تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817094997




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده پذیرایی از ۱۰هزار زائرهستیم/موکب گلستان میزبان عاشقان حسینی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: عاشقانه های گلستانی ها در مسیر اربعین
آماده پذیرایی از ۱۰هزار زائرهستیم/موکب گلستان میزبان عاشقان حسینی

برپایی موکب گلستان در کربلا


شناسهٔ خبر: 3816443 - شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
استانها > گلستان

.jwplayer{ display: inline-block; } گرگان- موکب گلستان با اعزام تیم ۲۰۰ نفره به کربلای معلی به صورت شبانه روز به بیش از ۱۰ هزار زائر خدمت رسانی می کنند و آماده خلق حماسه هستند. خبرگزاری مهر- گروه استان ها: روزها از پی هم می‌گذرند و به اربعین، چهلمین غروب غم‌انگیز شقایق‌های کربلا نزدیک‌تر می‌شویم. از یک سو عاشقان حسینی در شهرها و روستاها در تب‌وتاب ثبت‌نام و گرفتن ویزا برای شرکت در بزرگ‌ترین گردهمایی حسینی در عراق هستند و از سویی دیگر مسئولان امر در تب و تاب چگونگی هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم و پذیرایی از زائران سرور و سالار شهیدان. پذیرایی از زائران ایرانی و زائران دیگر کشورها در کربلای معلی توسط موکب های انتخاب شده انجام می شود، قرار است در اربعین سال جاری ۲۵۰ نفر در قالب موکب «شمس الشموس علی ابن موسی‌الرضا (ع) گلستان» به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند. موکب استان گلستان در کربلا جاده اصلی بغداد، شهرک حی العباس مقابل ستون ۱۲ و ابتدای فرعی سوم قرار دارد، مکانی که در نظر گرفته‌شده یک سوله ورزشی با تمام امکانات گرمایشی، سرمایشی و سرویس‌های بهداشتی است. این موکب تا حرمین فاصله یک هزار و ۸۰۰ متری الی دوهزاری متر دارد.

مسئول موکب استان گلستان در کربلای معلی از آمادگی پذیرایی روزانه بیش از ۱۰ هزار زائر خبر داد و گفت: ما حدود ۲۵ روز آنجا مستقر می‌شویم و گروه‌گروه به ما اضافه می‌شوند، همچنین تمام زیرساخت‌های لازم و امکانات برای پذیرایی و اسکان از زائران مهیا شده است. خدمات موکب گلستان رضا جعفری افزود: خدمات پذیرایی موکب گلستان شامل سه وعده‌غذای اصلی به همراه میان وعده است و تاکنون تمامی تریلی‌های مربوط به کمک‌های مردمی و تجهیزات برای خدمات‌دهی به زائرین اربعین وارد کشور عراق شدند. وی تصریح کرد: تمام خادمین برای برقراری و ساماندهی کارها به کربلا اعزام‌شده‌اند. جعفری از برنامه ریزی برای پذیرایی و اسکان زائران خبرداد و گفت: در نزدیکی کربلا دو موکب فراهم شده است که یکی در نزدیکی مسیر اصلی و دیگری در مسیر فرعی است. در موکب اصلی پذیرایی از زائران و در موکب فرعی تجهیزات لازم برای اقامت آن ها فراهم است. وی اظهار کرد: بیش از ۱۲ کامیون از نذورات و هدایای مردم برای کربلا ارسال شده است و امیدواریم بتوانیم شرایط خوبی را برای رفاه زائران فراهم کنیم.

وی با بیان این که موکب گلستان در مدت ۱۵ روز میزبان زائران است، از گلستانی ها که حدود ۳۰ هزار نفر خواهند بود برای حضور در موکب دعوت کرد. جعفری همچنین یادآور شد که خادمان اربعین حسینی در موکب گلستان ترکیبی از با تجربه های دفاع مقدس و عتبات و عالیات هستند که در دوران دفاع مقدس و در شرایط سخت جبهه و زیر آتش خمپاره و توپ، در هر وعده از ۲۵ هزار نفر پذیرایی می کردند. وی از تدارک یک گروه پشتیبانی برای تامین نیازهای موکب در زمینه مواد غذایی، آبرسانی، آب، برق، گاز و سایر موارد خبرداد و اظهار کرد: گروه دیگری مسئولیت درمانی و بهداشتی زائران را دنبال می کند. علاوه بر آن ها گروه هم وظیفه خدماتی دارد که شامل نظافت در داخل و اطراف موکب می شود. امسال اولین بار است که ستاد اربعین زیر نظر استانداری گلستان برنامه ریزی شده و امیدواریم با کسب تجربیات لازم برای سال های بعد برنامه ریزی پربار تری داشته باشیم وی تاکید کرد که هر فرد نسبت به وظیفه خود توجیه شده و برای هر فرد هم کارت و لباس مشخصی تعیین شده تا در حوزه کاری خود فعال باشد. مسئول موکب استان گلستان خاطرنشان کرد: امسال اولین بار است که ستاد اربعین زیر نظر استانداری گلستان برنامه ریزی شده و امیدواریم با کسب تجربیات لازم برای سال های بعد برنامه ریزی پربار تری داشته باشیم. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توسط ستاد اربعین گلستان که زیر نظر استانداری فعالیت می کند، به سراغ علی اصغر طهماسبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان رفتیم. او که ریاست ستاد هماهنگی اربعین حسینی استان گلستان هم را هم بر عهده دارد، به خبرنگار مهر گفت: با توجه به استقبال انجام‌شده از سوی مردم به مدت ثبت‌نام زائرین افزوده شد و عزاداران حسینی می‌توانند تا ۲۸ آبان ماه در سامانه تعیین‌شده، ثبت‌نام کنند.

روزانه از ۱۰ هزار زائر پذیرایی می شود طهماسبی تصریح کرد: از چهار ماه پیش ستاد هماهنگ اربیعن حسینی در گلستان برپا شده و جلسات مختلفی هم داشتیم تا برنامه ریزی خوبی انجام شود. وی بیان کرد: جلسات بین بخشی با مدیران و فرمانداران تشکیل شد و در این جلسات کمیته پشتیبانی شکل گرفت و سپس کمیته های داخلی راه اندازی شد. از طریق این جلسات هم برنامه ریزی برای برپایی موکب انجام شد. وی ادامه داد: تیمی عازم کربلا معلی شد و در آنجا با بازدید و جلسات مختلف، فضای مناسبی برای برپایی موکب در نظر گرفته شد. با برنامه ریزی های انجام شده گلستان با ظرفیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر روزانه در سه وعده غذایی از زئران پذیرایی می کند. معاون استاندار گلستان اظهار کرد: کاروان گلستان از مهران عبور می کند و با هماهنگی های انجام شده مشکلی در مرز نخواهیم داشت اما از تمام هم استانی ها می خواهیم قبل از حرکت برای ویزای خود اقدام کنند. طهماسبی تصریح کرد: از گلستان ۶۰۰ اتوبوس آماده عازم اربعین شده و برای برگشت هم همین تعداد آماده خدمات رسانی به زائران هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان هم از راه‎اندازی موکب اربعین استان گلستان در مسیر زائرین پیاده اباعبدالله‎الحسین (ع) در منطقه مهران خبر داد. حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در سال جاری برنامه‎ریزی کرده تا هر استانی برای خود یک موکب اربعین را در مسیر راهپیمایان عزاداران حسینی که به سمت کربلا درحرکت هستند راه‎اندازی کند. با توجه به تجربیات زائران و افرادی که به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند نیازسنجی کرده‌ایم که زائران در زمان رفت‌وبرگشت به چه چیزهایی نیازمند هستند همان موارد تهیه و در اختیارشان قرار گیرد وی اظهار کرد: با توجه به تجربیات زائران و افرادی که به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند نیازسنجی کرده‌ایم که زائران در زمان رفت‌وبرگشت به چه چیزهایی نیازمند هستند همان موارد تهیه و در اختیارشان قرار گیرد. مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: ما متوجه شدیم آب آشامیدنی، خشکباری که قابل‌حمل باشد و جوراب مناسب برای زائرین از مواردی است که بیشتر مورداستفاده زائران قرار می‌گیرد، در همین راستا از محل نذورات مردم و واقفان و همچنین شماره‌حسابی که اعلام‌شده است خشکبار موردنظر آماده و بسته‌بندی‌شده است، البته در کنار مواد خوراکی زیارتنامه اربعین و زیارت عاشورا هم به زائرین اهدا می شود.

وی گفت: محلی که برای اسکان موکب گلستان در مرز مهران در اختیار ما قرارگرفته است حدود ۳۰۰ مترمربع است و ۳۰ نفر از خادمان در این موکب خدمات‌رسانی می‌کنند. حجت‌الاسلام سهرابی اظهار کرد: روز گذشته نخستین گروه از خادمان برای ساماندهی کارها به مرز مهران عزیمت کردند و سایر خادمان هم چهار روز قبل از اربعین برای مستقر شدن راهی مرز مهران می‌شوند. زائران حسینی نایب الزیاره شهدا می شوند اداره تبلیغات اسلامی گلستان هم برای اربعین طرحی را آماده کرده تا زوار حسینی نایب الزیاره شهداء شوند. مدیرکل این سازمان در گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرحی آماده شده و در این طرح قرار براین شده تا هریک از زائرینی که برای عزاداری به کربلای معلا و یا مشهد مقدس می روند نایب الزیاره یکی از شهدای استان باشند. حجت الاسلام نورالله ولی نژاد افزود: در این طرح مشخصات شهید در بسته‌ای در اختیار زائر قرار می گیرد تا زائران بدانند نایب الزیاره کدام شهید هستند. هلال احمر هم که همیشه برای در خط قدم امداد رسانی است، این بار تیمی را از گلستان به کربلا اعزام کرده است. حسین احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان در این رابطه گفت: تیم ۹ نفره درمان و امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان گلستان که روز دوشنبه اعزام شدند، در موکب علی بن موسی‌الرضا (ع) استان گلستان در کربلا مستقر شدند. وی افزود: ۱۱ نفر تیم امداد و نجات و درمان جمعیت هلال‌احمر استان گلستان در شهر نجف برای پاسخگویی به حوادث احتمالی و ارائه خدمات درمانی به زائران در اربعین که از دیروز استقرار پیدا کردند. احمدی اظهار کرد: در سال جاری جمعیت هلال‌احمر ۲۵۰ قلم دارو و ۸۰ قلم تجهیزات پزشکی استفاده می‌کند و به‌علاوه نیروی‌های درمانی، درمانگاه‌ها امسال به تجهیزات درمانی پیشرفته‌ای مانند نوار قلب، الکترو شوک، اکسیژن ساز و غیره مجهز شده است. وی گفت: امسال دو هزار نیرو درمانی و امدادی در هفت چادر و دو درمانگاه ثابت، خدمات تخصصی پزشکی درمانی به زائران در اربعین ارائه می‌کنند. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گلستان اظهار کرد: امسال ۲۶ دستگاه آمبولانس و ۶ دستگاه اتوبوس آمبولانس در داخل خاک عراق به زائران ارائه می‌کنند. این روزها امکانات و موکب های استان گلستان برای خدمات دهی به زائران اربعین بسیج شده اند و برای حماسه سازی دیگری در مسیر عاشقی آماده می شوند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن