تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804044261




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسی گزارش اجرای برجام در کمیسیون امنیت با توجه به مفاد نامه رهبری


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: ابوترابی فرد عنوان کرد: بررسی گزارش اجرای برجام در کمیسیون امنیت با توجه به مفاد نامه رهبری نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار حمید رسایی گه گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام را كلی، نامشخص و كپی از متن برجام توصیف كرد، گفت: كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با توجه به مفاد نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد برجام این گزارش را بررسی می كند
۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين ساعت 12:18

خبرگزاری پانا+

به گزارش سرویس سیاسی پانا، حمید رسایی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در اخطار اصل 110 قانون اساسی با بیان این كه روز گذشته وزارت امورخارجه گزارش اجرای برجام در 6 ماه گذشته را براساس قانون مجلس شورای اسلامی به كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده است، افزود: براساس قانون باید وزارت امور خارجه هر سه ماه یك بار گزارش عملكرد خود را به این كمیسیون و هر 6 ماه یك بار به جلسه علنی مجلس ارائه دهد كه این موضوع رعایت نشده است.
وی ادامه داد: امضای اجرای برجام نه با مصوبه مجلس و نه با مصوبه شورای عالی امنیت ملی بلكه با امضای رهبر معظم انقلاب مشروعیت می یابد و در نامه ایشان به رئیس‌جمهوری درباره الزامات اجرای برجام مواردی تذكر داده شده بود كه مجلس و دولت قرار است كه به این موارد توجه كند.
وی با قرائت بخش هایی از نامه رهبر معظم انقلاب درباره تایید برجام گفت: گزارش وزارت امور خارجه باید ناظر و متناسب با نامه رهبر معظم انقلاب و تذكراتی و مطالباتی كه ایشان در آن نامه داده بودند و همچنین مصوبه مجلس ارائه شود.
نماینده مردم تهران در مجلس اظهارداشت: وزارت امور خارجه متن برجام را كپی كرده و در گزارش روز گذشته خود به مجلس داده است كه ما این كارها را كرده ایم و آنها نیز قرار است این كارها را انجام دهند و در این گزارش خارجی را تبرئه و داخلی ها را متهم كرده است.
عضو كمیسیون اصل نود مجلس گفت: این گزارش متناسب با نامه رهبری نیست و ایشان در بند 9 نامه فرموده اند كه موارد ابهام سند برجام تفسیر طرف مقابل نیست بلكه استناد به متن مذاكرات است.
وی با قرائت بند 9 نامه رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: یعنی رهبری در این بند می گویند كه آنچه در بالا به آن تصریح شده است باید اجرایی شود پس این گزارشی كه داده شده است هیچ موضوع مشخصی در آن گفته نشده است و مجلس باید این گزارش را به وزارت امور خارجه برگرداند تا متناظر و متناسب با نامه رهبر معظم انقلاب كه مشروعیت اجرای برجام به آن امضا بوده گزارش جامعی را ارائه دهد.
رسایی ادامه داد: در این گزارش مانند سخنان آقای سیف و زنگنه كه دیروز گفته شد قبلا توسط كسانی كه دلسوزانه خون دل خورده بودند، پیش بینی شده بود و حال باید این گزارش كه یك گزارش كلی است و به درد مجلس نمی خورد متناسب با بندهای نامه رهبر معظم انقلاب نوشته و در صحن علنی مجلس قرائت شود.
حجت الاسلام و المسلمینن محمدحسن ابوترابی فرد كه ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذكر رسایی از كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خواست كه همانطور رسایی اشاره كرد با توجه به مفاد متنی كه رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین كردند و در چارچوبی اجرای برجام تایید داشتند گزارش وزارت امور خارجه از اجرای برجام را در این چارچوب بررسی كرده و نظر خود را به وزارت امور خارجه و مجلس اعلام كند.
ابوترابی فرد افزود: ضمن این كه هیاتی كه در شورای عالی امنیت ملی انتخاب شده اند برای رصد و اجرای برجام باید به وظایف خود دقیقا و در چارچوب تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب عمل كنند.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن