تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام جواد (ع):سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235535




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیریت مصرف برق ساختمان های اداری یکی از ظرفیت های ارزشمند در کاهش پیک بار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


مدیریت مصرف برق ساختمان های اداری یکی از ظرفیت های ارزشمند در کاهش پیک بار است استان‌ها > سمنان - مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان در سومین جلسه شورای اداری استان گفت: مدیریت مصرف برق در ساختمان های اداری، یکی از ظرفیت های نهفته و ارزشمند در گذر موفق از پیک بار شبکه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین مهندس سیدمحمد موسوی زاده با اشاره به این که دستگاه های اجرائی می باید در زمینه اصلاح رفتار در مصرف انرژی الکتریکی الگو و نمونه باشند افزود: ادارات استان با اجرای موارد ابلاغی بر اساس چک لیست های ارزیابی مصرف انرژی، با صرفه جوئی 10 الی 20 درصدی می توانند مشارکت مناسبی در عبور از اوج مصرف برق تابستان امسال داشته باشند.
وی با عنوان این که شدت مصرف انرژی یکی از شاخص های بررسی کارائی مصرف انرژی است اضافه کرد : بالا بودن شدت مصرف انرژی نشانگر مصرف غیر کارا است و در حال حاضر مردم ما حدود چهار برابر متوسط دنیا، انرژی را برای تولید یک واحد کالا مصرف می کنند.
مهندس سیدمحمد موسوی زاده با اعلام این که رشد مصرف برق استان در سال جاری پنج درصد پیش بینی گردیده یادآور شد: میزان سرمایه گذاری توان مورد نیاز جهت پاسخگوئی به نیاز مصرف استان بالغ بر 100 میلیارد تومان می باشد و با اجرای راهکارهای بهینه سازی مصرف می توان از این میزان سرمایه گذاری پیشگیری نمود.
وی با اظهار این که با مشارکت کلیه مشترکان برق ، استان سمنان در سال گذشته در زمینه عملکرد کاهش پیک بار بسیار موفق عمل نموده تصریح کرد: میزان سهمیه پیک بار امسال برای استان ، 03/35 مگاوات پیش بینی شده و امید است با همکاری تمامی مشترکین، در این بخش موفق باشیم.
وی تصریح کرد : قریب 65 درصد تراز مصرف انرژی الکتریکی ساختمان های اداری به سیستم های سرمایشی و روشنایی اختصاص دارد و کلیه مشترکین دیماندی اداری می توانند در برنامه ریزی مدیریت بار که در ماه های تیر و مرداد و در بین ساعت های 11 صبح الی 15 بعدازظهر می باشد مشارکت نموده و با حداقل همکاری در کاهش بار به میزان 10 درصد ، از مشوق ها و تخفیف های این طرح بهره مند شوند.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان خاطر نشان ساخت: اهتمام مدیران اجرائی بر بهینه سازی مصرف برق طبق چک لیست های خود ممیزی، مشارکت در برنامه کاهش پیک بار ، استفاده از مولدهای اضطراری در ساعات اوج مصرف برق به عنوان مهم ترین انتظارات صنعت توزیع برق از مدیران دستگاه های اجرائی جهت عبور از پیک بار سال 95 است.
استاندار سمنان در این نشست ضمن تقدیر از ارائه گزارش مدیرعامل شرکت توزیع برق استان بیان داشت: در بخش مصرف بهینه برق ، باید از خودمان این مهم را شروع کرده و تمامی دستگاه های اجرائی می باید در این زمینه اهتمام لازم را داشته باشند.
دکتر محمدرضا خباز با تاکید بر این که برای بهره مندی موثر از منابع انرژی به ویژه برق می بایست با نهایت دقت و ظرافت موارد و راهکارهای بهینه سازی را اجرائی نمائیم تصریح کرد : کاهش شدت مصرف انرژی ، جزء طرح های قابل پیگیری در کارگروه اقتصاد مقاومتی استان است و با پیگیری های مستمر در این زمینه ، نتایج مثبتی حاصل خواهد شد.
گفتنی است ؛ سومین جلسه شورای اداری استان که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ، استاندار، فرماندار و مدیران کل دستگاه های اجرائی استان سمنان همراه بود، از مدیران هفت دستگاه موفق که در زمینه صرفه جوئی مصرف برق ساختمان اداری در سال 94 و به نسبت سال 93 بین 8 تا 12 درصد کاهش مصرف داشته اند ، با اعطاء لوح تقدیر و هدایائی از آنان تجلیل به عمل آمد

کلید واژه ها: استان سمنان -




یکشنبه 16 خرداد 1395 - 16:39:35





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن