تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 20 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827971748




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3d top secrets


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: the_god_of_3dsmax14-11-2007, 02:06 PMسلام . چطور هستین . خوب هستین . در سلامتی کامل به سر می برین . هو ء :31: گفتم یه تاپیک بزنم برو بکث بیان اینجا مرام خرج کنن.:46: هر secret ای که تو نرم افزار های 3 بعدی یا plugin هاش به نظرتون میاد که شاید بقیه ندونن اینجا رو کنین. شاید فکر کنین که اگه این کارو بکنین دیگه دست زیاد می شه و چیزهایی که بلدین خز می شه و این صحبتها ولی براتون اثبات می کنم که این جوری نمی شه: چون : 1 - افرادی که ممکنه اینا رو بخونن یا انقدر مبتدی هستند که اصلا حالیشون نمی شه چی چی نوشتیم 2 - اگرم حالیشون شه حالا چند نفر کلن اینجا میان که دست زیاد شه 3 - بچه ها اینجا مال شهر های مختلفند 4 - تو این جور کارها هر چقدر جلو بری بازم جا هست که بری جلو .... و .... پس بریم که بترکونیم .............:10: در ضمن لازم هم نیست برای هر مطلبی که می خواین بزارین یه tutorial بنویسین فقط راجع بهش چند خط توضیح بدین . چون می دونم اکثرتون مثل خود من نه حالشو دارین نه وقتشو ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ 1 - afterburn: نویسنده : the_god_of_3dsmax خوب ........ اگه دقت کرده باشین وقتی به جسم نور زیادی تابیده می شه و شما از پشت به اون نگاه کنین یه حاله نوری اطراف جسم دیده می شه .. که معمولا تو مایه های خاکستریه شما این کار رو می تونین با plugin e afterburn که پلاگین خیلی معروفی هم هست انجام بدین به این صورت که با زدن 8 enviromet رو باز می کنید از منو اون afterburn fog رو انتخاب می کنین که خود به خود یه afterburn rendering هم براتون میاره حالا.... تو قسمت enviroment opacity اون falloff بزارین وسلام این رو هم که قبلا گزاشته بودم نمونه این کاره http://mb 3d.webng.com/orc13.jpg ----------------------------------------------------- 2 - show last rendering : نویسنده : Carl خب، الان تنها چیزی که به ذهنم می‌رسه در مورد مکسه. پیش‌تر وقتی یه صحنه رو رندر می‌گرفتم و اشتباهی پنجره رندر رو می‌بستم مجبور می‌شدم از اول رندر بگیرم (خودتون می‌دونید چه اعصاب‌خردی‌ای داره...) اما وقتی از منوی Rendering گزینه Show Last Rendering رو دیدم ... واقعن به این پی بردم که چقدر وقتم رو بابت رندرهای اضافی هدر داده بودم. ): حتمن بدردتون می‌خوره (; ----------------------------------------------------- 3 - Quick render : نویسنده : TT-Graphic تو قسمت بالا سمت راست تصویر (3دی مکس) نواری هست که همیشه روی View قرار داره . با تغییر اون حالت های مختلف وبسیار مفیدیو میتونید تجربه کنید . مثلا با Region میتونید هر قسمت از تصویرتونو که میخاید رندر کنید . ممکنه که کل کارتون و رندر کرده باشید و تنها یه آبجکت کوچیکتون و بخاید متریالشو عوض کنید ، Render میزنیدو پنجره رو میکشید و وسلام ... توضیح بیشتر : بالای صفحه کنار دکمه Render Sence Dialog نوار Render Type : http://i5.tinypic.com/8elowaw.jpg بعد از اینکه region یا هر کدومو انتخاب کردی مثل همیشه ویویی که میخای رندر کنی و انتخاب کن و render و بزن . یه کادر تو ویوت طاهر میشه که باهاش محدوده مورد نظرتو مشخص میکنی . آخرشم روی دکمه OK که پایین سمت راست تصویرت ظاهر میشه کلیک کن و تمام !!! از این روش میتونی برای رندر هایی با رزولوشن خیلی بالا هم استفاده کنی . مثلا صفحتو 10 یا 20 قسمت میکنی و رندر میگیری . من خودم با این روش زیاد کار کردم و فایلایی رو که مکس زورش نمیرسید یه جا رندر بگیره و میبست رو رندر گرفتم ----------------------------------------------------- 4 - تغییر محل و زاویه دوربین به صورت متریک : نویسنده : Carl اگه دکمه F12 رو بزنین پنجره Transform Type-In باز می‌شه ----------------------------------------------------- 5 - Configure User Paths : نویسنده : carl از طریق منوی Customize و گزینه Configure User Paths می‌تونین محل فلدر پروژه رو عوض کنین. (همون‌جایی که صحنه‌ها و رندر آوت‌پوت‌ها توش ذخیره می‌شه) با زدن Ctrl+C میتونین از نمایی که داخلش هستین یه دوربین بسازین.(این دیگه از اونا بودااااا) ----------------------------------------------------- 6 - render preview : نویسنده : hrgh2 برای جلوگیری از هدر دادن وقت برای رندر میتونید در پنجره environment & effects باز زدن دکمه render preview یک رندر سریع از کار بگیرید که بهد از رندر هم میشه بکگراندش را عوض کرد و نتیجه را فورا دید یا برای ایجاد تغییر در نور و رنگ از exposure controls استفاده کنید بدون اینکه بخواهید دوباره رندر بگیرید ----------------------------------------------------- 7 - round corners : نویسنده : hrgh2 اگر شما حالت رندرینگ را به منتال ری تغییر بدید و از متریال mr arch & design استفاده کنید در پارامترهای اون در قسمت special effect میتونید با فعال کردن round corners گوشه ها را گرد کنید که میزان گردی کار هم توی همون پارامتر تنظیم میشه ----------------------------------------------------- 8 - batch render : نویسنده : the_god_of_3dsmax برای وقتی که مثلا تعداد زیادی دوربین دارید و می خواین از همشون رندر بگیرین ولی نمی تونین شب بزارین رندر کنه برین بخوابین چون هی باید بعد از هر رندر save کنین با استفاده از batch render در پانل rendering می تونین یه برنامه به مکس بدین که مثلا دوربین های شماره فلان و فلان و ... رو از فریم فلان تا فلان رندر بگیر به تزتیب ----------------------------------------------------- 9 - با وی ری از Low Thread استفاده نکنین: نویسنده :linkin_park یه توصیه که شاید بدردتون بخوره ... چون معمولا وقتی کسی این مشکل براش پیش میاد نمیدونه اشکال از کجاس ... وقتی دارین از یه فایل حجیم رندر میگیرین ... (منظورم با وی ری و رندر های 2 ساعته ) هیچ وقت Low Thread Priority رو تیک نزنین . چون باعث میشه موقع رندر گرفتن ارور بده . Low Thread برای فایل های نیمه سبک و سبک هست که فک میکنم کارش هم این باشه که موقع رندر از درصد کمتری از CPU رو اشغال کنه ... ----------------------------------------------------- 10 - Render Shortcut : نویسنده : TT-Graphic روی یه قسمت خالی ابزار های بالای صغحه رایت کلیک کنیدو Render Shortcut رو علامت بزنید . با کمک این پنجره میتونین تمام تنظیمات پنجره Render Sence و Environment رو تو یه فایل ذخیره کنید و با یه کلیک اونو توی هر فایلی اعمال کنید . بدون اینکه هزار تا گزینه رو هردفه خاموش و روشن کنیدو رزولوشن و عوض کنید و ... میتونید برای رزولوشنها و اهداف مختلفتون یه Save جداگونه بگیرید . ----------------------------------------------------- 11 - Vray Frame Buffer : نویسنده : TT-Graphic اگه با Vray Frame Buffer رندر بگیرید میتونید رنگ و اکسپوژر و کرو و کنتراست و بدون رفتن تو فوتوشاپ و سه سوته تغییر بدید و کیفیت رندرتونو توپ توپش کنید . برای این کار از دکمه های پایین سمت چپ این پنجره میتونید استفاده کنید !!! ----------------------------------------------------- 12- Track Mouse While Renderin: نویسنده : TT-Graphic بازم اگر با Frame Buffer رندر میکنید اولین دکمه بالا سمت راست رو علامت بزنید و ماوس و ببرید هر قسمتی از تصویر که دوست دارید رندر شه و حالشو ببرید !! Track Mouse While Rendering ----------------------------------------------------- 13- مشکل وی ری : نویسنده : the_god_of_3dsmax یه نکته می گم شاید بدردتون بخوره (راجع به وی ری )....بیشتر وقتی که رنگ تو کاروتون مهم نیست خلاصه می گم : هر جا تراکم رنگ سفید زیاد باشه رندرینگ تو وی ری خیلی طول می کشه مثلا اگه روی یه مدل کار می کنین که رندرینگش قراره خیلی طول بکشه ... مثلا می تونین برای رنگ زمین از رنگ های تیره تر استفاده کنین ..... یا هر چیز روشن دیگه رو تیره بزارین ..... تو سرعت رندرینگ فوق العاده تاثیر داره همچنین این مورد ممکنه با تابیدن نور شدید و ایجاد سفیدی زیاد اتفاق بیفته ----------------------------------------------------- 14 - Edit Named Selection Set : نویسنده : TT-Graphic گزینه Edit Named Selection Set به این درد میخوره که شما گروپ های مختلفی بسازید مثل Leyer . با این تفاوت که هر آبجکتی میتونه توی 100 تا گروپ باشه . این روش تو کارایی مثل معماری خیلی خیلی بدرد میخوره . مثلا یه بار بر اساس متریال گروپ میکنی ، یه بار دیوارارو مثلا ، یه بار کل حیاطو ، یه بار فقط درختارو ، درختا رو بر اساس جایگاه و نوعشو ن و هزار تا گروپ دیگه ... سمت چپ Mirror و اون نوار خالی ، که البته بعد از ساختن گروپ اسم گروپ تو نوار میاد !! ----------------------------------------------------- 15 - فهم بهتری از segment : نویسنده : the_god_of_3dsmax !!!! برای مشاهده محتوا ، لطفا ثبت نام کنید / وارد شوید !!!! توضیح بیشتر: رسیدن به نتیجه مناسب تو meshsmooth (turbo smooth همیشه با تعداد زیاد سگمنت بدست نمی اد ........ همون طور که می بینین تو شکل جسم اولی از سمت راست با وجود اینکه سگمنت هاش از جسم وسطی خیلی کمتره ( اگه خوب دقت کنید کنار هر یال یه سگمنت کوچیک وجود داره ) ولی نتیجه مطلوب تری رو نسبت به اونی که تعداد سگمنت بیشتری داره می ده این روش مثلا وقتهایی بدرد می خوره که مثلا قصد داریم یه text سه بعدی رو نرم کنیم .... لازم نیست کلی segment براش درست کنیم فکر کنم این عکس مفهوم تر باشه http://i18.tinypic.com/8bqbi2s.jpg ----------------------------------------------------- 16 - rotate : نویسنده : TT-Graphic اگه خیلی از ابزار Arc Rotate Sub object برای چرخوندن صفحه استفاده میکنید میتونیدبجای زدن این دکمه ، whill ماوس رو فشار بدیدو همزمان Alt نگه دارید و تا دلتون میخاد صفحه رو بچرخونید . ----------------------------------------------------- 17 - Hide polygones : نویسنده : hrgh2 اگر شما جسمتون را با editable poly ویرایش میکنید ( برای افزایش دقت و جلوگیری از تداخل ) میتونید پالیگنهای اضافی را با دکمه hide selected در قسمت edit geometry نامرئی کنید. ----------------------------------------------------- 18 - : نویسنده : TT-Graphic اگه یه موقع نمای perspectiv را نا خواسته تغییر دادید می تونید از کلید های ترکیبی shift+z برای برگردوندن حالت قبل استفاده کنید . با انتخاب آبجکت مورد نظر و زدن کلید های alt+x میتوانید آبجکت را در نمای view شیشه ای ببینید ----------------------------------------------------- 19 - prespective to camera : نویسنده : TT-Graphic اگه یه موقع نمای پرسپکتیو را به حالت دلخواه در آوردید و حالا بخواهید این نما را به یه دوربین بدید چیکار میکنید ؟ لازم نیست که یه دوربین درست کنید و دوباره تنظیمش کنید ، فقط کافیه کلیدهای Ctrl +c را بزنید . دوربینی ایجاد میشود که تنظیمات پرسپکتیو شما را دارد. the_god_of_3dsmax14-11-2007, 02:07 PMاولیشم خودم می زارم :20: نکته ای در afterburn : خوب ........ اگه دقت کرده باشین وقتی به جسم نور زیادی تابیده می شه و شما از پشت به اون نگاه کنین یه حاله نوری اطراف جسم دیده می شه .. که معمولا تو مایه های خاکستریه شما این کار رو می تونین با plugin e afterburn که پلاگین خیلی معروفی هم هست انجام بدین به این صورت که با زدن 8 enviromet رو باز می کنید از منو اون afterburn fog رو انتخاب می کنین که خود به خود یه afterburn rendering هم براتون میاره حالا.... تو قسمت enviroment opacity اون falloff بزارین وسلام این رو هم که قبلا گزاشته بودم نمونه این کاره http://mb 3d.webng.com/orc13.jpg interior_design14-11-2007, 04:10 PMممنون دوست عزیز. ولی ترفند خاصی نداره نرم افزارهای سه بعدی. بهتر بود عنوان تاپیک رو تجربه های 3d میزدی. بازم ممنون the_god_of_3dsmax14-11-2007, 09:40 PMخواهش می کنم بقیه بچه ها چیزی به ذهنشون نمی رسه بزارن>>؟ Carl14-11-2007, 10:19 PMتاپیک خوبیه؛ البته با نظر سجاد موافقم (تغییر اسم) خب، الان تنها چیزی که به ذهنم می‌رسه در مورد مکسه. پیش‌تر وقتی یه صحنه رو رندر می‌گرفتم و اشتباهی پنجره رندر رو می‌بستم مجبور می‌شدم از اول رندر بگیرم (خودتون می‌دونید چه اعصاب‌خردی‌ای داره...) اما وقتی از منوی Rendering گزینه Show Last Rendering رو دیدم ... واقعن به این پی بردم که چقدر وقتم رو بابت رندرهای اضافی هدر داده بودم. ): حتمن بدردتون می‌خوره (; the_god_of_3dsmax14-11-2007, 11:11 PMcarl جان دستت خیلی درد نکنه ....... واقعا ممنون ....... ولی چیزه ....... چیز........ بابا اینو که همه می دونن البته خیلی شرمنده ...... بهر حال زحمت کشیدی ......شایدم بعضی ها ندونن TT-Graphic15-11-2007, 12:39 AMتو قسمت بالا سمت راست تصویر (3دی مکس) نواری هست که همیشه روی View قرار داره . با تغییر اون حالت های مختلف وبسیار مفیدیو میتونید تجربه کنید . مثلا با Region میتونید هر قسمت از تصویرتونو که میخاید رندر کنید . ممکنه که کل کارتون و رندر کرده باشید و تنها یه آبجکت کوچیکتون و بخاید متریالشو عوض کنید ، Render میزنیدو پنجره رو میکشید و وسلام ... the_god_of_3dsmax15-11-2007, 12:44 AMتو قسمت بالا سمت راست تصویر (3دی مکس) نواری هست که همیشه روی View قرار داره . با تغییر اون حالت های مختلف وبسیار مفیدیو میتونید تجربه کنید . مثلا با Region میتونید هر قسمت از تصویرتونو که میخاید رندر کنید . ممکنه که کل کارتون و رندر کرده باشید و تنها یه آبجکت کوچیکتون و بخاید متریالشو عوض کنید ، Render میزنیدو پنجره رو میکشید و وسلام ... tanxxxxxxxx اینو من نمی دونستم ..........خیلی مرسی ..... ای ول :20: Aminzikzak15-11-2007, 05:44 AMسلام دوستان تاپیک مفیدی میتونه باشه به شرطی که اطلاعات طبقه بندی شده باشه ... the_god_of_3dsmax15-11-2007, 12:36 PMمن یه جورایی طبقه بندی کردم .............امیدوارم به زودی یه مخزن توپ جمع کنیم راستی Tt جان من اونی رو که گفتی پیدا نکردم ............... کجا رو می گفتی؟؟؟ TT-Graphic15-11-2007, 01:13 PMاینو من نمی دونستم ..........خیلی مرسی ..... ای ول http://forum.p30world.com/images/New-smile/N_aggressive%20(26).gif چاکریم ... راستی Tt جان من اونی رو که گفتی پیدا نکردم ............... کجا رو می گفتی؟؟؟ بالای صفحه کنار دکمه Render Sence Dialog نوار Render Type : http://i5.tinypic.com/8elowaw.jpg بعد از اینکه region یا هر کدومو انتخاب کردی مثل همیشه ویویی که میخای رندر کنی و انتخاب کن و render و بزن . یه کادر تو ویوت طاهر میشه که باهاش محدوده مورد نظرتو مشخص میکنی . آخرشم روی دکمه OK که پایین سمت راست تصویرت ظاهر میشه کلیک کن و تمام !!! از این روش میتونی برای رندر هایی با رزولوشن خیلی بالا هم استفاده کنی . مثلا صفحتو 10 یا 20 قسمت میکنی و رندر میگیری . من خودم با این روش زیاد کار کردم و فایلایی رو که مکس زورش نمیرسید یه جا رندر بگیره و میبست رو رندر گرفتم !! the_god_of_3dsmax15-11-2007, 01:41 PMبالای صفحه کنار دکمه Render Sence Dialog نوار Render Type : http://i5.tinypic.com/8elowaw.jpg بعد از اینکه region یا هر کدومو انتخاب کردی مثل همیشه ویویی که میخای رندر کنی و انتخاب کن و render و بزن . یه کادر تو ویوت طاهر میشه که باهاش محدوده مورد نظرتو مشخص میکنی . آخرشم روی دکمه OK که پایین سمت راست تصویرت ظاهر میشه کلیک کن و تمام !!! از این روش میتونی برای رندر هایی با رزولوشن خیلی بالا هم استفاده کنی . مثلا صفحتو 10 یا 20 قسمت میکنی و رندر میگیری . من خودم با این روش زیاد کار کردم و فایلایی رو که مکس زورش نمیرسید یه جا رندر بگیره و میبست رو رندر گرفتم !! خیلی عالی بود .......مرسی اصلا تا حالا بهش دقت نکرده بودم Carl15-11-2007, 04:22 PMمثل اینکه اولیه زیاد کارایی نداشت، امیدوارم بقیه‌شون بدردبخور باشه... اگه دکمه F12 رو بزنین پنجره Transform Type-In باز می‌شه از طریق منوی Customize و گزینه Configure User Paths می‌تونین محل فلدر پروژه رو عوض کنین. (همون‌جایی که صحنه‌ها و رندر آوت‌پوت‌ها توش ذخیره می‌شه) با زدن Ctrl+C میتونین از نمایی که داخلش هستین یه دوربین بسازین. لطفن دوباره منو نزنین اگه می‌دونستین سعی می‌کنم چیزهای دیگه هم بذارم. hrgh215-11-2007, 05:05 PMبه این نمیشه گفت secret چون تابلو ( برای مکس ) برای جلوگیری از هدر دادن وقت برای رندر میتونید در پنجره environment & effects باز زدن دکمه render preview یک رندر سریع از کار بگیرید که بهد از رندر هم میشه بکگراندش را عوض کرد و نتیجه را فورا دید یا برای ایجاد تغییر در نور و رنگ از exposure controls استفاده کنید بدون اینکه بخواهید دوباره رندر بگیرید hrgh215-11-2007, 05:10 PMیک تکنیک بدرد بخور برای گرد کردن گوشه ها ( مکس ) ( round corners ) اگر شما حالت رندرینگ را به منتال ری تغییر بدید و از متریال mr arch & design استفاده کنید در پارامترهای اون در قسمت special effect میتونید با فعال کردن round corners گوشه ها را گرد کنید که میزان گردی کار هم توی همون پارامتر تنظیم میشه amin200015-11-2007, 05:27 PMاقایان سلام از همه تشکر مگه همه باید چیز های پیشرفته بگن از کارل من خیلی ممنونم چون خیلی چیز خوبی گفت ما هنوز هم اینا رو بلد نیستیم برای مکس و مایا تاپپک جدا بزنید بهتره... the_god_of_3dsmax15-11-2007, 05:57 PMمثل اینکه اولیه زیاد کارایی نداشت، امیدوارم بقیه‌شون بدردبخور باشه... اگه دکمه F12 رو بزنین پنجره Transform Type-In باز می‌شه از طریق منوی Customize و گزینه Configure User Paths می‌تونین محل فلدر پروژه رو عوض کنین. (همون‌جایی که صحنه‌ها و رندر آوت‌پوت‌ها توش ذخیره می‌شه) با زدن Ctrl+C میتونین از نمایی که داخلش هستین یه دوربین بسازین. لطفن دوباره منو نزنین اگه می‌دونستین سعی می‌کنم چیزهای دیگه هم بذارم. مرسییی اون f12 و Configure User Paths خیلی عالی بود ....مرسی یک تکنیک بدرد بخور برای گرد کردن گوشه ها ( مکس ) ( round corners ) اگر شما حالت رندرینگ را به منتال ری تغییر بدید و از متریال mr arch & design استفاده کنید در پارامترهای اون در قسمت special effect میتونید با فعال کردن round corners گوشه ها را گرد کنید که میزان گردی کار هم توی همون پارامتر تنظیم میشه دمت گرم این خیلی خیلی عالی بود اقایان سلام از همه تشکر مگه همه باید چیز های پیشرفته بگن از کارل من خیلی ممنونم چون خیلی چیز خوبی گفت ما هنوز هم اینا رو بلد نیستیم برای مکس و مایا تاپپک جدا بزنید بهتره... نه خوب نیست جداشون کنیم اینجوری مجبور می شیم برای زبراش و ..... هم جدا درست کنیم سخت می شه تموم این مطالب در پست اول آرشیو می شون ...... the_god_of_3dsmax15-11-2007, 06:14 PMیکی دیگه هم خودم می نویسم batch render : برای وقتی که مثلا تعداد زیادی دوربین دارید و می خواین از همشون رندر بگیرین ولی نمی تونین شب بزارین رندر کنه برین بخوابین چون هی باید بعد از هر رندر save کنین با استفاده از batch render در پانل rendering می تونین یه برنامه به مکس بدین که مثلا دوربین های شماره فلان و فلان و ... رو از فریم فلان تا فلان رندر بگیر به تزتیب linkin_park15-11-2007, 07:04 PMیه توصیه که شاید بدردتون بخوره ... چون معمولا وقتی کسی این مشکل براش پیش میاد نمیدونه اشکال از کجاس ... وقتی دارین از یه فایل حجیم رندر میگیرین ... (منظورم با وی ری و رندر های 2 ساعته ) هیچ وقت Low Thread Priority رو تیک نزنین . چون باعث میشه موقع رندر گرفتن ارور بده . Low Thread برای فایل های نیمه سبک و سبک هست که فک میکنم کارش هم این باشه که موقع رندر از درصد کمتری از CPU رو اشغال کنه ... راستی تاپیک خدایی میشه اینجا . و من هر نکته ای دیدم مخصوصا تو رندر اینجا میگم ... ممنون hrgh215-11-2007, 07:58 PMیکی دیگه هم خودم می نویسم batch render : برای وقتی که مثلا تعداد زیادی دوربین دارید و می خواین از همشون رندر بگیرین ولی نمی تونین شب بزارین رندر کنه برین بخوابین چون هی باید بعد از هر رندر save کنین با استفاده از batch render در پانل rendering می تونین یه برنامه به مکس بدین که مثلا دوربین های شماره فلان و فلان و ... رو از فریم فلان تا فلان رندر بگیر به تزتیب جالبه حتما باید امتحانش کنم the_god_of_3dsmax15-11-2007, 08:13 PMیه توصیه که شاید بدردتون بخوره ... چون معمولا وقتی کسی این مشکل براش پیش میاد نمیدونه اشکال از کجاس ... وقتی دارین از یه فایل حجیم رندر میگیرین ... (منظورم با وی ری و رندر های 2 ساعته ) هیچ وقت Low Thread Priority رو تیک نزنین . چون باعث میشه موقع رندر گرفتن ارور بده . Low Thread برای فایل های نیمه سبک و سبک هست که فک میکنم کارش هم این باشه که موقع رندر از درصد کمتری از CPU رو اشغال کنه ... راستی تاپیک خدایی میشه اینجا . و من هر نکته ای دیدم مخصوصا تو رندر اینجا میگم ... ممنون مرسی .......... فقط یه سوال .... من اصلا نمی دونم این Low Thread کجاست ؟ جالبه حتما باید امتحانش کنم خواهش :10: TT-Graphic15-11-2007, 08:19 PMروی یه قسمت خالی ابزار های بالای صغحه رایت کلیک کنیدو Render Shortcut رو علامت بزنید . با کمک این پنجره میتونین تمام تنظیمات پنجره Render Sence و Environment رو تو یه فایل ذخیره کنید و با یه کلیک اونو توی هر فایلی اعمال کنید . بدون اینکه هزار تا گزینه رو هردفه خاموش و روشن کنیدو رزولوشن و عوض کنید و ... میتونید برای رزولوشنها و اهداف مختلفتون یه Save جداگونه بگیرید . the_god_of_3dsmax15-11-2007, 08:22 PMروی یه قسمت خالی ابزار های بالای صغحه رایت کلیک کنیدو Render Shortcut رو علامت بزنید . با کمک این پنجره میتونین تمام تنظیمات پنجره Render Sence و Environment رو تو یه فایل ذخیره کنید و با یه کلیک اونو توی هر فایلی اعمال کنید . بدون اینکه هزار تا گزینه رو هردفه خاموش و روشن کنیدو رزولوشن و عوض کنید و ... میتونید برای رزولوشنها و اهداف مختلفتون یه Save جداگونه بگیرید . نمی دونستم ............ایولللللللللللللل ........... داره کم کم خوشم میاد :31: TT-Graphic15-11-2007, 08:24 PMاگه با Vray Frame Buffer رندر بگیرید میتونید رنگ و اکسپوژر و کرو و کنتراست و بدون رفتن تو فوتوشاپ و سه سوته تغییر بدید و کیفیت رندرتونو توپ توپش کنید . برای این کار از دکمه های پایین سمت چپ این پنجره میتونید استفاده کنید !!! TT-Graphic15-11-2007, 08:27 PMبازم اگر با Frame Buffer رندر میکنید اولین دکمه بالا سمت راست رو علامت بزنید و ماوس و ببرید هر قسمتی از تصویر که دوست دارید رندر شه و حالشو ببرید !! Track Mouse While Rendering TT-Graphic15-11-2007, 08:28 PMیکی دیگه هم خودم می نویسم batch render : برای وقتی که مثلا تعداد زیادی دوربین دارید و می خواین از همشون رندر بگیرین ولی نمی تونین شب بزارین رندر کنه برین بخوابین چون هی باید بعد از هر رندر save کنین با استفاده از batch render در پانل rendering می تونین یه برنامه به مکس بدین که مثلا دوربین های شماره فلان و فلان و ... رو از فریم فلان تا فلان رندر بگیر به تزتیب __________________ ایول آقا اینو نمیدونستم !! the_god_of_3dsmax15-11-2007, 08:29 PMمشکل وی ری : یه نکته می گم شاید بدردتون بخوره (راجع به وی ری )....بیشتر وقتی که رنگ تو کاروتون مهم نیست خلاصه می گم : هر جا تراکم رنگ سفید زیاد باشه رندرینگ تو وی ری خیلی طول می کشه مثلا اگه روی یه مدل کار می کنین که رندرینگش قراره خیلی طول بکشه ... مثلا می تونین برای رنگ زمین از رنگ های تیره تر استفاده کنین ..... یا هر چیز روشن دیگه رو تیره بزارین ..... تو سرعت رندرینگ فوق العاده تاثیر داره همچنین این مورد ممکنه با تابیدن نور شدید و ایجاد سفیدی زیاد اتفاق بیفته the_god_of_3dsmax15-11-2007, 08:34 PMبازم اگر با Frame Buffer رندر میکنید اولین دکمه بالا سمت راست رو علامت بزنید و ماوس و ببرید هر قسمتی از تصویر که دوست دارید رندر شه و حالشو ببرید !! Track Mouse While Rendering tanxxxxxx ایول آقا اینو نمیدونستم !! خواهش:10: TT-Graphic15-11-2007, 08:35 PMگزینه Edit Named Selection Set به این درد میخوره که شما گروپ های مختلفی بسازید مثل Leyer . با این تفاوت که هر آبجکتی میتون� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1536]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن