تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 20 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1828045206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش : ایجاد آتش بازی به وسیله ی 3ds max


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : آموزش : ایجاد آتش بازی به وسیله ی 3ds max ALI Kheradmand28-06-2006, 10:00 PMسلام به شما . امروز می خواهیم با استفاده از particle flow در 3ds max یک صحنه از آتش بازی را بسازیم . particle flow یک سیستم ذره ای است که اول از همه در 3ds max 6 اومد . پس ورژن مکس شما باید 6 به بالا باشد . من اول آموزش را می نویسم و بعدا می گم که هر کدام از کارهایی که در این آموزش انجام می دهیم به چه دردی می خورد.حالا هم وقت رو تلف نمی کنم و یکراست می ریم سراغ آموزش : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/001.jpg قدم اول : شما باید یک particle flow با تنظیمات زیر بسازید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/002.jpg و در قسمت particle view باید چنین چیزی داشته باشید (توجه : اگر با particle view آشنا نیستید عدد 6 را روی کیبورد خود فشار دهید تا دنیایی جدید برای شما باز شود ! دنیای ذره ها ! ) : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/003.jpg قدم دوم : حالا باید تنظیمات مربوط به تولد ذره ها (Birth) را عوض کنید . مانند عکس زیر : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/004.jpg قدم سوم: همین طور تنظیمات سرعت (speed) را هم مانند شکل زیر عوض کنید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/005.jpg قدم چهارم : تنظیمات چرخش (Rotation) را هم عوض کنید: http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/006.jpg قدم پنجم: در آخر هم تنظیمات مربوط به نمایش (Display) را عوض کنید: http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/007.jpg قدم ششم: حالا یک آزمایشگر Age Test اضافه کنید .(زیر قسمت Display ) .در قسمت تنظیمات آن Test Value را به عدد 75 و Variation را به 20 تغییر دهید . توجه کنید که دو قسمت Is Grater Than Test Value و Subframe Sampling تیک خورده باشند. http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/008.jpg قدم هفتم : خوب حالا زیر Age test یک Spawn اضافه کنید http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/009.jpg و تنظیمان آن را از روی شکل زیر انجام دهید http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/010.jpg قدم هشتم: حالا مانند شکل زیر یک Speed ایجاد کنید و اون رو وصل کنید به Spawn که در Event قبل ایجاد کرده بودید.در تنظیمات اطمینان حاصل کنید که هر دو مقدار Speed و Varietaion روی عدد 0 تنظیم هستند . در قسمت dispaly , Display Type رو به dots تغیید دهید . رنگ را هم به قرمز تغییر دهید . توجه کنید که Visible آن 100 درصد باشد. http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/011.jpg قدم نهم : یک عملگر Delete اضافه کنید(زیر Speed اما بالای display ) . در قسمت تنظیمات آن را روی By Particles بگذارید و Life Span را روی عدد 15 تنظیم کنید و Variation را روی 10 : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/012.jpg قدم دهم : یک دوربین بسازید و یک عملگر Shape Faceng اضافه کنید و در تنظیمات آن دوربینی را که ساخته بودید اضافه کنید و همین طور In World Space را روی 10 تنظیم کنید . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/013.jpg قدم یازدهم: یک Spawn را در یک event جداگانه (مانند شکل زیر ) ایجاد کنید و آن را به Age Test در اولین Enevt وصل کنید. در Event جدید در قسمت Dispaly نوع نمایش یعنی Disply Type را به Dots تغییر دهید . Visibility را 100 درصد و رنگ آن را به سفید تغییر دهید: http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/014.jpg و این هم تنظیمات spawn : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/010.jpg قدم دوازدهم : در Particle view خود یک عملگر Speed اضافه کنید . مطمئن شوید در تنظیمات آن را روی Random 3D گذاشته اید. speed 320 و Variation 0 باشد . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/016.jpg قدم سیزدهم : حالا یک Shape Facing اضافه کنید و آن هم روی Camera (دوربین) تنظیم کنید . In World Space را روی 1 تنظیم کنید . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/017.jpg قدم چهاردهم : در صحنه ی اصلی خود یک gravity (جاذبه) ایجاد کنید و آن را روی 0.1 یا 0.2 تنظیم کنید . (شخصا روی 0.15 می گذارم) . در particle view یک عملگر Force ایجاد کنید و در آن جاذبه ای را که ایجاد کرده اید اضافه کنید . Influence را روی 700% یا بالاتر بگذارید . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/018.jpg قدم پانزدهم : یک عملگر Delete اضافه کرده و آن را روی By Particle تنظیم کنید و Life Spawn و Variation را روی 0 بگذارید: http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/019.jpg قدم شانزدهم : دقیقا زیر delete که در قدم قبل ایجاد کرده اید یک Spawn اضافه کنید . تنظیمات آن را از روی شکل زیر ببیینید : http://ali-kheradmand.persiangig.com/image/020.jpg قدم هفدهم : حالا یک speed در یک event جداگانه ایجاد کنید و آن را به spawn در event قبل متصل کنید . به غیر از seed در تنظیمات بقیه ی مقادیر را به 0 تغییر دهید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/021.jpg قدم هجدهم : رنگ را در قسمت Display به آبی تغییر دهید . یک عملگر Delete بین Speed و Display قرار دهید. در تنظیمات آن را روی By Particle Age قرار دهید و Life Spawn روی 20 و Variation روی 10 : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/022.jpg قدم نوزدهم : یک Shape Facing اضافه کنید . مطمئن شوید In World Space روی 8 تنظیم کنید و در آنجا هم دوربینی را که ایجاد کرده بودید انتخاب کنید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/023.jpg قدم بیستم : یک عملگر Force ایجاد کنید و جاذبه ای را که قبلا ایجاد کرده بودید در آن انتخاب کنید و Influence را روی 100 بگذارید: http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/024.jpg خوب , کار ما با ذره ها تمام شد ! حالا اگه صحنه رو رندر کنیم چی می شه ؟ اَه اه اه اه ! اٌق ! باید کمی texturing انجام بدیم http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/025.jpg قدم بیست و یکم : دکمه ی M روی کیبورد خود را فشار دهید تا پنجره ی Material Editor باز شود . کار های زیر را انجام دهید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/026.jpg قدم بیست و دوم : در قسمت Diffuse روی مربع کوچک کلیک کنید و از قسمت باز شده Particle Age را انتخاب کنید . تنظیمات آن را مانند عکس زیر کنید . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/027.jpg قدم بیست و سوم : حالا در قسمت Maps از تکسچر Diffuse Color خود یک کپی در واقع instance روی قسمت Selft-Illumination بگیرید . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/028.jpg قدم بیست و چهارم : برای قسمت opacity باید Mask را برگزینید درون تنظیمات آن در قسمت Mask آن یک مپ Particle Age قرار دهید . در زیر تنظیمات پارتیکل ایج را مشاهده می کنید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/029.jpg قدم بیست و پنجم : حالادر Material Editor یک مرحله به عقب برگردید. حالا در Mask دیگر مپ Gradient را با تنظیمان زیر قرار دهید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/030.jpg قدم بیست و ششم : حالا دوباره یک مرحله به عقب بازگردید و یک Gradient دیگه با تنظیمات زیر بگذارید . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/031.jpg ****************************** توجه : >>>>>> ممکن است در این چند مرحله قاطی کرده باشید . می توانی از عکس زیر کمک بگیرید : ****************************** خوب تکسچر شماره 1 تموم شد . حالا همین رو رو یک تکسچر دیگه کپی کنید و رنگ Diffuse رو در پارتیکل ایج آن به صورت عکس زیر در آورید: http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/032.jpg قدم بیست و هشتم : دوباره به Particle View برگردید . به Event 02 یک عملگر Material Dynamic اضافه کنید. در تنظیمات آن اولین تکسچری رو که ساخته بودیم , انتخاب کنید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/033.jpg قدم بیست و نهم : یک Material Dynamic هم به Event 04 اضافه کنید و در تنظیمات آن دومین تکسچری را که ساخته بودیم انتخاب کنید : http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/034.jpg خوب تموم شد . حالا صحنه رو Render کنید . باید تصویری مانند تصویر زیر داشته باشد . اگه نداشتید بگید تا با هم ببینیم مشکل از کجاست . http://www.ali-kheradmand.persiangig.com/image/001.jpg اگه هم خواستید بگید تا فایل 3dsش رو براتون بذارم . bb29-06-2006, 06:43 AMاز این بهتر نمی شه خیلی ممنون عزیز جون امیدوارم پست های بعدی هم به همین خوبی باشن . ALI Kheradmand29-06-2006, 09:06 AMخواهش می کنم. Mostafa_Amol10-09-2006, 10:59 PMعلي جان چطور مي توان ساحل دريا را درست كرد با همان حالت واقعي و متحرك سازي آن؟ ALI Kheradmand10-09-2006, 11:28 PMيه آموزش اينجا هست . البته در اين مورد مي توني از انواع پلاگين ها استفاده كني . Mostafa_Amol11-09-2006, 12:24 AMاسم پلاگين چي هست؟ ممنونم :biggrin: Shahin King11-09-2006, 04:52 AMسلام دستت درد نکــنه http://qsmile.com/qsimages/74.gif علی جان تصویر قدم بیست و یکم مشکل داره برای بنده که نصفه باز میشه . چک کن . قربانت : شاهین کینگ ALI Kheradmand11-09-2006, 10:03 AMخواهش مي كنم . درستش كردم .... در جواب مصطفي بايد بگم : پلاگين كه زياده . اما نمي دونم real flow مي تونه اين كار رو انجام بده يا نه . البته شما يه تاپيك جدا بزني بپرسي بهتره . سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 430]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن