تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817323347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نسخه مشترک پوپولیست های جهانی/ چرا یک آزمایش موشکی اینهمه واکنش می گیرد/ پاسخ ترامپ به سبک احمدی نژاد


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:


ترامپ با چه هدفی تنش ها با ایران را کلید زده است
نسخه مشترک پوپولیست های جهانی/ چرا یک آزمایش موشکی اینهمه واکنش می گیرد/ پاسخ ترامپ به سبک احمدی نژاد
یکی از مهم ترین محورهایی که این سیاستمداران پوپولیست روی آن انگشت می گذارند تا رگ خواب شماری از مردم را به دست آورند، تاکید و تکیه بر رویکردهای ناسیونالیستی و شعارهای ملی گرایانه است.
روز نو :  
یکی از مهم ترین محورهایی که این سیاستمداران پوپولیست روی آن انگشت می گذارند تا رگ خواب شماری از مردم را به دست آورند، تاکید و تکیه بر رویکردهای ناسیونالیستی و شعارهای ملی گرایانه است.
 پوپولیست ها چرا به سمت عوام گرایی و در واقع عوام فریبی سوق می یابند، سیاستمدارانی که در همه جای دنیا و در ساختارهای متفاوت سیاسی به طور معمول همگون و هم شکل عمل می کنند، چرا با همه تفاوت های زمانی و مکانی یک نسخه مشترک برای ملت های خود می پیچیند ؟
 
به گزارش روز نو؛ سیاستمداران برای رسیدن به قله های عرصه سیاسی می بایست برخوردار از شاخصه ها و مولفه هایی باشند. شماری از آنان کاریزماتیک هستند و شخصیت شان به نحوی است که همگان را به سمت و سوی خود جلب می کند. شماری دیگر متکی به توانمندی های ذاتی و قدرت تصمیم گیری و هوشمندی و قوه عاقله، قله های پیشرفت را طی می کنند، عده ای دیگر راهبری می دانند و کار تشکیلاتی بلد هستند و به شکل پلکانی در احزاب و تشکل ها بالا می آیند و تا راس هرم سیاسی پیش می روند، به طور معمول تمامی سیاستمداران این رسته برخوردار از برنامه های مدون و ایده های مشخص و توانمندی های ایجابی هستند.
 
در نقطه مقابل اما سیاستمدارانی هم هستند که نه کاریزما دارند و نه در بدنه احزاب و ساختارهای سیاسی حضور داشته اند و نه قوه عاقله آنان بارز و چشمگیر است، این دست از سیاستمداران اما برای جبران کمبود و کاستی ها از زیرکی برخوردار هستند و برای پیشرفت در هرم سیاسی شعارهای عوام فریبانه می دهند و روی نقاط ضعف جامعه انگشت می گذارند و خود را در قامت منجی جا می زنند که آمده تا جامعه را از وضعیت اسفناک خود رهانیده و به نقطه غایی و ایده آل رهنمون کند.
 
این دست از افراد در بزنگاه های حساس با موقعیت شناسی به یکباره به صحنه می آیند و شعارهایی می دهند که شاید هیچ اهل فنی بر آن مهر تایید نزند اما بی شک دل بسیاری از عوام را می ربایند و برای رسیدن به راس هرم سیاسی در ساختارهای دموکراتیک نه مقبولیت در میان نخبگان که محبوبیت در میان رای دهندگان مهم و کارآمد است.
 
در این میان یکی از مهم ترین محورهایی که این سیاستمداران پوپولیست روی آن انگشت می گذارند تا رگ خواب شماری از مردم را به دست آورند، تاکید و تکیه بر رویکردهای ناسیونالیستی و شعارهای ملی گرایانه است.
 
نکته مهم در این میان نیز آنست که آنان به طور معمول برنامه مدون، ایده های هوشمندانه و اهداف منسجم و مشخصی برای پیشرفت و توسعه نداشته و چاره ای ندارند جز آنکه به گذشته های دور رجعت کنند، از دوران آرمانی سخن بگویند که بار نوستالژیک دارد و از افقی داد سخن دهند که قرار است تکرار و احیای آن روزگاران جلال و شکوه باشد، البته جلال و شکوهی که مشخص نیست با چه متر و معیاری سنجیده می شود اما همین که یک رویا بدست دهد و یک زمینه باشد برای سخنوری و عوام فریبی کقایت می کند و مقصود را حاصل.
 
این روزها ترامپ در راس هرم اجرایی دولت ایالات متحده به همین حربه روی آورده است او سخن از بازگشت اقتدار آمریکایی می گوید از دوران جلال و جبروتی سخن می گوید که اگر هم چنین وصفی را برایش قایل باشیم، رفتارها و عملکردهای ترامپ در نقطه مقابل سیاستمدارانی است که آن هیمنه و شکوه ادعایی را رقم زده اند.
 
اما ترامپی که چیزی برای عرضه ندارد در دورانی که اسلام هراسی در جوامع غربی به مدد تروریست های دست پرورده، رشد و رواج یافته، چنگ و دندان به جهان شرق و البته کشورهایی نشان می دهد که از حسن اتفاق در نقطه مقابل تروریست های تکفیری هستند اما همینکه شرقی هستند و دشمن برای تاکید و تکیه بر وجوه ناسیونالیستی و پر رنگ کردن شعارهای ملی گرایانه کفایت می کند به خصوص که ایران در برهه ای این غرور آمریکایی را بسیار به چالش کشیده است.
 
اگر امروز یک آزمایش موشکی با این حجم از واکنش های گسترده در راس هرم اجرایی ایالات متحده روبرو می شود گویی که بحران بزرگی! شکل گرفته است، در راستای همان پروژه ملی گرایی و برساختن دشمن بیرونی برای تقویت این حس است.
 
در دیگر سو شاهد بودیم که رئیس جمهوری سابق کشورمان به بازدید از مقبره کوروش و حضور در تخت جمشید رفته است. فردی که در دوران پایانی ریاست جمهوری که از آن ادعاها و شعارهای سال های ابتدایی خبری نبود و مشخص شده بود که چیزی در چنته نیست و حرفی برای گفتن وجود ندارد به سمت و سوی ایران گرایی سوق یافت، اکنون نیز که امکان حضور در صحنه سیاسی را ندارد با حضور در چنین موقعیت هایی می خواهد پر رنگ تر از سابق بر این وجوه ملی گرایی پای فشرد، آنچنان که مشاور ایشان در شرح عکس بازدید از تخت جمشید به ایشان لقب با مسمای! « محمود کبیر» بخشیده اند.
 
اینکه فردی چون محمود احمدی نژاد چه جایگاهی برای خود قایل است و چه تصوری از موقعیت خود در صحنه سیاسی دارد و بر اساس آن در زمان فعلی به بازدید از تخت جمشید می رود بر ما پوشیده است اما اینکه سیاستمداران پوپولیست در همه جای جهان نسخه های ملی گرایانه برای پر کردن همه خلاهای آشکار خود دارند، شک و شبهه ای نیست، شاید احمدی نژاد به زعم خود خواسته جواب توهین ترامپ به ایرانیان را در قالب بازدیدش از تخت جمشید بدهد که البته در این برهه هم انتخاب زیرکانه ای است.
 
و البته این تلنگر را به ما می زند که هوشیارانه و با طمانینه در برابر واکنش های تندروانه فردی چون ترامپ به موضع گیری پرداخته و زمینه بهره برداری به مدل های وطنی چنین دیدگاه هایی که مترصد بهره برداری از آن در فضای داخلی هستند، ندهیم، آنانی که حیات شان در افزایش تنش هاست.
 
 
در نهایت آنچه مشهود و عیان است این میل به عرض اندام در قالب های ملی گرایانه است که به نظر می رسد باید منتظر واکنش های عیر معقولانه و تبلیغاتی بسیاری پیرامون آن باشیم و این تازه اولین گام های رئیس جمهور ناپخته ای است که به کاخ سفید رفته و بی شک برای تقویت جایگاه خود و عرض اندام در فضای سیاسی ایالات متحده بر این رویکرد بسیار حاشیه ها خواهد زد.




تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن