تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819005316




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناسان از آینده بازار بورس در سال 95 می‌گویند/ کدام شرکت‌ها بیشترین بازدهی را دارند؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کارشناسان از آینده بازار بورس در سال 95 می‌گویند/ کدام شرکت‌ها بیشترین بازدهی را دارند؟
کارشناسان معتقدند بازار سرمایه در سه الی چهار ماه اخیر سال گذشته رونق گرفت که البته باید توجه کرد که بخش عمده ای از بازدهی بازار مربوط به گروه خودرویی بوده است.
به گزارش نامه نیوز، شاخص کل بورس در جریان دادوستدهای اولین روز معاملاتی امسال با رشد ۹۸۰ واحدی به ارتفاع ۸۱ هزار واحد صعود کرد.

در جریان دادوستدهای اولین روز معاملاتی امسال بازار سرمایه تعداد 918میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 194میلیارد تومان در 54هزار نوبت به ثبت رسید و شاخص بورس با رشد 980واحدی به ارتفاع 81هزار و 200واحد صعود کرد.

بیشترین اثر مثبت بر حرکت دماسنج بازار سرمایه نیز در روزجاری توسط نمادهای معاملاتی فولاد، وبملت و فملی رقم خورد و در مقابل نمادهای معاملاتی خساپا، خودرو و آکنتور با افت خود مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

افزایش 980 واحدی روز گذشته شاخص این امیدواری را در میان فعالان بازار ایجاد کرده است که بازار در سال جاری به روند صعودی خود در پسا برجام ادامه خواهد داد و زیان های ایجاد شده در دو سال رکود بازار از بین خواهد رفت.

در همین رابطه علی سنگینیان رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران می گوید پیش‌بینی‌های بانک مرکزی و صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران در سال ۹۵ حاکی از رشد اقتصادی حدود ۵ درصد است. طبیعتا با توجه به این پیش‌بینی‌ها، شرایط اقتصادی نسبت به سال ۹۴ بهتر خواهد بود.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران افزود: با توجه به گشایش‌هایی که اتفاق افتاده، درآمدهای ارزی دولت از محل صادرات نفت افزایش پیدا می‌کند، معاملات تجاری و نقل و انتقالات پول و صادرات کالا در سال آتی تسهیل می‌شود و حتی امکان تامین مالی خارجی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه سال ۹۵ با توجه به اینکه سال بهتری برای اقتصاد پیش‌بینی می‌شود به تبع آن سال بهتری هم برای بازار سرمایه کشور خواهد بود، تصریح کرد: از نظر حجم معاملات و توان مالی و کارآیی عملیاتی بازار سرمایه، سال آتی سال بهتری خواهد بود، بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که رشد شاخص بورس نیز در سال آینده وضعیت بهتری را داشته باشد.

اما سوالی که در این شرایط مطرح می شود این است که در کدام یک از صنایع در بازار بورس می توان سرمایه گذاری کرد. برخی کارشناسان معتقدند بازار سرمایه در سه الی چهار ماه اخیر سال گذشته رونق گرفت که البته باید توجه کرد که بخش عمده ای از بازدهی بازار مربوط به گروه خودرویی بوده است.

به اعتقاد فعالان بازار در حال حاضر گروه خودرویی در بازار خطرناک شده زیرا جبهه گیری نسبت به این گروه ایجاد شده و در نتیجه ریسک گروه خودرو برای فعالان بازار زیاد شده است.

به اعتقاد کارشناسان گروه بانکی در کنار گروه خودروسازی از گروه‌های پیشرو بازار است که ارزش بازار بالایی نیز دارد. از مهم‌ترین اخبار اولیه پسابرجام، لغو تحریم‌های سوئیفت برای برخی بانک‌های داخلی است. این هزینه مبادلات و همچنین ریسک‌های اداری را به دلیل خطر بالای روش‌های جایگزین کاهش داده است. مدیریت ریسک‌های اعتباری در حال حاضر مهم‌ترین دغدغه بخش پولی کشور و همچنین بانک‌هاست. در آخرین واکنش، بانک مرکزی استانداردهای جدید صورت مالی بانک مرکزی را ابلاغ کرد که نشان از حساسیت این امر دارد.

کارشناسان معتقدند با این حال دولت در پی پرداخت مطالبات خود است که می‌تواند به بخش بانکی کمک زیادی ‌کند و کنترل موسسات غیرمجاز طبق وعده‌های بانک مرکزی، ریسک‌های بازار بانک‌ها را کاهش می‌دهد. پس ریسک این گروه غیر‌سیستماتیک بوده و مرتبط با ساختار داخلی آن است. بالاترین ضریب بتا نیز مربوط به این گروه است که نشان از سوددهی بالای آنها در شرایط رونق کشور دارد.

اما گروه سیمان و انبوه سازی نماینده بخش مسکن در بازار سرمایه هستند. در حال حاضر دولت قول پرداخت مطالبات پیمانکاران و همچنین پروژه‌های عمرانی را داده است. از نظر بنیادی پیش‌بینی می‌شود تغییرات عمده در شرکت‌های گروه ساختمانی صورت پذیرد.

همچنین بررسی ها نشان می دهد پالایشگاهی‌ها در حال حاضر درگیر بهای بسیار پایین نفت هستند که این گروه را درگیر بحران کرده است. آنچه در سال 1393 اتفاق افتاد، اعتماد سهامداران به این گروه را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار داد. توقف نماد و بازگشایی آن در انتهای سال گذشته، بازار سرمایه را درگیر موج منفی کرد که تا اوایل امسال نیز ادامه داشته است. به همین جهت این گروه با وضعیت فعلی که در بازار نفت محرکی ایجاد نشده است، وضعیت چندان مناسبی ندارد.





۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 122]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن