تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817516794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملت ایران هنوز میوه‌ای از باغ برجام نچیده‌اند - ایسنا


واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا:
برجام
عضو بسیج اساتید استان کرمان با اشاره به گذشت یک سال از تصویب برجام و هفت ماه از اجرای آن اظهار کرد: بعداز گذشت این مدت هنوز ملت ایران شاهد نتایج عملی آن نبودند و هنوز نتوانستند میوه ای از باغ برجام بچینند. دولت همه چیز را به برجام و پسابرجام مرتبط کرده است،اما متاسفانه هنوز در سفره ایرانی ها رنگ و بو و چیزی از برجام نمی بینیم.
" کمال جوانمرد" در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص قرائت نامه سرگشاده به شورای عالی انقلاب فرهنگی و بیانیه در اجلاس سالانه بسیج اساتید کشور، گفت: نام گذاری روز 23 تیرماه باید از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شود و اگر دنبال نامی برای این روز می گردند باید به تعبیر مقام معظم رهبری روز ملی «بدعهدی آمریکا» نامگذاری شود.

عضو بسیج اساتید استان کرمان با اشاره به اینکه اساتید انتقادات و اعتراضات خود را در خصوص نامگذاری این روز و نباید روز تعامل و گفتگوی سازنده با جهان نامگذاری گردد، از طریق دکتر زاهدی به شورای انقلاب فرهنگی منتقل نموده‌اند، تصریح کرد: ایراد منتقدین این بود که، روز ۲۳ تیر ماه که به عنوان تعامل و گفتگو سازنده با جهان قرار است در تقویم ثبت شود، به نوعی نشان از این است که ایران تاکنون با این همه تمدن، فرهنگ و دانشمندان و مفاخر بزرگ در طول تاریخ تا به حال با جهان تعامل نداشته است؟ و آیا گفتگو سازنده ما از ۲۳ تیر ماه سال ۹۴ شروع شده است؟

وی این نام‌گذاری را یک توهین بزرگ به ملت ایران دانست و ابراز کرد: این شائبه به وجود می آید که آیا ایران در گذشته بنای گفتگو و تعامل با جهان را نداشته است؟ آیا این نام تلویحا فیلم هالیودی ۳۰۰ را مورد تایید قرار نمی دهد؟ و به نوعی خدشه بر تاریخ دستگاه دیپلماسی کشور وارد نمی کند؟ آیا شبهه  سناریوی ایران هراسی و ایران محور شرارت را پررنگتر نمی کند؟ و این نام گذاری مغایر با واقعیت ها است، بلکه روز ملی «بد عهدی آمریکا» زیبنده این روز می باشد.

جوانمرد با تاکید بر اینکه، اساتید این نامگذاری را توهین به فرهنگ و تمدن ایرانیان به ویژه دستگاه دیپلماسی می دانستند، عنوان کرد: سر در سازمان ملل با اشعار چه کسی مزین شده است؟ همچنین لوح گلی و اولین منشور حقوق بشر در ورودی سازمان ملل متعلق به  کدام کشور است؟ این ها همه نشان دهنده این است که ایران یک تمدن بزرگ داشته و از پیش قراولان تعامل و گفتگوی سازنده با جهان بوده است.

وی با بیان این مطلب که اگر کشور آمریکا با یک فرهنگ و پیشینه اندک 250 ساله این پیشنهاد را مطرح می کرد، دور از ذهن و منطق نبود، ادامه داد: در هفته دولت مقام معظم رهبری در هفته دولت، فرمودند« انتقاد من به برجام نیست، بلکه به بدعهدی آمریکا است و باید از بدحسابی آمریکایی ها در برجام تجربه بگیریم و این تجربه باید به نسل های بعدی منتقل شود» و این یعنی دولت آمریکا یک دولت قابل اعتماد نیست.

عضو شورای شهر کرمان تشریح کرد: انتقاد مقام معظم رهبری به بدعهدی و خباثت طرف مقابل مربوط می شود و زمانی که مقام معظم رهبری چنین شفاف صحبت می کنند و جهانیان مواضع کنگره و مجلس سنا امریکا را در موضوع برجام می بینند، این به نوعی با پیامی که از آن نام مستفاد می شود، تضاد دارد.

وی با اشاره به گذشت یک سال از تصویب برجام و هفت ماه از اجرای آن اظهار کرد: بعداز گذشت این مدت هنوز ملت ایران شاهد نتایج عملی آن نبودند و هنوز نتوانستند میوه ای از باغ برجام بچینند. دولت همه چیز را به برجام و پسابرجام مرتبط کرده است،اما متاسفانه هنوز در سفره ایرانی ها رنگ و بو و چیزی از برجام نمی بینیم.

عضو بسیج اساتیداستان کرمان در ادامه افزود: به هر حال اعضا در بسیج اساتید معتقد بودند که این برنامه جامع مشترک ایران و تعهدات طرف مقابل ما را تاکنون به سرمنزل مقصود نرسانده است. بطوریکه در اجرای تراکنش های مالی میان بانک های ایرانی و طرف اروپایی و غربی، اصولا بانک های غربی به شدت از مجازات های خزانه داری آمریکا هراس دارند و برنامه جامع اقدام مشترک در اینجا سکوت کرده و هنوز نتوانسته خزانه داری آمریکا را از موضع تهاجمی خودش پایین بیاورد و آن را تعدیل کند.

وی اذعان کرد: بحث ما این بود که عموم مردم به ویژه جوانان ونسل بعدی راهوشیار کنیم و باید کشورهای دیگر بدانند که به کاخ سفید و تعهدات و قول هایی از جنس آمریکای نمی توان اعتماد کرد. اکنون ما شاهد تحریم ها در خزانه داری آمریکا و بهانه جویی ها برای عدم تعهدات نیم بند طرف مقابل هستیم، به گونه ای که طرف مقابل خودش را ملزم به اجرای تعهداتش نمی داند وتعهدات نیم بند خودش را هم قبول ندارد .

وی در پایان با اشاره به نامگذاری روز تعامل و گفتگو سازنده با جهان برای چنین روزی با بدعهدی ها و عدم پایبندی آمریکا به تعهداتش منافات دارد و یک پارادوکس شدیدی بوجود می آورد، خاطر نشان کرد: این روز نه تنها باید از دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی خارج شود، بلکه اگر حقا وانصافا نامگذاری کنند، باید به تعبیر مقام معظم رهبری با یک رویکرد واقع گرایانه این روز را به عنوان روز ملی "بدعهدی امریکا" نامگذاری کرد.

به گزارش ایسنا بخشی از نامه سرگشاده بسیج اساتید به شورای عالی انقلاب فرهنگی به شرح زیر می‌باشد.

«شنیدن این خبر که بعضی از اعضای محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی برآنند تا روز 23 تیر ، مصادف با روز تصویب برجام ، را به عنوان روز " تعامل و گفت و گوی سازنده با جهان " در تقویم کشور ثبت نمایند، باعث تعجب و تاسف شدید شد.

چنین اقدامی را از سوی هر کس و هر مقامی توهین به تاریخ و فرهنگ ملت بزرگ ایران به ویژه دانشگاهیان عزیز می دانیم. اطمینان دارد چنانچه آمریکایی ها چنین تصمیمی برای ثبت در تقویم ملی خود اتخاذ می کردند، به این جهت که پیشینه و تاریخ تولد آنها به 250 سال نمی رسد و هم به این علت که اساساً به مساله ای به نام تعامل و گفت و گو جزء  برای تحمیل خواسته های نامشروع خود اعتقادی ندارد ، جای تعجب نبود.

اما نه برای ملت  متمدن ایران که در دوران تاریخی خویش نیمی از جهان را اداره می کرد و بعد از اسلام نیز در قرون متمادی تمدن بزرگ اسلامی، پیش قراول این تمدن طلایی بوده و دانشمندان، تجار و بازرگانان آن با تعامل و گفت و گوی سازنده اسلام عزیز را در اقصی نقاط جهان نشر دادند، تا آنجا که مهاجمان خونخوار مغول را مشرف به این آئین آسمانی نمودند.

شایسته است با رویکردی واقع گرا و بر اساس منویات امام المسلمین این روز را به نام روز " بدعهدی آمریکا" در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده تا یادآور همیشگی سلطه گری ، مکر و بدعهدی آنان باشد.»
 



تولیدی
خبرنگار: 18
انتهای پیام


یکشنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن