تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خدا را نشناخته آن که نافرمانی اش کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821251319




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراسم نوروزی اصیل کردی در بانه اجرای می شود


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مراسم نوروزی اصیل کردی در بانه اجرای می شود
شهردار بانه گفت: مراسم و آیین های نوروزی امسال در بانه متفاوت تر از سال های قبل با اجرای موسیقی، رقص های محلی (هل پرین) و اجرای نمایش برگزار می شود.


به گزارش جوان بابک رستم پور  در جلسه هماهنگی مراسم های نوروزی با حضور اعضای شورای و نمایندگان سمن های شهرستان بانه که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر بانه برگزار شد، افزود: در ایام نوروز مراسم فرهنگی و هنری مختلف شاد با همکاری شهرداری، شورای اسلامی، اداره ارشاد اسلامی بانه، اداره میراث فرهنگی و انجمن های مردم نهاد برگزار می شود.
شهردار بانه اظهار کرد: هر شب در سالن مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه مراسم های فرهنگی و هنری ویژه نوروز سال 95 برگزار می شود.
رستم پور با بیان اینکه شهرستان بانه به عنوان شهر پاساژها شناخته شده و بیشتر مسافران به هدف خرید ارزان مهمان ما می شود، خاطر نشان کرد: شهرستان بانه دارای فرهنگی غنی و آداب رسومی قدیمی است که باید مسافران نوروزی را با این فرهنگ و آداب رسوم نیز آشنا کنیم.
وی گفت: مراسم های نوروزی در دامنه کوه های آربابا و بابوس برگزار می شود که یکی از مراسم ها برپایی آتش نوروزی و رقص موسیقی محلی است که امیدواریم با فراهم شدن شرایط آب و هوایی مراسمی شاد و در خورشان شهروندان و مسافران برگزار کنیم.
وی در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه های ویِژه نوروزی تور رایگان بانه گردی ویژه مهمانان نوروزی است که در همین راستا پنج دستگاه مینی بوس به صورت رایگان در اختیار مهمانان نوروزی قرار می گیرد.
در ادامه جلسه در راستای اجرای هرچه بهتر مراسم های نوروزی کمیته های اجرای مراسم های نوروزی تعیین شد و مدیران هر کدام از کمیته ها انتخاب شدند.
یکی از جاذبه های مهم شهرستان بانه وجود طبیعت بکر و دست نخورده است در این راستا می توان به دشت سورین، روستای شوی، روستای نجنه، آب گرم سالوک، طبیعت بسیار زیبای روستای مجسه، روستای هفتاش و کوه های بسیار زبیای آربابا، بابوس جنیره، اشاره کرد.
قرآن تاریخی روستای شوی و قرآن تاریخی روستای هفتاش نیز از جمله آثار تاریخی بانه است.
بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.






تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن