسیاری از اسامی در فهرست کاندیداها حال خوشی ندارد و با دیدن بسیاری از کاندیداهایی که قرار است در روز اختتامیه روی شانه های آنها بنشیند، بال و پرش ریخته است! حالا با این شرایط بیشتر باید تامل و تحمل کرد و در آینده فیلمهایی را که پشت در ماندند به تماشا نشست، هر چند که باز هم تاکید می کنم که دوره ۳۵ جشنواره را باید از ذهن ها پاک کرد.» در ادامه واکنش ها و اعتراضات، انجمن طراحان، مدیران و دستیاران جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران هم نسبت به نامزد شدن ارشا اقدسی در بخش بهترین جلوه های ویژه میدانی واکنش نشان داد و در نامه ای نوشت که او یک بدلکار است. متن این نلامه به شرح زیر است :« اخیراً در اعلام اسامی کاندیداهای بخش جلوه های ویژه میدانی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر از آقای ارشا اقدسی به عنوان کاندید برای فیلم های «سارا و آیدا» و «یک روز بخصوص» نام برده شده است! این در صورتی است که ایشان از همکاران بدلکار هستند و فعالیت حرفه ای ایشان هیچ سنخیتی با انجمن جلوه های ویژه میدانی ندارد و چندی پیش در برنامه «هفت» مدعی شدند جلوه های ویژه میدانی بیست سال عقب تر از سینمای دنیاست! و امروز شاهد این هستیم که نام ایشان در حوزه جلوه های ویژه میدانی آمده است که این اتفاق از بعد از حضور ایشان در برنامه «هفت» ظهور کرده است. همه این موارد در صورتی است که ایشان شخصا به تهیه کننده محترم گفته اند که نامشان به عنوان مسئول جلوه های ویژه در تیتراژ درج گردد! درضمن به گفته آقای آرش آقابیگ، مدیر جلوه های ویژه «یک روز بخصوص» ایشان بوده و آقای اقدسی در فیلم «سارا و آیدا» فقط یک گلدان شکسته و صحنه تصادف نیز جلوه های بصری است. لذا به منظور دفاع از حقوق به حق سایر همکاران در انجمن جلوه های ویژه میدانی از تهیه کننده محترم آثار فوق الذکر انتظار می رود نسبت به اصلاح این اشتباه اقدام سریع صورت پذیرد و به دبیر محترم جشنواره جهت اصلاح رسما اعلام شود. با تشکر انجمن طراحان، مدیران و دستیاران جلوه های ویژه میدانی سینمای ایران» قانون
شنبه ، ۳۰اردیبهشت۱۳۹۶
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تدبیر]
[مشاهده در: www.tadbirkhabar.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]
صفحات پیشنهادی
نامزدهای بهترین نقش اول مرد جشنواره فجر +تصاویر - سایت خبری تحلیلی تدبیر
امیر آقایی برای "بدون تاریخ بدون امضاء" محسن تنابنده برای "فراری" مهرداد صدیقیان برای "ماجرای نیمروز" علی مصفا برای "تابستان داغ" حمید فرخ نژاد برای "خوب بد جلف" نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد شده اند اسامی نامزدهای درعکس/ سخنرانی حسن روحانی، 23 سال پیش در هند - سایت خبری تحلیلی تدبیر
حسن روحانی در سال 1994 در "مکی مسجد " شهر حیدرآباد در جنوب هند سخنرانی کرد این عکس را کانال ایرانیان جنوب هند منتشر کرده است پنجشنبه ۲۸اردیبهشت۱۳۹۶برجام حضور خارجی ها در بازار سرمایه ایران را تسهیل کرد/سهم 12هزار میلیارد ریالی خارجی ها در بورس - سایت خبری ت
رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تسهیل حضور خارجی ها در بازار سرمایه ایران پس از برجام گفت عمده خارجی ها از کشورهای همسایه یا آلمانی زبانان هستند که سهم آنان در بورس اینک به بیش از 12 هزار میلیارد ریال رسیده است به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا شاپور محمدی امروز سهثبت نام کنکور 96 آغاز شد - سایت خبری تحلیلی تدبیر
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آغاز ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری 96 از ساعت 17 امروز گفت داوطلبان از امروز 19 تا 28 بهمن ماه جاری فرصت دارند برای شرکت در این آزمون ثبت نام کنند دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد آزمون سراسری ساآیت الله هاشمی گفت ترامپ احمدی نژاد آمریکاست - سایت خبری تحلیلی تدبیر
مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید مخالفان روحانی می خواستند در همان سال اول دولت ایشان به زانو در آید علامعلی رجایی در این گفتگو میزان حقوق هاشمی را نصف مدیران زیر دستش ذکر می کند خش هایی از این مصاحبه در ادامه می آید آقای رجایی آیت الله هاشمی را شاید بتوان بی دفاع ترینشریعتمداری: متاسفانه ترامپ سر عقل آمده و حاضر نیست برجام را پاره کند! - سایت خبری تحلیلی تدبیر
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود هنوز نمی دانست برجام چه امتیاز بزرگ و باد آورده ای برای آمریکا فراهم آورده است و به همین علت قول داده بود اگر رئیس جمهور شود برجام را پاره خواهد کرد به گزارش فارس حسین شریعتمداری اظهار کرد ترامپ حالا متأسفانه سر عقلمرگ 2 نفر در تهران بر اثر گاز گرفتگی - سایت خبری تحلیلی تدبیر
نشت گاز منوکسیدکرین منجر به مسمومیت ناشی از استنشاق گاز و مرگ 2 نفر در یک واحد مسکونی در خیابان خالد اسلامبولی تهران شد به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت در این حادثه 2 مرد 40 و 65 ساله جان خود را از دست دادند و یک نفر دیگر مرد 43 با به دلمسیرهای 10 گانه راهپیمایی 22 بهمن - سایت خبری تحلیلی تدبیر
پلیس راهور تهران بزرگ مسیرهای 10 گانه راهپیمایی 22 بهمن را اعلام کرد به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما مسیرهای 10 گانه راهپیمایی 22 بهمن به این شرح است مسیر شماره 1- مسجد امام حسین ع -میدان امام حسین ع - خیابان انقلاب - خیابان آزادی - میدان آزادی مسیر شماره 2- مسجد جاملاوروف: ارتباطمان با آمریکا درباره سوریه قطع نمی شود/حامی حضور طالبان در مذاکرات افغانستان هستیم - سایت خبری ت
وزیر خارجه روسیه با بیان این که کشورش به دنبال همکاری سازنده با کابل است از مشارکت دادن طالبان در مذاکرات سیاسی افغانستان حمایت کرد به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه گفت روسیه به دنبال همکاری سازنده و قابل توسعه با افغانستان در زمینه هایمناظر زیبای دهکده اویا در یونان (عکس) - سایت خبری تحلیلی تدبیر
دهکده دیدنی اویا در جنوب جزیره سنتورینی در یونان واقع شده است منظره غروب آفتاب در این دهکده از شهرتی جهانی برخوردار است معماری اویا همانند سایر شهرهای این منطقه به صورت خانه های روی هم ساخته شده سفید رنگی است که بر فرورفتگی های کوه بنا شده اند و کوچه های باریکی آنها را به هم وص-
گوناگون
پربازدیدترینها