تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى لله  عليه  و  آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817191670




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهي به كارنامه ۶ ماهه مجلس دهم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نگاهي به كارنامه ۶ ماهه مجلس دهم
با گذشت يك هشتم از عمر مجلس دهم و بررسي كارنامه شش ماهه مجلسيان در برخورد با موضوعات مهم و اصلي كشور، شاهد فاصله معنادار مجلس دهم از «مجلس تراز» جمهوري اسلامي ايران بوده‌ايم...
نویسنده : دكتر سيد عبدالله متوليان 


با گذشت يك هشتم از عمر مجلس دهم و بررسي كارنامه شش ماهه مجلسيان در برخورد با موضوعات مهم و اصلي كشور، شاهد فاصله معنادار مجلس دهم از «مجلس تراز» جمهوري اسلامي ايران بوده‌ايم و نمايندگان مجلس در تشخيص اولويت‌ها و بررسي و حل مشكلات و معضلات اساسي كشور انتظارات انقلابي و جهادي نظام و رهبري را برآورده نكرده‌‌اند و به جاي اهتمام در تشكيل حلقه‌هاي تخصصي «فراكسيون» براي تشخيص و حل مشكلات كشور، متأسفانه از تجربه تلخ و زهرآگين مجلس ششم عبرت نگرفته و با تقويت حلقه‌هاي حزبي و جناحي و اهتمام بر مسائل غيرضروري و كم اهميت و بعضاً بي اهميت، مجلس را از جايگاه «رأس امور» تنزل داده‌اند كه نتيجه‌اي جز حركت به سمت آوردگاه منازعات جناحي و سهم‌خواهي در پي نخواهد داشت تا جايي كه احدي از نمايندگان مجلس از چپاولگري آشكار خانواده خود دفاع كرده و آن را سهم خود از سفره انقلاب اعلام مي‌دارد و تعجب‌آور‌تر اينكه مجلسيان در برابر اين باج‌خواهي و ترويج چپاولگري سكوت كرده‌اند.

يكي از اين نمونه‌ها رفتارهاي غيرانقلابي مجلس دهم، رفتار حلقه غيرتخصصي و حزبي «اميد» متشكل از نمايندگان اصلاح‌طلب و حاميان دولت در برخورد با موضوعات مهم و اصلي كشور است كه مصداق عيني فاصله گرفتن نمايندگان از «مجلس تراز» است. اين حلقه طي شش ماه گذشته فقط دو بار جلسه فوق‌العاده و اضطراري تشكيل داده است. در حالي كه جلسات فوق‌العاده و اضطراري بايد براي مسائل بسيار مهم تشكيل شود، اين حلقه حزبي، اولين بار براي تصميم‌گيري و تنظيم اقدامات و مواضع اعضاي حلقه نسبت به لغو سخنراني علي مطهري تشكيل جلسه داده و دومين بار هم در اقدامي مشابه براي بررسي و تصميم‌گيري و اتخاذ مواضع و اقدامات «حلقه اميد» نسبت به حكم جلب محمود صادقي به صورت فوق‌العاده تشكيل جلسه داده است.

براي يادآوري به نمايندگان محترم مجلس به‌ويژه اعضاي «حلقه اميد» تنها فهرست ۱۰ مورد از مهم‌ترين موضوعاتي كه يقيناً مردم به خاطر حل ريشه‌اي اين موضوعات به وكلاي خود رأي داده‌اند و از اولويت‌هاي اصلي كشور به‌حساب مي‌آيد را متذكر مي‌شويم:

۱ - رسيدگي و تعيين تكليف دريافت‌كنندگان حقوق‌هاي نجومي و چپاولگران بيت‌المال مسلمين كه اتفاقاً مورد مطالبه رهبري هم است.
۲ - رسيدگي و تعيين تكليف آينده مبهم «برجام» كه بيش از يك‌سال است كه ايران تمام تعهدات خود را نقداً تقديم كرده و آنچه از سوي غرب وعده نسيه داده شده بود، به لطايف الحيل به ابزاري براي اعمال فشار بيشتر به نظام جمهوري اسلامي ايران تبديل شده و علاوه بر اينكه طي بيش از يك‌سال گذشته مكرراً از سوي غرب به‌ويژه شيطان اكبر و طاغوت اعظم امريكا نقض شده و بر حجم كمي و كيفي تحريم‌ها افزوده شده است، هم اينك نيز با تمديد مجدد تحريم‌هاي ISA معروف به داماتو به مدت ۱۰ سال ديگر به همه جهان ثابت شده كه برجام براي ايران «خسارت محض» و نه تقريباً بلكه «تحقيقاً هيچ» بوده است.
۳ - احقاق حقوق پايمال شده صدها ايراني كه در حج سال پيشين با سوء مديريت عمدي رژيم سفاك و تروريست‌پرور سعودي حاكم بر حجاز قتل عام گرديدند.
۴ - رسيدگي به اختلاس ۸ هزار ميليارد توماني صندوق ذخيره فرهنگيان كه موجب سرخوردگي و بي اعتمادي جامعه فرهنگي كشور به مديران صندوق و در نتيجه چپاول دسترنج جامعه عظيم فرهنگي كشور شده است.
۵ - آلودگي وضع هوا در سطح كشور، به‌ويژه در خوزستان كه از شرايط عادي به‌كلي خارج شده و صرف نامگذاري «وضعيت اضطراري» روي آن، خود دليل محكمي بر ضرورت تشكيل جلسات فوق‌العاده اضطراري براي حل اين معضل خواهد بود.
۶ - انعقاد قراردادهاي استعماري نفتي به شيوه IPC كه به دليل افشاگري و پيگيري‌هاي‌ اصحاب متعهد رسانه و دلسوزان انقلاب اسلامي، تا كنون دو بار اصلاح شده اما تغييرات صورت پذيرفته به هيچ وجه رافع مشكلات اصلي و بنيادين آن نبوده و در صورت انعقاد اين قراردادها، كماكان استقلال صنعت نفت و در نتيجه استقلال كشور، با مخاطره جدي مواجه شده و وضعيت نفت به قبل از ملي شدن صنعت نفت باز خواهد گشت.
۷ - ضرورت ورود انقلابي مجلسيان در پروژه آلوده به رشوه دهها ميليارد دلاري در پرونده كرسنت كه بي‌شك از مهم‌ترين موضوعات اقتصادي و سياسي نظام بوده و علاوه بر تحميل دهها ميليارد دلار خسارات مادي به كشور، سبب تضعيف موقعيت سياسي منطقه‌اي و بين‌المللي ايران خواهد شد.
۸ - رسيدگي به وضعيت «نظام پولي كشور» و افزايش سرسام‌آور و حدود دو و نيم برابري نقدينگي كه در صورت عدم اقدام مناسب و چاره‌جويي به‌موقع ممكن است به يكباره با يك سونامي عظيم اقتصادي در كشور روبه‌رو شويم كه مقابله با آن به سادگي امكان‌پذير نباشد.

۹ - موضوع ضرورت اهتمام جدي و هماهنگ به اقتصاد مقاومتي يافتن راه‌ها و شيوه‌هاي تحقق آن، كه تنها راه مقابله با افزايش فشارهاي سياسي و اقتصادي غرب بر جمهوري اسلامي ايران است.
۱۰ - برخي وقايع اتفاقيه نظير برخورد دو قطار در مسير مشهد مقدس كه منجر به كشته شدن دهها تن از زائران ثامن‌الحجج، حضرت علي‌بن‌موسي‌الرضا عليه السلام شده و بر اساس قرائن و شواهد اوليه، منشأ اين حادثه هم سوء مديريت انساني بوده و هم ناشي از خطاهاي اخطاري چوپان دروغگويي به‌نام تكنولوژي atc بوده است.

يك مقايسه ساده صرفاً بين مجلس شوراي اسلامي كه بايد نماد يك مجلس انقلابي، پركار و جهادي باشد با مجالس كنگره و سناي شيطان بزرگ حقايقي دردناك و غيرقابل باور را نمايان مي‌سازد. مجالس شيطاني امريكا در موارد متعدد و از جمله براي تصويب و تمديد ۱۰ ساله قانون تحريم‌هاي ايران موسوم به ISA با حضور صد در صدي و همچنين رأي قاطع صد در صدي، الگويي از نظم و وحدت را فراروي افكار عمومي جهاني قرار دادند؛ در حالي كه مردم انقلابي ايران به ياد نمي‌آورند كه حتي يك بار مجلس شوراي اسلامي با حضور صد در صدي نمايندگان تشكيل يا به صورت صد در صد به يك طرح يا لايحه رأي همسو داده باشد. حتي در مورد اخير (اعتراض به تصويب طرح تمديد تحريم‌هاي (ISA) كه بي شك يك موضوع حيثيتي و ملي تلقي مي‌شد، امضاي جمع صد در صدي نمايندگان را پاي بيانيه اعتراضي مجلس مشاهده نمي‌كنيم.

انتظار مردم از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اين است كه بر اساس عهد و پيماني كه با مردم بسته‌اند و قولي كه در آغازين روز تشكيل مجلس جديد به مقام معظم رهبري حضرت امام خامنه‌اي داده‌اند با نگرش انقلابي و روحيه جهادي پاي در ميدان مشكلات كشور گذاشته و ضمن تلاش براي يافتن راه‌هاي حل فوري و ريشه‌اي مشكلات، نام نيكي از خود در اذهان عمومي و تاريخ انقلاب خونرنگ اسلامي به جاي بگذارند. نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بايد بدانند كه قوه مقننه باشگاه فعاليت‌هاي جناحي و جولانگاه سياسي كاري و منازعات جناحي و غفلت از مشكلات اساسي مردم و جامعه نبوده و در صورت عدم تلاش جهادي و انقلابي براي حل مشكلات كشور با قهر انقلابي ملت قهرمان ايران مواجه شده و مانند ادوار پيشين با «عدم الرأي» مردم از گردونه خدمت در سنگر مجلس بيرون رانده خواهند شد.  انقلابي كه با خون هزاران شهيد عزيز و ايثار، فداكاري و گذشت ميليون‌ها ايراني آبياري شده و نهال آن در حال به ثمر رسيدن است امروز نه با تهديد خارجي بلكه با آسيب‌هاي متعدد داخلي در حوزه‌هاي مختلف سياسي، سوء مديريت، غربگرايي، دنيازدگي، از نفس افتادگي، آلوده به چرب و شيرين دنيا شدن، بي برنامگي، كاخ نشيني مسئولان، غفلت از پابرهنگان و كوخ نشينان و... روبه‌رو بوده و هر يك از آسيب‌ها سبب بروز و ظهور آسيب‌هاي متعدد ديگر نظير رشد و گسترش بيكاري، تورم، تبعيض و فقر شده و اين آسيب‌ها نيز موجب افزايش مشكلات و جرائم و بزهكاري‌هاي اجتماعي نظير بالا رفتن سن ازدواج، افزايش طلاق، افزايش دزدي و شرارت و ناامني اجتماعي شده و در نتيجه با آسيب ديدن فرهنگ به عنوان اصلي‌ترين سرمايه ملي، افزايش روحيه يأس و نااميدي، تخريب باورها و اعتقادات مردم، رشد بي اعتمادي و واگرايي نسبت به اصل نظام و تبديل آسيب‌هاي مذكور به بستر تهديدات را در پي داشته و در نهايت به فرمايش حضرت امام خميني (ره)، مردم در يوم الله ديگري همچون ۲۲ بهمن تكليف خود را با همه مديران و دست اندركاران نالايق روشن خواهند ساخت.  بر اين اساس است كه نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در دوران چهار ساله نمايندگي فارغ از بازي‌هاي سياسي و حزبي، بايد از خور و خواب خود‌زده و به شغل نمايندگي مجلس به چشم فرصتي براي خدمت جهادي و انقلابي نگاه كنند تا پس از اتمام دوره چهار ساله و بررسي كارنامه خود در پيشگاه خداوند متعال مأجور و نزد ملت صبور و انقلابي ايران سربلند و عزيز باشند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن