تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804405833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايراني‌شدن تقديم به خانواده شهداي حرم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ايراني‌شدن تقديم به خانواده شهداي حرم
بعد از پيروزي انقلاب و با شروع جنگ هشت ساله، ‌غير از رزمندگان ايراني، نيروهاي مجاهد و شيعيان ديگر كشورها هم به جمع نيروهاي ايراني مي‌پيوستند و به نبرد عليه دشمنان پرداختند. ...
نویسنده : احمد محمدتبريزي 


 با پايان گرفتن دفاع مقدس، شيعيان و برادران كشورهاي همسايه به حمايت‌هايشان از نظام اسلامي ايران ادامه دادند. به گونه‌اي كه اوج اين حمايت ‌و پشتيباني را با شروع ناآرامي‌هاي سوريه و خطر تهديد حرم اهل‌بيت به منصه ظهور نشاندند. حضور تيپ‌هاي فاطميون و زينبيون در راه دفاع از حرم و تشييع شهدايشان در ايران، گواه روشني بر اين موضوع است.

فاطميون چگونه شكل گرفت؟
هسته‌ اوليه‌ شكل‌گيري تيپ فاطميون، تعدادي از نيروهاي افغانستاني بودند كه به آنها سپاه محمد(ص) مي‌گفتند. اين گروه در افغانستان عليه شوروي مي‌جنگيدند و از انقلاب اسلامي ايران نيز حمايت مي‌كردند و به‌ نوعي نيروهاي امام خميني(ره) محسوب مي‌شدند و در جنگ با طالبان نيز حضور داشتند.
با استقرار امريكا در افغانستان اين گروه از هم پاشيد و بسياري از رزمنده‌ها مقيم ايران شدند. با شروع شدن ناآرامي‌هاي سوريه، نيروهاي فاطميون از مقامات ايراني تقاضا كردند تا به عنوان مدافع حرم در سوريه حاضر شوند. نام «فاطميون» هم به اين دليل انتخاب شد كه اين تيپ در ايام شهادت حضرت زهرا(س) شكل گرفت. همچنين بچه‌ها مي‌گفتند چون حضرت زهرا(س) غريب بود و در غربت دفن شد و ما هم در سوريه غريب هستيم، نام فاطميون برازنده است.
 تصويب قانوني در حمايت از شهداي غير ايراني
پس از آوردن پيكر شهداي مدافع حرم يك موضوع براي خانواده شهدا مورد مسئله بود. همسران، فرزندان و والدين اين شهدا به دليل نداشتن تابعيت يا نبودن سرپرست خانواده به لحاظ قانوني دچار مشكلاتي مي‌شدند. حالا مجلس شوراي اسلامي با تصويب قانوني كمك بسياري براي حل اين مشكل كرده است.
نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني روز يك‌شنبه مجلس و در جريان بررسي مواد الحاقي لايحه تنظيم بخشي از احكام برنامه‌هاي توسعه كشور، ماده الحاقي 28 اين لايحه را تصويب كردند. براساس ماده الحاقي 28، دولت مجاز است به همسران، فرزندان و والدين شهداي داراي تابعيت خارجي(غيرايراني) كه در هشت سال دفاع مقدس يا بعد از آن در راستاي مأموريت‌هاي محوله از سوي مراجع ذيصلاح، به شهادت رسيده‌اند حداكثر يك سال پس از تقاضاي تابعيت، تابعيت ايراني اعطا كند.
اميد است با تصويب اين قانون پس از اين شاهد كمتر شدن مشكلات مهاجرين به خصوص خانواده‌هاي شهدايي باشيم كه فرزندان و همسرانشان در دفاع مقدس و مأموريت‌هاي پس از آن به شهادت رسيدند. تصويب اين قانون در آخرين روزهاي مجلس نهم اقدامي مثبت و سازنده در جهت حمايت از مجاهدان غيرايراني است كه در راه اسلام شهيد مي‌شوند.
يكي از دانشجويان افغانستاني كه در جريان مشكلات تابعيت هموطنانش است درباره تصويب اين قانون مي‌گويد: مهاجرين در ايران مشكلات زيادي به دليل نداشتن تابعيت دارند. مثلاً براي تمديد هر ساله كارت اقامت بايد هزينه گزافي به ازاي هر نفر پرداخت كنند و براي تمديد كلي نيز با مشكلات زيادي دست به گريبان هستند. اين خانواده‌هاي شهداي افغانستاني از طرفي براي ثبت نام مدارس فرزندانشان دچار مشكل هستند و بايد هزينه پرداخت كنند كه البته با دستورالعمل اخير حضرت آقا مبني بر ثبت نام كودكان اتباع افغانستان در مدارس اوضاع كمي بهتر شده است. براي جا به جايي بين دو شهر بايد برگه تردد بگيرند، مثلاً يك افغانستاني اگر بخواهد از شهر محل اقامتش مثلاً مشهد، براي زيارت به قم برود بايد با پرداخت هزينه، برگه تردد 15 الي 30 روزه بگيرد و اگر علاوه بر قم به تهران برود مشمول جريمه خواهد شد.  در دوراني كه كشورهاي عربي منطقه و وهابيون از تمام ابزارها براي دشمني با شيعيان استفاده مي‌كنند، اين اقدام مجلس شوراي اسلامي هر چند در مقابل كار بزرگ شهدا حركت كوچكي است اما باعث دلگرمي و اميد بسياري از شيعيان خواهد شد.



منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن