تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803864851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیمه ایران؛ تابع وزارت یا بیمه مرکزی؟


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بیمه ایران؛ تابع وزارت یا بیمه مرکزی؟
هفته گذشته دو تن از اعضای هیات مدیره بیمه ایران طبق آیین نامه تائیدیه صلاحیت حرفه ای اعضای کلیدی شرکت های بیمه ای معارفه شدند؛ مساله ای که با واکنش بیمه مرکزی مواجه شده زیرا مجوز تائیدیه صلاحیت این نهاد را دریافت نکرده اند.
کد خبر: ۵۷۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰ - 08 April 2016


به گزارش دنیای بانک، ۲ عضو هیات مدیره بیمه ایران بدون تایید صلاحیت از سوی بیمه مرکزی و با نظر حسین قضاوی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دارایی منصوب می شوند و این یعنی نقض صریح آیین نامه بیمه مرکزی ایران به عنوان عالی ترین نهاد نظارتی و تصمیم گیری در بازار بیمه ایران. حالا محمد ابراهیم امین، رئیس کل بیمه مرکزی باید تصمیم بگیرد که چکار کند؟ سوال اصلی از مرد شماره یک بیمه مرکزی این است که مگر می شود شرکتی که حدود ۵۰ درصد از کل بازار بیمه کشور را بر عهده دارد، خارج از ضوابط بیمه مرکزی دچار تغییرات مدیریتی شود؟ آیا رفتار معاون علی طیب نیا برابر قانون بوده یا نقض قانون صورت گرفته است؟
به گزارش ایرنا، براساس برخی اخبار منتشره انتصابات اخیر اعضای هیات مدیره بیمه ایران بدون دریافت تائیدیه صلاحیت بیمه مرکزی بر اساس موازین آیین نامه 90 و با هماهنگی معاونت بانک و بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده است.
بر همین اساس خبرنگار ایرنا در حاشیه دیدار نوروزی رحیم مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی این پرسش را مطرح کرد که آیا اعضای جدید هیات مدیره بیمه ایران تائیدیه صلاحیت بیمه مرکزی را داراند؟ که وی پاسخ داد: هیچگونه تائیدیه صلاحیتی برای اعضای جدید هیات مدیره بیمه ایران صادر نشده است.
وی درباره اینکه بر اساس آیین نامه ٩٠، انتصابات بیمه ایران باید بر اساس موازین این آیین نامه باشد، تاکید کرد: در این زمینه هیچگونه مکاتبه ای با بیمه مرکزی برای دریافت تائیدیه صلاحیت از طرف این شرکت انجان نشده است.
مصدق با بیان به اینکه «چگونه شرکتی که بیش از 40 درصد بازار بیمه کشور را در اختیار دارد در زمینه معرفی اعضای هیات مدیره خلاف موازین آیین نامه 90 حرکت می کند»، تاکید کرد: در این زمینه باید با مدیران بیمه ایران صحبت کرد.
وی درباره اینکه آیا با وجود عدم دریافت صلاحیت، امضای این افراد در مصوبات هیات مدیره معتبر است، گفت: بیمه مرکزی صلاحیت حرفه ای را تائید می کند.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که حکم این افراد به امضای وزیر اقتصاد بوده است و این افراد توسط چه نهادی برای تائید معرفی می شوند، گفت: به طور عام، مجمع افراد را معرفی می کند.
به گفته وی، پیشنهاد تعیین اعضا با مجامع است و بیمه مرکزی در مورد همه شرکت ها فقط صلاحیت حرفه ای را تصویب می کند؛ با توجه به اینکه مکاتبه ای انجام نشده است، ما نیز مجوزی صادر نکردیم.
مصدق در ادامه با یادآوری اینکه در 11 ماهه منتهی به بهمن ماه سال گذشته بیش از 200 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید شده که رشد 12 درصدی داشته است، افزود: در این مدت 22 میلیون و 290 هزار فقره خسارت پرداخت شده است .
وی پیش بینی کرد، آمار حق بیمه تولیدی سال 94 با رقم 230 هزار میلیارد ریال بسته شود و صنعت بیمه در سال گذشته با نرخ رشد 12 درصدی پرونده های سال را ببندد.

** ورود سه شرکت جدید در سال 95
مصدق در ادامه با بیان اینکه در سال 95 شاهد ورود سه شرکت بیمه ای خواهیم بود، افزود: بیمه «تجارت نو» که با مجوز بیمه مرکزی به ثبت رسید در مرحله تائید صلاحیت مدیران فنی قرار دارد زیرا مدیرعامل و اعضای هیات مدیره آن به تائید بیمه مرکزی رسیده اند. بزودی پروانه فعالیت این شرکت صادر خواهد شد.
وی ادامه داد: «بیمه خاورمیانه» که تنها بیمه تخصصی کشور در زمینه عمر است، پذیره نویسی را انجام داده و بعد از کنترل های مبارزه با پولشویی، مجوز ثبت شرکت صادر خواهد شد.
وی افزود:‌ پیش بینی می شود بیمه «حکمت صبا» نیز در سال 95 پروانه فعالیت دریافت کند و این شرکت در مرحله پذیره نویسی است.

** صنعت بیمه و تمدید برنامه پنجم توسعه
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با یادآوری تمدید شدن برنامه پنجم توسعه گفت: برخی مواد این برنامه مرتبط با صنعت بیمه است.
به گفته وی، مساله ای که باید در مورد آن برنامه ریزی انجام شود بحث سهم اتکایی اجباری طبق مصوبه هیات دولت تا پایان سال 94 است؛ براساس این مصوبه در بیمه های زندگی 25 درصد و غیر از آن 15 درصد بود.
به گفته وی، با توجه به تمدید برنامه پنجم و اینکه براساس مصوبه هیات وزیران موضوع فقط پایان سال 94 تعیین تکلیف شده بود، بیمه مرکزی موارد مربوط به اتکایی اجباری را در جلسه هیات مدیره مطرح کرد و مقرر شد اکنون برای امسال وضعیت طبق روال سال گذشته باشد و در صورت لازم مجوزهای مربوطه از هیات وزیران اخذ شود.

** سرانجام افزایش سرمایه شرکت های بیمه
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی درباره وضعیت افزایش سرمایه شرکت های بیمه نیز گفت: سندیکای بیمه گران در سال گذشته نامه ای به بیمه مرکزی داد مبنی بر اینکه «شرکت هایی نتوانسته اند سرمایه خود را به حد نصاب اعلام شده هیات وزیران برسانند».
وی ادامه داد:‌ بیمه مرکزی با توجه به توانگری مالی و برنامه های آتی این شرکت ها، مجوزی از وزارت اقتصاد و دولت دریافت کند تا این شرکت ها تا چهار سال دیگر فرصت داشته باشند سرمایه خود را افزایش دهند؛ این موضوع نیز در جلسه هیات مدیره بیمه مرکزی به تصویب رسید و به زودی این پیشنهاد به دولت ارائه خواهد شد.























این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن