تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819364174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

محسن رضایی: مجلس دهم مهمترین مجلس ایران خواهد بود


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: محسن رضایی: مجلس دهم مهمترین مجلس ایران خواهد بود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در حالی از ویژگی های مجلس آینده سخن گفت که مردم تا آغاز اخذ آرا تنها چند ساعت فاصله دارند. محسن رضایی مجلس دهم را مهترین مجلس ایران دانسته و برای این سخن، دلایلی جالبی نیز مطرح می کند.
کد خبر: ۵۷۰۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ - 25 February 2016


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره ای به ماهیت مجلس به عنوان نهادی برای قانون گذاری بر مبنای منافع ملی و مصالح عمومی کشور معتقد است مجلس دهم، مهمترین مجلسی خواهد بود که جمهوری اسلامی ایران به تاریخ خود دیده است. دکتر رضایی برای این این دیدگاه خود دلایل متعددی را مطرح می کند؛ از امنیت ملی تا نفوذ بیگانگان و از رکود اقتصادی تا ضرورت نظارت. 


به گزارش «تابناک»؛ دکتر محسن رضایی با حضور در نشست تحلیل خبری ساعت 21 شبکه اول سیما دیدگاه های خود را پیرامون ویژگی های یک مجلس قدرتمند مطرح نموده و مختصات منحصر به فرد انتخابات 7 اسفند را برشمرد. دبیر مجمع تشخیص مصلحت سخنان خود را با تاکید بر جایگاه والای مجلس شورای اسلامی آغاز کرده و اشاره کرد که مشروطه از آغاز برای ایجاد نهادی شکل گرفت که صدای مردم در آن منعکس شده و در نتیجه مکانی برای تجمیع آرای مردم باشد. 


محسن رضایی در ادامه با تاکید بر جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی در قانون گزاری به عنوان گام آغازین در فرایند سیاسی یک کشور تاکید داشت که مجلس قوی باید بتواند نظارتی دقیق بر اجرای قوانین داشته و از این طریق به ترقی و پیشرفت در کشور کمک کند. پرسش مطرح شده در ارتباط با تشکیل مجلس در شرایط کنونی از سوی دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به مجالس سالهای دهه نخست انقلاب پاسخ داده شد. 


دکتر رضایی در این زمینه معتقد است «در سالهای نخست انقلاب که امنیت در مرکز کشور نیز با مشکلاتی روبرو بوده و در تهران نیز تهدیدات جنگ احساس می شد، به لطف رشادت آحاد مردم تمامی انتخابات ها برگزار شده و مجالس و دولت ها به خوبی تشکیل شدند و در نهایت این جوانان غیور ایران بودند که امنیت را به مرزهای ایران بازگرداندند. در نتیجه وجود یک مجلس قوی در تثبیت قدرت ملی کشور نقشی حیاتی خواهد داشت.» 


مجلس و امنیت ملی



محور بعدی سخنان دبیر مجمع تشخیص مصلحت به ارتباط میان نقش مجلس و امنیت ملی باز می گردد. دکتر رضایی در این راستا تاکید کرد: «یک نماینده مجلس نباید مرعوب امریکا باشد، نباید مجلس ما مرعوب غرب باشد و امنیتی که با خون دل خوردن پیر و جوان در کشور حاصل شده را از دست بدهد.» به زعم فرمانده دفاع مقدس یک مجلس قوی باید بتواند تهدیدات بیگانگان را به خوبی پاسخ داده و از فعل و انفعالات بیرونی تاثیر نپذیرد. رضایی د رهمین راستا افزود: «اگر امروز انگلیس و دیگر قدرت ها بخواهند انتخابات ما را مهندسی کنند، فردا امنیت ملی ما را مهندسی خواهند کرد. اگر به قدرتهای بیگانه اجازه مداخله در سرنوشت خود را در انتخابات بدهیم، فردا حتما خواهان مداخله در امنیت ملی ما نیز خواهند شد.»


فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، محیط پیرامونی ایران را منطقه ای حساس و پیچیده دانسته و ناامنی را یکی از ویژگی های این روزهای منطقه می داند. اشاره به جریان داشتن جنگهای متعدد شامل جنگ عربستان سعودی و یمن، جنگ داعش و عراق، جنگ علیه تروریسم در سوریه و اختلاف میان ترکیه و عراق و روسیه سبب شد تا دکتر رضایی بحث امنیت ملی و مجلس را این گونه جمع بندی کند که «یک مجلس قوی و منسجم در حفظ امینت ملی و مقابله با تهدیدات ناشی از ناامنی منطقه نقشی مهم خواهد داشت.» 

احیای رونق اقتصادی وظیفه مجلس است


دکتر رضایی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله اقتصاد به عنوان یک دغدغه کلیدی مردم پرداخت. دبیر مجمع تشخیص مصلحت بانگاهی آسیب شناسانه گفت: «مسئله دیگری که کشور با آن روبروست، اقتصاد است. کشور طی این سالها با رکودهای مختلفی روبرو بوده است و این رکود در حوزه های مختلف از جمله رکود در تولید، مسکن، در بخش سرمایه، علم و اقتصاد دانش-بنیان و اشتغال گسترش داشته است. و وظیفه مجلس این است که این دغدغه های معیشتی مردم را به درستی درک کند.» 


محسن رضایی در همین زمینه روی نقش نفت در اقتصاد کشور تاکید کرد و افزود: «نفت به عنوان عاملی حیاتی در اقتصاد کشور نیز با رکود مواجه شده است. چراکه عربستان در آخرین توافق خود با همپیمانان نفتی اش، تصمیم گرفته تا تولید نفت را ثابت نگاه داشته و در نتیجه قیمت و صنعت نفت به وضعیت سکون حرکت خواهد کرد. بنابراین وظیفه مجلس این است که با قوانین جدید خود، ریل گذار رونق اقتصادی در کشور باشد.» 


«اقتدار ملی بعد دیگری از ویژگی هایی است که باید توسط یک مجلس تقویت شود.» سردار رضایی با این جمله وارد ماجرای برجام و سیاست خارجی و جایگاه مجلس شد. به زعم آقای رضایی «همزکان با توافق برجام، قدرتهای غربی به عربستان ماموریت دادند تا با کارشکنی در منطقه به تحقیر ایران پرداخته و در نتیجه امکان استفاده ایران از توافق هسته ای را از میان ببرند.» فرمانده دفاع مقدس با اشاره به نمونه هایی ماند فاجعه منا تاکید کرد: «اما ایران با دستگیری افسران نیروی دریایی امریکا به عربستان ثابت کرد که روسای امرای عرب نیز وزنی در معادلات امنیتی ایران نداشته و هیچ کشوری نمی تواند خیال خدشه دار کردن اقتدار ملی ایران را در سر بپروراند.»


مجلسی که شاید مهترین خواهد بود


به زعم دکتر محسن رضایی مجلس دهم مهم ترین مجلسی خواهد بود که از آغاز انقلاب شاهد بوده ایم. زیرا مسائلی مختلف در حوزه های مورد اشاره وجود دارد که باید این مجلس به آنها توجه ویژه داشته باشد. دکتر رضایی در این راستا به وظیفه نظارتی مجلس تکیه کرده و افزود: «مجلسی که شبیه مجلس ششم شود تنها وقت ملت را می گیرد و در نهایت به هیچ نتیجه ای نمی رسد. از سوی دیگر اگر یک مجلس نتواند وظیفه نظارتی خود را به درستی انجام داده و یک مجلس منفعل باشد نیز از فرصت های 4 سال آینده بهره ای نگرفته و در نتیجه موفق نخواهد بود. بنابراین باید کسی انتخاب شود که قادر باشد با این مسائل حیاتی که مردم با آنها روبرو شده و دغدغه های آن را دارند، مواجه گشته و کار خود را پیش ببرد.»  


توصیه های پایانی 


دکتر رضایی با اشاره به وظیفه مجلس برای تبدیل سیاست های کلی نظام در حوزه های مختلف مانند محیط زیست و اجرای اصل 44 قانون اساسی به قانون و ابلاغ آن به قوه مجریه و نیروهای مسلح به وظیفه نظارتی مجلس تاکید مجدد کرد و گفت: «مجلس اگر برود دنبال گروه و افراد خاص نمی تواند وظایف خود را طی 4 سال آینده به درستی به انجام برساند. چراکه نمایندگان حاضر در بهارستان نمایندگان ملت هستند و نه نمایندگان افراد خاص.» 


بر پایه همین استدلال بود که محسن رضایی توصیه آخر خود را این چنین مطرح کرد: «کسانی را انتخاب کنید که مسائل 4 سال اینده را حل و فصل کنند و شعار حل مشکلات پیشین را ندهند. بیگانگان نیز بدانند که تنها ملت ایران است که سرنوشت خود را تعیین می کند. لذا از ملت می خواهم با حضور پرشور خود به افرادی که مورد اعتماد بوده و از طریق کارشناسان و نخبگان نظام انتخاب شده اند، رای دهند تا افرادی با توانایی لازم به مجلس راه یافته و به ارتقای جایگاه نظام انقلابی ایران کمک کنند.»












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن