تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819955357




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالان اقتصادی ایران و قزاقستان بیش از 44 یادداشت تفاهم همكاری امضا كردند


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: فعالان اقتصادی ایران و قزاقستان بیش از 44 یادداشت تفاهم همكاری امضا كردند
رئیس جمهوری قزاقستان در حالی فردا (دوشنبه) به تهران سفر می كند كه فعالان اقتصادی بخش های دولتی و خصوصی دو كشور امروز بیش از 44 یادداشت تفاهم همكاری را به ارزش نزدیك به یك میلیارد دلار امضا كردند.
آفتاب : به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، این یادداشت های تفاهم امروز (یكشنبه) در نشست شورای بازرگانی قزاقستان و ایران در محل هتل پارسیان آزادی بین 10 شركت دولتی و بیش از 34 شركت خصوصی دو كشور به امضا رسید.

«نورسلطان نظربایف» رئیس جمهوری قزاقستان، فردا (دوشنبه) در سفری رسمی به تهران می آید. بیشتر كارشناسان انتظار دارند دور تازه ای در روابط تهران و آستانه آغاز و روابط دو كشور مستحكم تر شود.

معاون بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران در این نشست گفت: توسعه روابط اقتصادی گسترده با همسایگان و كمك به ارتباط این كشورها با قدرت های بزرگ اقتصادی چین و هند، دو راهبرد مهم ایران و قزاقستان است.

«فرهاد شریف» افزود: توسعه روابط اقتصادی دو كشور مستلزم فراهم كردن زیرساخت هایی همچون آزادی رفت و آمد افراد و ارائه تسهیلاتی در صدور روادید، روانی حركت پول و آزادی حركت كالاها و خدمات است.
به گفته این مقام مسئول، ارتباط مستمر دو كشور الزاماتی دارد كه مهمترین آن، احساس اعتماد و امنیت است.

وی تصریح كرد: تامین اطلاعات اقتصادی، كسب و كار و اطلاع از قوانین و مقررات، عقد قراردادها، محصولات و خدمات معتبر از ملزومات اساسی توسعه ارتباط دو كشور به شمار می رود.
معاون بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی ایران بر توسعه همكاری های سه جانبه نیز تاكید كرد و بیان داشت: باید نهادها، شركت ها، بانك ها و... از كشورهای سوم را وارد ارتباط بین ایران و قزاقستان كنیم تا به توسعه كسب و كار در دو كشور بینجامد.

** آمادگی بانك توسعه قزاقستان برای همكاری با شورای بازرگانان دو كشور
«كواندیك والیخانویچ بشیمبایف» (Kuandyk Valikhanovich Bishimbayev) مدیر صندوق ثروت ملی قزاقستان، در این نشست یادآوری كرد رهبران دو كشور جو مساعدی را برای تداوم همكاری های اقتصادی و كشاورزی دو طرف فراهم كرده اند.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران یك شریك اقتصادی بزرگ برای ماست كه امكان دسترسی به خلیج فارس را برای قزاقستان فراهم می كند.

به گفته این مقام مسئول قزاقستانی، هدف اصلی افزایش روابط اقتصادی و صادرات و واردات بین دو كشور است؛ همچنین دو كشور مسائلی مانند برقراری خطوط هوایی و ارائه تسهیلات در اعطای روادید به شهروندان را دنبال می كنند.
بشیمبایف اضافه كرد: بانك توسعه قزاقستان آماده همكاری با شورای بازرگانان دو كشور است و در زمینه صنایع پتروشیمی و مواد شیمیایی نیز گام های خوبی برای توسعه همكاری های مشترك بین فعالان اقتصادی دو كشور برداشته شده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمار منتشر شده از سوی گمرك جمهوری اسلامی ایران، میزان مبادلات تجاری دو كشور در سال 1393 معادل 354 میلیون دلار بود كه ارزش صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران به ترتیب 187 و 167 میلیون دلار ثبت شد.




تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن