تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805306988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نقد و بررسی «مقدمه ای بر شعر فارسی در سده بیستم میلادی» در شهر کتاب


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نقد کتاب «مقدمه ای بر شعر فارسی در سده بیستم میلادی» نوشته کامیار عابدی، موضوع نشست هفتگی شهر کتاب بود. در این نشست علاوه بر نویسنده دکتر محمد دهقانی و دکتر مسعود جعفری به بیان دیدگاه پرداختند. در این نشست کتاب مذکور تلفیقی هنرمندانه از تحقیق و نقد دانسته شد.کامیار عابدی در این نشست گفت: کتاب «مقدمه ای بر شعر فارسی در سده ی بیستم میلادی» ساختار پیچیده ای ندارد و کوشیده شده دور از پیچیده نویسی باشد. تلاش اصلی من بر ساده نویسی مبتنی بوده است. کتاب بین سال های ۱۳۸۲تا ۱۳۸۴نوشته شده است و نشر آن به تأخیر افتاد. بخش نخست کتاب مروری دارد بر تاریخ ایران از دوره ی قاجاریه تا پایان جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه ایران. تلاش کردم در آن روایتی سرراست از این مقطع تاریخی ارائه کنم. ممکن است این فصل برای اهل تحقیق اطلاعات جدیدی نداشته باشد؛ اما حتما برای کسانی که در این زمینه مطالعه نکرده اند، مفید خواهد بود. این پژوهشگر حوزه شعر معاصر با بیان اینکه «حرف اصلی من مبتنی بر جریان های اصلی هر دوره است و کوشیده ام نحوه ی شکل گیری نحله ها را توضیح بدهم و از نظر محتوا و زبان، تفاوت شان را با گروه های دیگر بنمایانم» افزود: در فصل دوم که تحلیل تاریخی و جریان شناختی از شعر فارسی ارائه شده، خواستم در فشرده ترین و خواندنی ترین شکل مخاطب را در جریان مسائل این مقطع قرار بدهم. در انتخاب زیرفصل ها هم جریان ها و موضوعات مهم انتخاب شده است. می شد جزئیات بیشتری را برگزید، اما ممکن بود حالت یکدستی کتاب از بین برود و فقط برای پژوهشگران مفید باشد. در فصل سوم، ??شاعر انتخاب شده و در هر فصل نمونه ای از مهم ترین آثارش آمده و شعرهایش تحلیل شده است. عابدی در باره شیوه تحقیقش خاطرنشان کرد: روش من در بررسی شاعران، قدری با آنچه در ایران جریان غالب شده است، فرق دارد. من سنت گرایانه کار می کنم و شیوه کارم آمیزه ای است از نقد عملی، محتوا و زبان هر شاعر. البته استفاده از این روش در دو دهه ی اخیر کمرنگ شده و منتقدان به سوی مباحث نظری کشیده شده اند. من منکر روش های نظری و نو نیستم، اما این مباحث را تا جایی می پذیرم که برای کارم مفید باشد. انطباق دادن نظریه ها با آثار، گرهی از کار ما نمی گشاید. مقدار زیادی از مطالب این کتاب حاصل پژوهش روی جزئیات است. با دو دهه کار مدام بر روی شعر معاصر منابع دست اول بسیاری گرد آورده ام که در واقع آنها را دستمایه ی نوشتن کتاب قرار داده ام. تلاش دیگر من بر واقع بینی و انصاف مبتنی بود و سعی کردم تا جایی که می شود، از مسیر انصاف و تعادل خارج نشوم.همچنین دکتر محمد دهقانی در این نشست گفت: کتاب حاضر از نظر من اثر مهمی است و تمرکز نویسنده در زمینه پژوهشی روی یک موضوع ستودنی است. در واقع این اثر مجموعه تجربه ها، تحلیل ها و تأمل های ایشان است درباره شعر معاصر فارسی که با زبانی موجز و مفید نوشته شده است. وارد نشدن کتاب به دنیای نظریه پردازی از امتیازهای روشن کتاب است. نگاه مؤلف نگاه مستقلی است که تحت تأثیر مکاتب و نظریه های رنگارنگی که با زبان نپخته به فارسی ترجمه می شوند، قرار ندارد. چرا باید مدام بکوشیم تاریخ شعر فارسی را با این نظریه ها انطباق دهیم و تحلیل کنیم؟


چهارشنبه ، ۵اسفند۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 53]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن