تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آگاه باشيد كه دانش آينده، اخبار گذشته و درمان دردهايتان و نظم ميان شما در قرآن است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798267461




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازداشتی‌هایی که حزب تشکیل داده‌اند | پایگاه خبری تراز


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: تجربه نشان داده که بعد از انتخاب دولت جدید و استقرار آن در پاستور، احزاب مختلف و نزدیک به تفکرات هردولت به منظور روی کار آمدن رسمی به تکاپو افتاده و به منظور دریافت مجوز رسمی از وزارت کشور اقدام می‌کنند.

به گزارش تراز ،دولت یازدهم که در سال 92 روی کار آمد، از این مساله مستثنا نبود و احزاب نزدیک به آن با تابلوهای مختلف اصلاح طلبی رسماً از وزارت کشور به منظور روی کار آمدن رسمی، درخواست مجوز کردند.
یکی از این احزاب، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی است که حدوداً یک سال بعد از روی کار آمدن دولت روحانی زمزمه‌هایی مبنی بر تأسیس آن بر سر زبان‌ها افتاد که بالاخره درآخرین روز از فروردین سال 1394 توانست از وزارت کشور مجوز رسمی خود را دریافت کند.
طولی نکشید که مؤسسان این حزب نوپا، نخستین کنگره خود را در مردادماه سال گذشته برگزار کردند و آقای علی شکوری راد، نماینده مردم تهران در مجلس جنجالی ششم و بازداشتی فتنه  88 را به عنوان دبیر کل حزب منصوب کردند.
از سویی دیگر، اعضای شورای مرکزی این حزب از افرادی نظیر غلامرضا انصاری، آذر منصوری، علی تاجرنیا، هادی خانیکی،محمد کیانوش راد، حمیدرضا جلایی‌پور، ولی‌ا...شجاع پوریان، فاطمه راکعی، عماد الدین خاتمی و مصطفی درایتی منصوب می‌شوند.
ادعای بسیاری از منتقدان مبنی بر بدلی بودن حزب مذکور به حزب منحله مشارکت و همچنین بازداشت علی شکوری راد،دبیرکل این حزب تنها حدوداً یک ماه بعد از برگزاری اولین کنگره این حزب آن هم به دلیل اصرار وی بر تخلفات قبلی در فتنه سال 88 نشان می‌داد که این حزب را هرگز نمی‌توان بدون حاشیه و صد در صد در چارچوب نظارت‌های قانونی قلمداد کرد.
شکوری راد در اولین نشست خبری خود که نتیجه آن به دستگیری وی ختم شد،با حمله به شورای نگهبان و با این ادعا که شأن نظارتی شورای نگهبان، تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات نیست، گفته بود: وزارت کشور و هیات‌های اجرایی باید صلاحیت نامزدها را تائید کنند و اگر بی‌مورد رد صلاحیتی صورت گیرد، شورای نگهبان می‌تواند مداخله کند، اما احراز صلاحیت کار شورای نگهبان نیست.
دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران تاکید کرده بود: «ما دریافت روشنی در مورد حوادث ۸۸ نداریم و در متون حقوقی ما هم «فتنه» تعریف نشده است. هر چه قانونی باشد، ما از آن تمکین می‌کنیم . همچنین ما خود را پاسدار اصل نظام و ارکان نظام می‌دانیم و مدعی هستیم که ارکان نظام باید طوری عمل کنند که اعتماد مردم خدشه‌دار و از وزن نظام کاسته نشود».
اما این پایان کار نیست چرا که حواشی این حزب حتی در ابتدای سال 1394 و هنگام صدور مجوز برای این حزب در سخنان آقای مقیمی،معاون وقت سیاسی وزیر کشور مشهود است، وی می‌گوید: 15 نفر به عنوان هیات مؤسس حزب اتحاد به کمیسیون ماده 10 احزاب معرفی شدند که 7 نفر از آنان به دلیل اینکه وزارت اطلاعات موافق نبود، حذف شدند و این حزب با 8 نفر تشکیل شد.
دومین گام سیاسی این حزب بی پروانه، انتخابات مجلس دهم بود که چهره‌های جوانش را برای ثبت نام در انتخابات مجلس راهی وزارت کشور کرده بود که از جمله آنان حسین نقاشی و الهام فخاری بودند. علاوه بر این غلامحسین تکفلی و خلیلی اردکانی از متحصنان مجلس ششم نیز در قالب حزب اتحاد ملت در انتخابات مجلس ثبت نام کردند.
اما سوابق برخی از اعضاء شورای مرکزی حزب اتحاد ایران اسلامی و با آشکار شدن ماهیت این حزب در اولین فعالیت سیاسی خود، سبب شد تا کمیسیون ماده 10 احزاب نظرش نسبت به نحوه فعالیت‌های این حزب تازه تأسیس جلب شود و با تأمل بیشتری فعالیت اعضاء این حزب را رصد کند تا آنکه هفته گذشته کمیسیون ماده 10 احزاب وزارت کشور پروانه رسمی فعالیت "حزب اتحاد ملت ایران اسلامی” را صادر می‌کند و بعد از آن علی شکوری‌راد دبیرکل این حزب در اولین برنامه رسمی حزب در یزد حضور می‌یابد.
شکوری راد که به منظور شرکت در نخستین همایش آموزشی حزب اتحاد ملت-منطقه یزد و تشکیل حوزه‌های حزب به این استان سفر کرده بود، گفت: این اولین سفر رسمی پس از صدور پروانه فعالیت است و با توجه به پیشگامی یزد در رویکرد آموزشی این سفر تدارک دیده شد.
از سویی  دیگر اظهار نظرهای انتخاباتی برخی از اعضاء این حزب در روزهای اخیر نشان می‌دهد که عملاً حداقل تا اتمام انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر، وزارت کشور تاملی در رفتار و فعالیت‌های این حزب نخواهد داشت چرا که رویکرد اعضاء این حزب از دولت کاملاً حمایتی است و عملاً یک بده بستان سیاسی در این میان شکل گرفته است.
در همین رابطه آقای حسین نقاشی، یکی از اعضاء این حزب در گفت و گو با ایسنا می‌گوید:اولین گامی که پس از تشکیل این حزب برداشتیم این است که در قالب شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم وارد عمل شدیم و قدعدتا همان ساختار را در قالب شورای سیاستگذاری برای انتخابات آتی نیز ادامه خواهیم داد و مطمئناً، هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراهای شهر فعالیت خواهیم داشت. حمایت جریان اصلاحات از دولت یک حمایت مطالبه‌محور خواهد بود و ما در انتخابات 96 هیچ کاندیدایی جز آقای روحانی نداریم. 
 
 



منبع: صبح نو

تراز شبکه اجتماعی اخبار اقتصادی تراز نیوز تلگرام بازار اقتصاد ایران


اخبار تراز خبرگزاری اقتصاد ایران بازارمالی fatf





زمانبندی انتشار: 25 آبان 1395 - 09:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن