تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نصيحت را بپذيرد، از رسوايى به سلامت مى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819809202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت ایران از حزب الله و انسجام لبنان


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: حمایت ایران از حزب الله و انسجام لبنان
دستگاه سیاست خارجی در هفته گذشته علاوه بر میزبانی از یک هیات سیاسی- اقتصادی اروپایی و تداوم دیپلماسی اقتصادی در دوران پساتحریم، در مراسمی از خبرنگاران عرصه دیپلماسی هسته ای تقدیر کرد تا نشان دهد دستاوردهای برجام در سایه تلاش خبرنگاران همپای مذاکره کنندگان این عرصه میسر شده است.
به گزارش نامه نیوز، خبرگزاری جمهوری اسلامی شنبه هر هفته مهم ترین اخبار و رویدادهای حوزه سیاست خارجی در هفته گذشته را برای مخاطبان منتشر می کند تا علاقه مندان این حوزه با مروری اجمالی در جریان دیدارها، رفت و آمدهای دیپلماتیک و تحولات سیاسی در حوزه بین الملل قرار بگیرند.

سفر وزیر امور خارجه رومانی به تهران، محکوم کردن انفجار بغداد و بیانیه های اتحادیه عرب و شورای همکاری خلیج فارس درباره تروریست خواندن حزب الله لبنان، نشست خبری سخنگوی دستگاه دیپلماسی و مراسم تقدیر از خبرنگاران هسته ای از مهمترین رویدادهای سیاست خارجی در هفته گذشته بود که مورد توجه خبرنگاران سیاسی قرار گرفت.

** سفر وزیر خارجه رومانی به ایران

لازار کومانسکو وزیر امور خارجه رومانی به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران به ایران آمد. کومانسکو در این سفر علاوه بر دیدار با همتای ایرانی خود، با حسن روحانی رییس جمهوری، علی لاریجانی رییس مجلس، آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر خارجه رومانی را در سفر به تهران هیاتی متشکل از مشاور نخست وزیر، رییس اتاق بازرگانی و اعضای عالیرتبه وزارتخانه های اقتصاد، انرژی و هیات بزرگی از بخش خصوصی رومانی همراهی می کردند و پیش بینی می شود کمیسیون اقتصادی مشترک ایران ـ رومانی پس از 12 سال در بخارست تشکیل شود.

** افزایش 35 درصدی شاخص توسعه انسانی در ایران

حضور سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و گری لوئیس هماهنگ کننده سازمان ملل متحد در ایران در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین الملل وزارت امور خارجه از دیگر برنامه هایی بود که مقامات سیاست خارجی در آن حضور یافتند.

در این برنامه، گزارش شاخص های توسعه انسانی ایران در سال 2015 رونمایی شد که نشان از افزایش 35 درصدی شاخص توسعه انسانی در ایران داشت.

** دیدار معاونان وزرای خارجه ایران و روسیه؛ بررسی تحولات آسیای مرکزی

ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه نیز هفته گذشته با گریگوری کاراسین معاون وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف بر ضرورت همکاری ایران و روسیه و دیگر کشورهای منطقه برای مقابله با عوامل بی ثبات کننده تاکید کردند.

همچنین در این دیدار مهمترین تحولات مناطق آسیای مرکزی، قفقاز، حوزه خزر و اروپای شرقی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

** حمایت از انسجام همه گروه های لبنانی سیاست اصولی ایران است

وزرای کشورهای عضو اتحادیه عرب هفته گذشته در بیانیه پایانی سی و سومین نشست خود در کشور تونس، حزب الله لبنان را گروه تروریستی معرفی کرده و آن را عامل بی ثباتی دانستند.

شورای همکاری خلیج فارس هفته گذشته همه ارکان حزب الله لبنان را سازمانی تروریستی خواند و اعلام کرد که در این زمینه تصمیماتی اتخاذ کرده است.این اقدام شورای همکاری خلیج فارس متشکل از رژیم سعودی، امارات، بحرین، قطر، کویت و عمان با اعتراض شدید در داخل لبنان مواجه شده است.

همچنین حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه هم اهداف کسانی که حزب الله را تروریست می خوانند، ایجاد شکاف در وحدت لبنان عنوان کرد.

وی امنیت و ثبات لبنان و حمایت از انسجام همه گروه های لبنانی را سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد.

**حزب الله لبنان؛ نماد مقاومت در برابر اشغال و نژاد پرستی صهیونیسم

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه نیز با محکوم کردن بیانیه شورای همکاری خلیج فارس در خصوص تروریستی خواندن حزب الله لبنان، مواضع رسمی جمهوری اسلامی را ایران را اعلام کرد.

وی حزب الله لبنان را به خاطر پایداری و استقامت در برابر رژیم صهیونیستی به عنوان نماد برجسته مقاومت در برابر اشغال و نژاد پرستی صهیونیسم معرفی کرد.

**بحران بوروندی علت تعویق سفر جاکوب زوما

هفته گذشته حسین جابری انصاری در نشست خبری با رسانه ها علت تعویق سفر جاکوب زوما رییس جمهوری آفریقای جنوبی را حالت فوق العاده و ایجاد بحران بوروندی عنوان کرد و زمان سفر وی به ایران اطلاع رسانی خواهد شد.

**انتخابات 7 اسفند؛ عامل افزایش قدرت و اقتدار ملی

وی انتخابات 7 اسفند و حضور گسترده مردمی در انتخابات را منجر به افزایش فرآیند قدرت و اقتدار ملی جمهوری اسلامی منجر دانست و یاد آورد شد که سیاست خارجی کشور هم به طور مستقیم از این وضعیت سود خواهد برد.

جابری انصاری در نشست خبری هفته گذشته درباره تداوم حضور مستشاری ایران در سوریه، آتش بس و حل سیاسی بحران سوریه مبتنی بر انتخاب مردم، انتساب انفجارهای در عربستان به ایران از سوی مقامات آل سعود و عدم صدور روادید برای هیات ایرانی از سوی مقامات سعودی توضیح داد.

**محکومیت شدید عملیات انتحاری در بغداد

هفته گذشته در عملیات انتحاری در بغداد پایتخت عراق 70 نفر از مردم بی گناه این کشور قربانی و ده ها نفر مجروح شدند. سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن این جنایت، با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد.

جابری انصاری حضور ایران در عراق را نیز مستشاری عنوان کرد و در مورد روند تحویل سامانه موشکی اس -300 و مسائل حقوقی فاجعه منا نیز خاطر نشان کرد که این موضوعات از سوی دستگاه ها و سازمان های مربوطه در حال پی گیری است.

همچنین در جلسه خبری هفته گذشته، جابری انصاری درباره اتصال بانک های ایران به سوئیفت به عنوان تعهدات طرف مقابل در برجام، اظهارات نبیل العربی و نحوه تعامل کشورهای عربی با ایران، تداوم برنامه مسالمت آمیز هسته ای ایران نیز مواضع و سیاست های رسمی دستگاه دیپلماسی ایران را تشریح کرد.

**تجلیل دیپلمات ها از خبرنگاران هسته ای/ فصلی نو در روزنامه نگاری و دیپلماسی

دستگاه سیاست خارجی در هفته گذشته از خبرنگاران و رسانه های فعال در عرصه دیپلماسی هسته ای تقدیر کرد و در برنامه ای دیگر نزدیک به 50 خبرنگار و عکاس میزبان مذاکره کنندگان شدند تا خاطرات دوران مذاکرات با گروه 1+5 را بازگو کردند.

سید عباس عراقچی، حمید بعیدی نژاد، داود محمد نیا، حسین زمانی نیا، بهروز کمالوندی و علی اکبر صالحی به دعوت خبرنگاران در این نشست صمیمی حضور داشتند.

این برنامه بیشتر به روایت «نبرد رسانه ای» خبرنگاران ایران در مقابل رسانه های خارجی از زبان دیپلمات های مذاکره کننده گذشت و از «راز داری، صبوری، سرعت عمل و کم نیاوردن خبرنگاران ایرانی» سخن به میان آمد.




منبع: ایرنا


۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن