تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان زيرك، دوستش حق است و دشمنش باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798667785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده‌باش عراق با موج حملات كور داعش


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: آماده‌باش عراق با موج حملات كور داعش
بغداد پايتخت عراق روز دوشنبه صحنه حملات زنجيره‌اي تروريستي با كمربندهاي انفجاري و خودروهاي بمب‌گذاري شده بود...
بغداد پايتخت عراق روز دوشنبه صحنه حملات زنجيره‌اي تروريستي با كمربندهاي انفجاري و خودروهاي بمب‌گذاري شده بود؛ حملاتي كه ديروز به استان‌هاي كركوك، نجف و الانبار نيز گسترش پيدا كرد. با سرعت گرفتن عمليات ارتش عراق در موصل، تروريست‌هاي داعش دامنه حملات خود را به استان‌هاي مختلف عراق گسترش داده‌اند. 


ابوبكر البغدادي سركرده داعش روز دوشنبه طي نامه‌اي به «شوراي مجاهدين»، عالي‌ترين مرجع تصميم‌گيري در تشكيلات تروريستي داعش، دستور حملات تروريستي گسترده به كشورهاي عربي و اروپايي را صادر كرد. ظاهراً يكي از نقاط تمركز حملات داعش، عراق است؛ جايي كه حيدرالعبادي نخست وزير عراق روز يك‌شنبه از شروع مرحله اصلي عمليات خبر داد. در واكنش سريع عراقي‌ها ديروز در ادامه پيشروي‌هاي خود در شرق موصل، منطقه الميثاق را از تروريست‌ها بازپس گرفتند. منابع نظامي عراق خبر دادند كه نيروهاي عراقي در منطق، سومر، الميثاق و الوحده در كرانه چپ موصل دست به عمليات زده‌اند و داعش ضمن عقب‌نشيني از شرق موصل در حال بمب‌گذاري وسايل و اثاث منازل در كرانه چپ موصل است. فرماندهي نيروهاي عراقي در عمليات آزادسازي موصل گفته كه در حمله روز سه‌شنبه نيروهاي عراقي به مواضع گروه تكفيري داعش بيش از 60 تروريست به هلاكت رسيده‌اند. 


همزمان تروريست‌هاي داعش در حال گسترش دامنه عمليات تروريستي خود به ساير نقاط عراق هستند. انفجارهاي زنجيره‌اي روز دوشنبه بغداد كه منجر به كشته و زخمي شدن بيش از 100نفر شد، باعث شده تدابير امنيتي در پايتخت عراق تشديد شود. اهداف اين حملات تروريستي محل تجمع مردم و مراكز بهداشتي بود كه در اثر آن، دهها نفر در اين انفجارها كشته يا زخمي شدند. منابع امنيتي عراقي مي‌گويند فرماندهي عمليات بغداد دستور تشديد تدابير امنيتي در بازارها و اماكن عمومي و ورودي‌ها و خروجي‌هاي شهر و مناطق مسكوني را داده و از نيروهاي امنيتي خواست با دقت بيشتري به بازرسي خودروها و افراد در مرزها بپردازند. خبرنگار شبكه تلويزيوني الميادين مي‌گويد حملات داعش حامل اين پيام است كه اين گروه توانايي واكنش نشان دادن در برابر شكست‌هاي ميداني‌اش را در موصل دارد. بر اساس گزارش الميادين، نشانه‌ها حاكي از آن است كه گروه داعش پس از هر شكست مستقيم در صحنه ميداني به شيوه رويارويي غيرمستقيم متوسل مي‌شود و غيرنظاميان به اهدافي براي حملات انتحاري اين گروه تبديل مي‌شوند: «داعش براي اين حملات خود از هسته‌هاي خفته وابسته به اين گروه استفاده مي‌كند كه بعضي از مناطق را به پايگاهي براي خود تبديل كرده‌اند.» ديروز نيز يك حمله انتحاري به يك ايست و  بازرسي نظامي در شهر الرمادي مركز استان انبار به وقوع پيوست كه بر اساس آمار اوليه، در اين حمله سه نفر كشته و هفت نفر زخمي شدند. داعش ديروز همچنين سه خودروي بمب‌گذاري شده را در شرق موصل منفجر كرد كه بر اثر آن 14 نفر كشته شدند. 


از طرف ديگر، منابع امنيتي در نجف فاش كردند نفوذي‌هاي داعش قصد داشته‌اند با خودروهاي مملو از موشك و مواد منفجره از نوع سي ـ 4، داخل شهر و غيرنظاميان را هدف بگيرند؛ طرحي كه باعث تشديد وضعيت امنيتي در اين شهر شده است. روز دوشنبه پنج تروريست داعشي در جنوب استان نجف در شمال محله قادسيه پس از برخورد به ايست  و بازرسي، با نيروهاي عراقي درگير شدند و خود را منفجر كردند. «لؤي الياسري» استاندار نجف اشرف در گفت‌وگو با شبكه «ان. آر. تي» كردستان عراق، از تشديد تدابير امنيتي در اين استان خبر داد. الياسري گفت كه دستورات به ايست‌ و  بازرسي‌ها و نيروهاي مستقر در نجف اشرف داده شده كه همه خودروهاي دولتي و غيردولتي يا وابسته به حشد‌الشعبي يا هر نهاد دولتي ديگري بازرسي شود و دستوراتي ديگر نيز براي منع نفوذ [داعشي‌ها] داده خواهد شد.


داعش همچنين جاده بين بغداد و موصل را با سيطره بر روستايي در استان صلاح الدين و حمله به روستاي ديگري در ديالي در شمال شرق عراق در دو روز گذشته بست.  همزمان با تشديد حملات داعش در نقاط مختلف عراق، حضور صدها تن از تروريست‌هاي داعش در شهرستان «حويجه» در جنوب كركوك نيز نگراني‌ها را افزايش داده است. اين شهر 3هزار و 800  نفري به خاطر نزديكي به تأسيسات نفتي اهميت كليدي دارد و به نظر مي‌رسد داعش سعي دارد خود را به تأسيسات اين شهر نزديك كند. عبدالله الجبوري، استاندار صلاح‌الدين طي نامه‌اي با اشاره به جنايات روزانه تروريست‌ها در الحويجه و الشرقاط، از وي خواسته كه عمليات فوري براي آزادي‌سازي اين مناطق را شروع كند. عبدالعزيز حسن، عضو كميته امنيت و دفاع پارلمان عراق نيز گفت: كميته امنيت و دفاع هفته گذشته موضوع حضور تروريست‌هاي داعش در جنوب كركوك و خطري را كه عليه امنيت اين استان و تأسيسات نفتي و پروژه‌هاي توليد گاز ايجاد مي‌كند، مورد بررسي قرار داد. 





تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن