تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سه چیز از نشانه های یقین هستند: کوتاهی آرزو، اخلاص در عمل، بی رغبتی به دنیا
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803918943




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اتفاق سیب زمینی و پرتقال در انتظار کیوی/ دولت هیچ تمهیداتی برای صادرات محصولات کشاورزی نداشته است


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: کریم خانی ادامه داد: کیوی موجود در انبار دیگر به درد صادرات نخورده و مجبوریم آن را قبل از خراب شدن در داخل کشور به مصرف برسانیم. وی درباره نقش کشاورزان در کاهش کیفیت کیوی های موجود در انبار تصریح کرد: اکثر این کیوی ها توسط تجار و صادرکنندگان از کشاورزان خریداری شده و اکثر کشاورزان به غیر از کشاورزان کلان که صاحب سردخانه هستند سهم چندانی در ماندن این کیوی ها در انبار ندارند.

به گزارش تراز ،قربان کریم‌خانی صادرکننده کیوی با اشاره به نزدیکی فصل برداشت این میوه در سال جدید درباره کیوی های سال گذشته که همچنان در انبارها مانده اند به خبرنگار تراز گفت: در حال حاضر کیوی های موجود در سردخانه ها کیفیت خود را از دست داده اند و شرکت ما در هفته گذشته توانست برای آخرین بار کیوی های موجود را صادر کند.  وی درباره دلایل این موضوع افزود: وقتی سردخانه ها کیوی ها را بیش از اندازه نگه می دارند این کیوی ها شل شده و با کاهش کیفیت رقابت پذیری خود با کیوی سایر کشورها را از دست می دهند. کریم خانی خاطرنشان کرد: کیوی های ایرانی با قیمت کمتری نسبت به کیوی های آرژانتین و شیلی به روسیه صادر می شوند که از این جهت طرفداران بیشتری داشته، اما متاسفانه از آنجا که ما نتوانستیم سختی لازم را برای این کیوی ها در سردخانه ها حفظ کنیم این کیوی ها قابل صادرات نیستند.
این صادرکننده کیوی درباره دلایل از دست رفتن سختی کیوی ها اظهار داشت: این کیوی ها باید تا اواسط اردیبهشت ماه که چند روز از این تاریخ نیز سپری شده است از انبارها خالی می شد که متاسفانه به دلیل طولانی شدن این زمان و استاندارد نبودن سردخانه های ما این محصولات در شرف خرابی و غیر قابل مصرف شدن هستند. وی افزود: متاسفانه عده ای از صادرکنندگان نیز به طمع گران شدن کیوی، از صادرات محصولات خود خودداری کردند اما کیوی نه تنها گران نشد بلکه ارزان تر نیز شد.
کریم خانی ادامه داد: کیوی موجود در انبار دیگر به درد صادرات نخورده و مجبوریم آن را قبل از خراب شدن در داخل کشور به مصرف برسانیم. وی درباره نقش کشاورزان در کاهش کیفیت کیوی های موجود در انبار تصریح کرد: اکثر این کیوی ها توسط تجار و صادرکنندگان از کشاورزان خریداری شده و اکثر کشاورزان به غیر از کشاورزان کلان که صاحب سردخانه هستند سهم چندانی در ماندن این کیوی ها در انبار ندارند.
این صادرکننده کیوی درباره دلایل کاهش قیمت جهانی کیوی گفت: در چند سال اخیر خود اروپا به سمت تولید این محصول رفته و نیازی به واردات کیوی از سایر کشورها ندارد که خودکفایی اروپا در این زمینه یکی از دلایل کاهش قیمت کیوی است که این موضوع نیز در عدم صادرات کیوی ایرانی بی تاثیر نبوده است. وی افزود: از انجا که مصرف کیوی در روسیه بالاست ما اگر برای فروش کیوی خودمان به روسیه برنامه ریزی صحیحی داشته باشیم کیوی ها اینطور در داخل کشور نمانده و کیفیت خودشان را در انبارها از دست نمی دهند.
کریم خانی درباره تمهیدات دولت و وزارت کشاورزی برای عدم تکرار چنین مسائلی در سال آینده خاطرنشان کرد: متاسفانه تا آنجا که بنده اطلاع دارم هیچ تمهیداتی در این زمینه برای سال آینده صورت نگرفته است. وی درباره نحوه کمک های دولت به صادرکنندگان افزود: مثلا دولت با واردات دستگاه هایی که کیوی ها را بر اساس گرم و اندازه آن طبقه بندی می کند می تواند به بهبود بسته بندی های ما کمک کرده و یک اقدام مثبت در جهت افزایش صادرات انجام دهد. این صادرکننده تصریح کرد: صادرات کیوی در سبدهای پلاستیکی نه تنها مناسب نبوده بلکه باعث کاهش کیفیت کیوی و ایجاد ظاهری نامناسب می شود که در صورت ارتقا کیفیت بسته بندی ها، می توانیم شاهد افزایش صادرات این محصولات به خارج از کشور باشیم.













زمانبندی انتشار: 27 ارديبهشت 1395 - 09:47





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن