تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيبايى مرد به شيوايى زبان اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819457004




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لاوروف:هيچ مدركي دال بر استفاده سوريه از سلاح شيميايي وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: لاوروف:هيچ مدركي دال بر استفاده سوريه از سلاح شيميايي وجود ندارد
«سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه اعلام كرد: هيچ گونه شواهد و مداركي دال بر استفاده ارتش سوريه از سلاح شيميايي وجود ندارد.
به گزارش نامه نیوز، لاوروف  گفت: هيچ كس به رغم ادعاهاي مكرر عليه بشار اسد رئيس جمهوري سوريه كه وي را بارها به بكارگيري سلاح شيميايي متهم كرده اند، نتوانسته است شواهدي براي اثبات اين ادعا ارائه كند.

به گزارش ايرنا، به نوشته خبرگزاري روسيا سگودنيا، وزير امور خارجه روسيه خاطرنشان كرد: از حدود دو سال پيش اطلاعاتي در مورد استفاده از سلاح شيميايي در سوريه منتشر شد. در اين رابطه سازمان منع تسليحات شيميايي گروهي را مامور بررسي اين اطلاعات در سوريه كرد.

وي ادامه داد: اين گروه از امكان تحقيق در مورد بكارگيري سلاح شيميايي در سوريه برخوردار بود اما اختيار تحقيق در مورد اين را كه چه طرفي از اين سلاح استفاده كرده است، نداشت.

لاوروف گفت: در آن دوره شركاي غربي در تمام موارد بكارگيري سلاح شيميايي در سوريه ارتش اين كشور را مقصر مي دانستند هر چند كه هيچ كس نتوانست شواهد قانع كننده براي اثبات اين ادعا به دست آورده و ارائه كند.

وي افزود: به دنبال بروز اين مساله، سال گذشته چندين مورد سلاح شيميايي در سوريه استفاده شد و با توجه به شواهد موجود با اطمينان مي توان گفت كه تروريست ها به مواد شيميايي براي كاربردهاي نظامي دسترسي دارند و به توليد اين مواد مي پردازند.

تروريست هاي ضدسوري در ماه هاي اخير چند مورد از مواد شيميايي در حملات خود استفاده كردند كه آخرين مورد حدود دو هفته پيش در منطقه حلب رخ داد و تروريست هاي عضو گروه احرارالشام از گاز كلرين استفاده كردند كه بر اثر اين اقدام جنايتكارانه چندين نفر مسموم شدند.

وزير خارجه روسيه در ادامه سخنان خود خواستار استقرار ناظران مستقل در مرز تركيه-سوريه براي جلوگيري از نفوذ تروريست ها از تركيه به خاك سوريه شد.

وي گفت: روسيه قطعنامه اي را براي اين منظور به شوراي امنيت پيشنهاد مي كند كه بر اساس آن تركيه از ناظران بين المللي براي استقرار در مناطق مرزي اين كشور با سوريه دعوت كند تا بر اين منطقه نظارت داشته باشند.

رئيس دستگاه ديپلماسي روسيه خاطرنشان كرد كه تروريست ها بطور آزادانه در مناطق مرزي تركيه و سوريه در تردد هستند و سلاح به اين كشور قاچاق مي كنند.

وي افزود: اميدواريم غرب موفق شود موافقت تركيه را براي دادن پاسخ معين در باره استقرار ناظران بين المللي در مناطق مرزي اين كشور با سوريه جلب كند.

لاوروف گفت: اين مساله را در محافل بين المللي ازجمله سازمان ملل مطرح مي كنيم به اميد اين كه شركاي غربي بر آنكارا براي پاسخ دادن در اين مورد فشار وارد اورند.


منبع: باشگاه خبرنگاران


۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن