تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803915358




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاندیداهای ناکام، مانع موفقیت دولت در جذب سرمایه گذاری خارجی می‌شوند!!


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: این روزنامه حامی دولت بهانه جدیدی برای عدم تحقق وعده‌های دولت مطرح کرده است: كشورهاي غربي علاقه‌مند هستند كه وارد اقتصاد ايران شوند، سرمايه‌گذاري كنند و احتمالا تكنولوژي‌ را به كشور بياورند.

به گزارش تراز ،این روزنامه حامی دولت بهانه جدیدی برای عدم تحقق وعده‌های دولت مطرح کرده است: كشورهاي غربي علاقه‌مند هستند كه وارد اقتصاد ايران شوند، سرمايه‌گذاري كنند و احتمالا تكنولوژي‌ را به كشور بياورند. دولت هم آماده است و ظرفيت‌هاي توليدي چنين تواني را دارند. اين هم‌جهتي‌ها منجر مي‌شود نيروهايي كه قصد رشد اقتصاد را دارند از نظر كمي بيشتر و از نظر كيفي بهتر عمل كنند. به همين روي پيش‌‌بيني مي‌شود در سال آينده رشد خوب و به مراتب بهتري از امسال را داشته باشيم.
لذا سال آينده به مراتب بهتر از امسال خواهد بود ولي نيروهايي در داخل كشور و نظام وجود دارند كه اجازه نمي‌دهند پتانسيل واقعي رشد كشور تحقق يابد. پتانسيل واقعي اقتصاد ايران در صورتي‌كه درآمدهاي نفتي هم به سمت سرمايه‌گذاري سوق داده شوند، رشدي به مراتب بيشتر از هفت الي هشت درصدي خواهيم داشت كه دولت در برنامه‌هاي خود اعلام كرده است. بر اين اساس با توجه به همكاري‌هاي موجود رسيدن به رشد 8درصدي نه‌تنها منطقي بلكه قابل تحقق هم هست.
البته مثل گذشته عوامل و نيروهايي كه در داخل كشور بودند و مانع فعاليت سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي مي‌شدند و تنگ نظري‌هايي را در اين زمينه‌ها اعلام مي‌كردند، هنوز وجود دارند. به ويژه آنكه گروه‌هايي از آنها از دولت و مجلس كنار رفتند و زمان و فرصت بيشتري دارند براي ممانعت از اجراي سياست‌هاي درست و برخي سياست‌هاي مطلوب دولت. اين مساله همچنان خطر بزرگي است. خطر نيروهايي كه با تنگ‌نظري و از پشت پرده مانع سرمايه‌گذاري‌هاي خارجي مي‌شوند و به بخش خصوصي نيز اجازه سرمايه‌گذاري‌هاي كلان و گسترده در صنايع مهم را نمي‌دهند. اگر دولت بتواند اينها را از تصميم‌گيري كنار بگذارد، باز هم مي‌توان تصوير بهتري را براي آينده داشته باشيم.
در اين ميان بخشي از نيروهاي مخالف كه در بالا ذكر آنها رفت، از قوه مقننه خارج شدند ولي بخش ديگري كماكان كرسي‌هاي خود را دارند. در اين وضعيت احتمالا نيروهايي كه ديگر در پارلمان نيستند فرصت و فضاي بيشتري براي اقدامات غير رسمي و غير علني داشته باشند. علاوه بر اين كاهش تعداد آنها در قوه مقننه مي‌تواند تصويب لوايحي را كه دولت ارايه مي‌دهد يا جلوگيري از تصويب طرح‌هايي كه دولت با آنها موافق نيست بهبود بخشد. ولي با سيستمي كه در كشور داريم، حرف اول را قانونگذاران نمي‌زنند، بلكه بخش اجراييه مي‌زند. قوانين در كشور ما اصل نيست، قانون تصويب مي‌شود، دولت حتي اجرا هم نمي‌كند. ولي اگر اجراي دولت منطبق با قانون‌ها باشد، قوه مجريه كار راحت‌تري خواهد داشت و رشد بهتري در كشور حاصل مي‌شود.


منبع: اعتماد







زمانبندی انتشار: 12 اسفند 1394 - 11:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن