تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820854027




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لحظه به لحظه با دموکراسی و مردم سالاری دینی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: لحظه به لحظه با دموکراسی و مردم سالاری دینی


وزیر کشور ساعت ۸ صبح امروز، آغازعملیات اجرایی اخذ رای را رسما اعلام کرد و رهبر معظم انقلاب اسلامی مطابق سنوات گذشته نخستین فردی بود که دراین امرخیر سبقت گرفت و رای خود را به صندوق انداختند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزیر کشور پس از صدور فرمان آغاز رسمی انتخابات گفت: با توجه به اینکه دو انتخابات همزمان برگزار می شود احتمال اینکه در شهرهای بزرگی مثل تهران به علت ثبت اسامی 46 کاندیدای انتخابات تراکم جمعیت داشته باشیم زیاد است، بنابراین مردم باید به موقع و مستمر در طی امروز در شعبات اخذ رای حضور پیدا کنند. *** * ساعت هشت و هشت دقیقه رهبر معظم انقلاب هم در نخستین دقایق آغاز انتخابات با حضور در حسینیه امام خمینی رای خود را به صندوق سیار 110 انداختند.
رهبری پای صندوق رای
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب افزودند: توصیه می کنم همه مردم سعی کنند استقبال کنند یعنی سرعت به خرج بدهند در انجام این وظیفه و احقاق این حق.
ایشان با بیان اینکه سرعت در این کار شتاب زدگی نیست، خاطرنشان کردند: سرعت در رای دادن پیشروی در کار خیر است نگذارند برای ساعات آخر، برای همین گفتیم انسان زودتر در کار خیر وارد شود.
مقام معظم رهبری افزودند: ممکن است کاری پیش بیاید انسان از یک ساعت بعد خود خبر ندارد، حالا که سالمیم و توانایی داریم و اشتغال مهمی هم نیست که ما را از این کار باز نگه دارد همین الان بیاییم و کارمان را انجام دهیم.
ایشان ادامه دادند: بعضی ها می گذارند آخر کار و مانعی پیش می آید چرا این احتمال را نادیده بگیرند که مانعی پیش بیاید؟
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: واقعا مردم قصد نیت خیر و قصد خدایی کنند و به قصد ایجاد اعتبار فزاینده برای کشور و استقلال کامل کشور این کار را انجام دهند و نتیجه هم همین است.
ایشان افزودند: مردم به عزت و استقلال ملی پاسخ دهند؛ این پاسخ به این نیاز بزرگ است ما دشمنانی داریم و چشم طمع دوخته اند باید این انتخاب دشمن را مایوس و ناامید کند.
مقام معظم رهبری تاکید کردند: دقت کنند با بصیرت و با چشم باز رای بدهند که ان شاء الله خدا هم اجر خواهد داد.
حضرت آیت الله خامنه ای گفتند: این از جمله حسناتی است که علاوه بر اجر دنیوی کوتاه مدت و بلندمدت اجر اخروی هم دارد؛ ان شاءالله که همه موفق باشند و همه ملت ایران در این انتخابات هم مثل انتخابات گذشته توفیق پیدا کنند و مایه پیشرفت و عزت کشور شوند. *** * ساعت 8 و 47 دقیقه اطلاعیه شماره یک هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات دقایقی قبل آغاز رای صادر شد. در این اطلاعیه آمده است: با تشکر و سپاس از خداوند متعال و ارج نهادن به شرکت حماسی و حضور پرشور ملت قهرمان ایران اسلامی به اطلاع می رساند؛ از آنجا که نظارت بر انتخابات صرفاً برعهده شورای نگهبان است، هیچ شخص یا مجموعه ای تحت عنوان نظارت و یا هر عنوان دیگر حق دخالت در امر نظارت بر انتخابات را نخواهد داشت. *** * اطلاعیه 15 ستاد انتخابات/ ساعت 9 و 33 دقیقه ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: به اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای تاکید شود که حتما در شعبه اخذ رای در تمام طول مدت اخذ رای یک دستگاه را روشن نگه دارند تا دستور العمل های فوری ستاد انتخابات کشور را که از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ابلاغ می شود مورد عمل قرار دهند. ضمنا این اطلاعیه ها به منزله دستور کتبی ستاد انتخابات کشور و رعایت آن الزامی است.  اطلاعیه شماره 16 ستاد انتخابات کشور همچنین ستاد انتخابات کشوراعلام کرد: به اطلاع اعضای شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند کلیه اوراق و آثار تبلیغاتی متعلق به نامزدهای انتخاباتی به هیچ عنوان نباید در محل شعبه و اطراف در ورودی و خروجی آن وجود داشته باشد، لذا در صورت مشاهده لازم است به سرعت امحاء شود.
همچنین اگر در طول زمان رأی گیری آثار تبلیغاتی از رأی دهندگان در شعبه باقی بماند، آنها را نیز امحاء کنند. در اطلاعیه 17 آمده است:‌ به اطلاع هموطنان عزیز و اعضای شعب اخذ رای می رساند که اخذ رای در شعب ثابت و سیار فقط با ارائه شناسنامه رای دهنده امکان پذیر است و هیچ مدرک دیگری به جز شناسنامه قابل قبول نیست. ضمنا از همه رای دهندگان گرامی درخواست می شود برای تسهیل در امر رای گیری کارت یا شماره ملی خود را حتما همراه داشته باشند.  اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات کشور ستاد انتخابات کشور درباره نحوه  انداختن برگ های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق های مربوط به آن اطلاعیه شماره 18 خود را صادر کرد.
متن اطلاعیه شماره 18  به شرح زیر است.
به اطلاع اعضای شعب ثبت نام و اخذ رای حوزه های انتخابیه می رساند که باتوجه به اینکه دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را همزمان برگزار می کنند، توصیه می شود اولا به رای دهندگان تذکر دهند که نام نامزد موردنظر خود را حتما در برگ رای مربوط به همان انتخابات درج کنند، ثانیا توجه داشته باشند که برگ های رای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در صندوق های مربوط به آن انداخته شود. متن اطلاعیه شماره 19 ستاد انتخابات کشور به شرح ذیل می باشد. به اطلاع اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی می رساند، ملاک اصلی جهت تشخیص واجد شرایط رأی دادن مراجعه کنندگان محترم به شعب و صدور تعرفه برای ایشان، پس از بررسی اصالت شناسنامه، عدم درج مهر انتخابات جاری در شناسنامه و متولد 7/12/1376 یا قبل از آن  بودن می باشد. ضمناً یادآوری می شود عکس دار بودن شناسنامه الزامی نیست. اطلاعیه 20 ستاد انتخابات کشور هموطنان عزیز و اعضای محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی توجه داشته باشند که لازم نیست شناسنامه رأی دهنده عکس دار باشد. دارندگان شناسنامه بدون عکس نیز می توانند در انتخابات شرکت کرده و رأی بدهند. همچنین از کلیه هموطنان عزیز درخواست می شود جهت تسهیل امر رأی گیری به هنگام اخذ رأی کارت یا شماره ملی خود را نیز به همراه داشته باشند.

 اطلاعیه 21 ستاد انتخابات  کشور

همان گونه که مسئولین محترم شعب ثبت نام و اخذ رأی آگاهی دارند، در شناسنامه های موجود، صفحه چهارم یا آخر، اختصاص به انتخابات دارد که دارای 30 خانه است لذا باید مهر انتخابات در اولین مربع خالی سمت چپ از بالای صفحه مخصوص انتخابات زده شود. ضمناً چنانچه صفحه مزبور کاملاً پرشده باشد، مهر انتخابات در قسمت مناسبی از صفحه مخصوص مهرهای اضطراری ضرب می گردد.

اطلاعیه  22 ستاد انتخابات کشور به آگاهی هموطنان عزیز می رساند با عنایت به ماده 20 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدهای انتخابات خواهشمند است درهنگام نوشتن آراء، مشخصات نامزدهای مورد نظر خود را که شامل نام، نام خانوادگی، کد و یا شهرت ایشان می باشد، به صورت کامل و خوانا قید نمایید تا ان شاالله حقی از نامزدها در هنگام شمارش و احتساب آراء ضایع نگردد.    


جمعه ۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن