تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):چیزی با چیزی نیامیخته است که بهتر از حلم با علم باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820511269




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گردشگری چهارمحال و بختیاری رونق گرفت/هتل ها اتاق خالی ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در نیمه تابستان
گردشگری چهارمحال و بختیاری رونق گرفت/هتل ها اتاق خالی ندارند

مسافر نوروزی قم


شناسهٔ خبر: 3727049 - شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
استانها > چهارمحال و بختیاری

.jwplayer{ display: inline-block; } شهرکرد- ورود مسافران بیشمار به استان چهارمحال و بختیاری موجب پر شدن اتاق های خالی بسیاری از هتل های این استان شده و بخش گردشگری این استان رونق گرفته است. خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: استان چهارمحال و بختیاری استانی کوچک با ظرفیت‌های بسیار است که جاذبه‌های گردشگری و آب هوای خنک سرآمد ظرفیت این استان به شمار می‌رود. استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های گردشگری و توریستی کشور به شمار می‌رود که هرساله میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است. این استان دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی بوده و فصل تابستان فرصت مناسبی برای گشت‌وگذار در این استان است. چهارمحال و بختیاری با داشتن جاذبه‌های گردشگری مختلف از جمله تالاب، رودخانه، جنگل، کوهستان‌های مرتفع و... هرساله میزبان مسافران بسیاری است. انباشت برف در ارتفاعات استان سبب شده معروف‌ترین رودخانه‌های دائمی جنوب غربی و مرکزی ایران یعنی کارون، زاینده‌رود در ارتفاعات این استان سرچشمه گیرند. جنگل‌های بلوط، زالزالک و برخی دیگر از گیاهان پهن‌برگ و نیز آبشارها، غارها، چشمه‌سارها با آب فراوان، مناطق حفاظت‌شده، گردشگاه‌ها و گرداب‌ها از دیگر عوامل طبیعی و اکو توریسم استان محسوب می‌شوند. آب‌وهوای خنک، مسافران بسیاری را در طول تابستان به استان چهارمحال و بختیاری می‌کشاند که بیشتر این مسافران اهل استان خوزستان و استان اصفهان و فارس هستند.

در حال حاضر مسافران بسیاری به‌واسطه تعطیلات آخر هفته وارد استان چهارمحال و بختیاری شده‌اند و در نقاط مختلف این استان به‌ویژه شهرستان‌های سامان، کوهرنگ، بروجن و شهرکرد اقامت کرده‌اند. هتل‌های شهر بروجن در حال حاضر اتاق خالی ندارد و تمام اتاق‌های هتل‌های این منطقه از مسافر پرشده است. در منطقه سیا سرد بروجن مسافران بسیاری چادر برپا و اقامت چادری را انتخاب کرده‌اند. در ورودی شهرکرد در پارک لاله شهرکرد نیز مسافران بسیاری از استان‌های خوزستان و فارس درچادر اقامت کرده اند. کمبود خدمات یکی از مهم‌ترین مشکلات در زمان ورود بی‌شمار مسافران و گردشگران به این استان است که برخی مسافران از آن گلایه دارند. هم‌اکنون هزاران مسافر در پارک لاله شهرکرد با برپایی چادر اقامت کرده‌اند اما متأسفانه خدمات ارائه‌شده در این پارک جوابگوی نیاز مسافران نیستیکی از مسافران خوزستانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: هم‌اکنون هزاران مسافر در پارک لاله شهرکرد با برپایی چادر اقامت کرده‌اند اما متأسفانه خدمات ارائه‌شده در این پارک جوابگوی نیاز مسافران نیست. وی افزود: سرویس‌های بهداشتی این پارک جوابگوی نیاز مسافران و گردشگران نیست و یک مسافر باید زمان بسیار طولانی در صف با ایستد تا بتواند از سرویس بهداشتی این پارک استفاده کند. وی در ادامه عنوان کرد: نبود جای پارک خودرو از دیگر مشکلات است که باید مسئولان مربوطه برای توسعه گردشگری منطقه به آن توجه کنند. یکی از مسافران استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری استانی بسیار زیبا با آب‌وهوای خنک است که هم‌اکنون میزبان مسافران و گردشگران بسیاری است. وی عنوان کرد: زیرساخت‌های گردشگری در این استان همچنان نسبت به استان‌های دیگر از توسعه کمتری برخوردار است. وی افزود: باوجوداینکه جاده‌های مهم استان‌های دیگر کشور چهار خطه هستند و استانداردسازی شده‌اند اما  در حال حاضر شاهد این هستیم که برخی جاده‌های پرتردد این استان همچنان دوخطه هستند و تصادفات بسیاری در آن اتفاق می‌افتد. وی بیان کرد: توسعه جاده‌ها نقش مهمی در  بالا بردن رضایت مسافران و گردشگران این منطقه خواهد داشت.

هتل های  چهارمحال و بختیاری رونق گرفتند مدیر اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هتل‌های چهارمحال و بختیاری رونق گرفته‌اند، عنوان کرد: به‌واسطه ورود مسافران بی‌شمار به استان، بسیاری از اتاق‌های هتل‌های این استان پرشده است. فریدون رئیسی عنوان کرد: هتل‌های چهارمحال و بختیاری در ابتدای سال و ماه‌های ابتدای سال کم رونق بودند و سال پررونقی را در ابتدای سال آغاز نکردند. وی تأکید کرد: هم‌اکنون ورود مسافران به استان افزایش پیداکرده است. مدیر اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هم‌اکنون هتل‌های شهرستان کوهرنگ نیز از رونق بالایی برخوردار شده‌اند و هتل داران از ورود مسافران بسیار راضی هستند.  بیشترین مسافران به شهرستان‌های سامان، شهرکرد و بروجن سفرکرده‌اندمدیرکل میراث فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود مسافران و گردشگران به استان، اظهار داشت: در حال حاضر بیشترین مسافران به شهرستان‌های سامان، شهرکرد و بروجن سفرکرده‌اند. بهمن عسگری عنوان کرد: هم اکنون بخش گردشگری در این استان از رونق برخوردار شده است و ورود مسافران و گردشگران موجب رونق بازار شهرهای مختلف این استان شده است. عسگری سوادجانی گفت: ۱۵ دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری و رزرواسیون اماکن اقامتی نیز در شهرستان‌های شهرکرد و سامان برای راهنمایی گردشگران و مسافران با مجوز از این اداره کل در حال فعالیت هستند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن