تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترین اعمال دوست داشتن در راه خدا و دشمنی در راه اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803916243




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشروح صحبت های روحانی در نشست خبری


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مشروح صحبت های روحانی در نشست خبری
رییس جمهور با بیان اینکه ما مجلس تابع دولت را نمی‌خواهیم، اظهار داشت: سال ۹۴ سالی تاریخی برای ملت ایران است.
به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سالن اجلاس سران و با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، با اشاره به مسئله برجام و رفع ایران‌هراسی، سال ۹۴ را یک سال تاریخی برای ملت ایران خواند و گفت: از آغاز سال که طلیعه آن تعامل سازنده با جهان و اولین قدم توافق هسته‌ای در لوزان بود و بعد بیست و سه تیرماه روز تاریخی تعامل که روز توافق هسته‌ای بین ایران ۵+۱ که روز بسیار مبارکی در ایام ماه مبارک رمضان بود، اتفاق افتاد

رئیس جمهور افزود: در ۲۹ تیر همه قطعنامه‌ها علیه ایران در شورای امنیت سازمان لغو شد و شرایط ایران به عنوان کشوری که صلح و امنیت جهانی سایه انداخته بود، به کشوری که طرف همکاری با جامعه جهانی است، تبدیل شد.


رییس شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه روز مهم تاریخی در ۲۵ آذر در شورای حکام داشتیم که ۱۲ مصوبه شورای حکام علیه ایران لغو شد، خاطرنشان کرد: همچنین پرونده پی‌ام‌دی که آن‌ها به عنوان برنامه احتمالی نظامی مطرح می‌کردند، بسته شد و اساسا پرونده ایران در شورای حکام بسته شد و شورای حکام اذعان داشت که نگاه ما به ابران نگاه به آینده ایران است.


او ادامه داد: در ۲۶ دیماه، برنامه اجرایی اقدام مشترک و برجام به تصویب نهایی رسید و از فردای آن روز تمام تحریم‌ها بانکی و مالی در رابطه با برنامه هسته‌ای لغو شد. در ۷ اسفند افتخار تاریخی توسط مردم آفریده شد؛ ۷ اسفندی که مردم به نظام و رهبری و دولت اعتماد خود را نشان دادند و پای صتدوق آرا آمدند و جهان را به شگفتی واداشتند و پایه‌های نظام را مستحکم کردند. دولت نیز همه توان خود را برای برگزاری یک انتخابات قانونمند و شکوهمند به کار گرفتند


رییس دولت یادزهم تصریح کرد: ممکن است برخی انتظارات برآورده نشده باشد؛ اما از زمان ثبت‌نام تا روز انتخابات؛ دولت هیچ شب آرامی نداشت و همه توان خود را به کار گرفت تا امید را به جامعه برگرداند و تعداد افرادی که می‌توانند در رقابت انتخاباتی شرکت کنند بیشتر و بیشتر کند چون قول دولت به مردم، رقابت و مشارکت حداکثری بود، لذاما تلاش کردیم در حد توان رقابت را به حداکثری برسانیم و از همین‌جا از همه کاندیدا‌ها تشکر می‌کنم؛ به ویژه آنهایی که صلاحیت‌شان رد شد، به دلیل آنکه همه قانونی عمل کردند و اگر اقدامی کردند همه در چارچوب قانونی بود که این به معنای بلوغ سیاسی در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی بود؛ همچنین از همه آنهایی که برای حضور مردم پای صندوق‌های رای تشویق کردند، از رهبر بزرگ انقلاب تا بزرگان سیاسی که با پیام کتبی و صوتی مردم را تشویق کردند پای صندوق‌های رای بیایند تا همه دانشگاهیان و اصحاب رسانه‌ها و هنرمندان و ورزشکاران، تشکر می‌کنم.


روحانی افزود: اصحاب رسانه‌ هم در زمان توافق و هم زمان انتخابات کار بزرگی انجام دادند و خوشبختانه انتخابات خوبی را از لحاظ حضور مردم و امنیت برگزار کردیم و از همه نیروهای امنیتی مثل ارتش و بسیج و سپاه تشکر می‌کنم که کشور امنی را در معرض دید سایر جهانیان قرار دادند.


رییس جمهور تصریح کرد: مردم با کمال متانت و با اعتماد و نشاط و امید پای صندوق رای آمدند، چراکه بزرگ‌ترین سرمایه برای نظام، صندوق آرا و امید به تغییر از طریق صندوق آراست. در داخل و خارج باید به همه اعلام کنیم چه می‌خواهیم و کدام مسیر را می‌پسندیم. خوشحالم که بین همه گروه‌ها و جناح‌ها معتدلان انتخاب شدند چراکه این نشان می‌دهد مردم راهی را که ۹۲ انتخاب کردند، ادامه دادند و به همه مسئولان پیام دادند که همدلی شما را می‌خواهیم.


روحانی با بیان اینکه انتخابات دو مجلس خبرگان و شورای اسلامی که هر دو اهمیت دارد برگزار شد، تصریح کرد: خواست دولت همکاری و هماهنگی بیشتر بین نهاد‌ها و قواست. ما مجلس تابع دولت را نمی‌خواهیم. البته که اهداف مشترک داریم، مجلس جایگاه ویژه خود را دارد. بسیار امیدوارم که همکاری ما با مجلس دهم پیش از مجلس نهم داریم؛ گرچه در مجلس نهم هم سعی در برقراری رابطه داشتیم و نه سوال‌های فراوان و نه استیضاح و نه رد لوایح و نه تاخیر نمایندگان ما را عصبانی نکرد، حتی اگر بودجه و برنامه ما تصویب نشود، رابطه ما با مجلس حفظ خواهد شد.


رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: مردم دعوا و بداخلاقی را دوست ندارند و هیچکس بداخلاقی را نمی‌خواهد و مردم هفت اسنفد پاسخ بداخلاقی را دارد و گفتند تهمت و افترا و شعار غلط جواب معکوس می‌دهد و مردم به حمایت از قدرت ملی و آینده درخشان کشور باشیم. قانون حتی به مسیحی‌ها و یهودی‌ها نماینده داشته باشد و طبیعی است که همه افکار و نظرات باید در مجلس نماینده داشته باشند و مجلس یکدست مجلس مطلوبی نیست. باید با هم هم‌فکری کنیم و یکدیگر را نقد سازنده کنیم و به فکر آینده کشور باشیم.


او افزود: برجام ۱ را به حول و قوه الهی را تقریبا به پایان رساندیم و دولت‌های طرف ما هم تعهدات خود را انجام دادند، اما تعامل بخش خصوصی مناسبات خاص خود را دارد. مساله بیمه تا حد زیادی اجرایی شده ممکن است، الان ممکن است بخشی از شرکت‌های بیمه خارجی فعال نشده باشند، اما اکثرا فعال شده‌اند و نقل و انتقال ارزی ما حدود ۱۰% هزینه‌اش کاهش یافته است.


رییس جمهور گفت: به ملت اعلام می‌کنم هزینه حمل و نقل دریایی ۲۵% کاهش یافته، در چند ماه گذشته ۴.۲ میلیارد سرمایه‌گذاری به تصویب رسیده است، و ایران جایگاه خود را در صادرات نفت بازیافته است. لذا احقاق حقوق ما تنها هسته‌ای نبوده است. ضمن اینکه ما از نظر نقش‌مان در صادرات نفت باید به گذشته برگردیم و قدم به قدم داریم برمی‌گردیم اما باید اول چاه‌هایمان را اماده کنیم؛ البته الان ۴۰۰ هزار بشکه اضافه شده، اما هنوز نیاز به زمان داریم. ما نمی خواهیم مردم در سال، حدود ۴.۵ میلیارد دلار پول به شرکت‌های خارجی پرداخت کنند و می‌خواهیم این پول به هواپیمایی ایرانی برگردد. فکر نمی‌کنم کسی از اینکه پول مردم به مردم ایران برسد و برای توسعه ایران صرف شود و ما جایگاه خودمان را در صنعت و تجارت بازیابیم و در جذب سرمایه جایگاهی در شان مردم بیابیم، ناراحت شود. ما برجام یک را اجرایی کردیم. اگر طرف مقابل ما بخواهد در جایی به وظیفه خود عمل نکند عکس‌العمل فوری مارا خواهد دید اما درخواست من از ملت برای برجام دو است.


ادامه دارد ...



منبع: ایلنا


۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن