تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814439834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لرستانی‌ها بیش از ۶۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: رئیس اداره زکات کمیته امداد لرستان:
لرستانی‌ها بیش از ۶۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند

زکات


شناسهٔ خبر: 3852269 - شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
استانها > لرستان

.jwplayer{ display: inline-block; } خرم آباد - رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان از پرداخت ۶۰ میلیارد ریال زکات طی امسال در این استان خبر داد. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام منوچهر محمدی با بیان اینکه زکات در دین اسلام که در حقیقت یک نوع مالیات بر درآمد، تولید و مالیات بر ثروت راکد محسوب می‌شود دارای اهمیت ویژه‌ای است اظهار داشت: زکات جمع‌آوری شده در استان در قالب کمک‌های نقدی و غیرنقدی بوده است.

وی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد  ریال زکات  از ابتدای سال جاری تاکنون در لرستان جمع‌آوری شده است، افزود: از این میزان بیش از ۴۲ میلیارد ریال زکات واجب، بیش از ۱۴ میلیارد ریال فطریه، ۵۱۴ میلیون ریال کفاره عمد و غیرعمد و هشت میلیارد و ۳۴۹ میلیون ریال شجره طیبه بوده است.

 رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان تصریح کرد: باید اهمیت و پیامدهای مثبت پرداخت زکات در بین عموم مردم به خوبی تبیین شود تا این آمادگی در آن‌ها به وجود آید که با نشاط و انگیزه خاصی این فریضه مهم را اجرا کنند.

حجت الاسلام محمدی عنوان کرد: امسال را مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام‌گذاری کرده اند که امیدواریم بتوانیم اقدامات عملیاتی در باب اقتصاد مقاومتی که سبب کاهش فقر و رسیدن به عدالت اجتماعی می‌شود انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در استان ۵۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون  ریال زکات جمع‌آوری شده است، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری  ۸۰  میلیارد ریال زکات در استان جمع‌آوری شود.

 رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان بیان کرد: براساس قانون، ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری‌شده باید صرف کمک به نیازمندان و فقرا و ۴۰ درصد صرف امور عمرانی در روستاها شود.

حجت الاسلام محمدی پرداخت زکات را گامی اساسی برای توزیع عادلانه ثروت در جامعه دانست و افزود: ترویج فرهنگ پرداخت زکات یکی از راه‌های مبارزه با فقر است، به طوری که اگر زکات به درستی و صحیح پرداخت شود، هیچ فقیری در جامعه باقی نمی‌ماند.

وی بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در جامعه تأکید و بیان کرد: نهادینه‌سازی فرهنگ زکات در جامعه از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد  و با برگزاری جلسات و تبلیغات در زمینه پرداخت زکات مردم را با احکام و آثار این فریضه الهی آگاه ساخت.

 رئیس اداره امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) لرستان با اشاره به اینکه اعتماد مردم به کمیته امداد سرمایه ای ارزشمند برای این نهاد است، افزود: در سایه این اعتماد است که خیران و نیکوکاران استان کمک های نقدی و غیر نقدی خود را تحویل این نهاد می دهند تا در اسرع وقت به دست نیازمندان برسد.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن