تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819893489




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصباحی‌مقدم از اهتمام برنامه ششم توسعه به ارتقاء انرژی‌ های تجدید‌پذیر خبر داد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: مصباحی‌مقدم از اهتمام برنامه ششم توسعه به ارتقاء انرژی‌ های تجدید‌پذیر خبر داد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: با توجه به این‌که انرژی‌های تجدیدپذیر فرصت ویژه‌ای را برای کشور به ارمغان آورده است، لذا در سیاست‌های کلان و همچنین در برنامه ششم توسعه به ارتقاء انرژی‌های تجدید پذیر توجه ویژه‌ای شده است.
به گزارش نامه نیوز، غلامرضا مصباحی‌مقدم در پنجمین کنفرانس بین‌المللی ایتک با اشاره به اهمیت ارتباط ایران و کشورهای همسایه در خصوص انتقال فناوری و همچنین جذب سرمایه‌گذاری‌ اظهار کرد: در این زمینه با آذربایجان و قزاقستان امروز گفت‌وگو داشته‌ایم و به‌طور کلی از ایجاد همکاری با تمام کشورهای همسایه استقبال می‌کنیم.


وی با بیان این‌که ایران در حوزه انرژی برق از ظرفیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: در حال حاضر شرکت مپنا که 70 درصد نیروگاه‌های ایران را ساخته و در بیش از 20 کشور جهان نیروگاه ایجاد کرده ، نمونه بارز خودکفایی است، لذا انتظار می‌رود که شرکت مپنا و شرکت‌های مشابه خدمات فنی و مهندسی خود را بیش از پیش ارائه کنند.


به گفته عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت‌های ایران در حوزه برق می‌توانیم صادرکننده این کالا باشیم و باید به این مساله نیز توجه کرد که تولید برق برای ایران صرفه اقتصادی دارد.


مصباحی‌مقدم با اشاره به پتانسیل ایران در خصوص وجود منابع گازی اظهار کرد: با توجه به مزیت نسبی گاز در ایران باید گفت که تبدیل کردن گاز به برق و صادرات آن صرفه اقتصادی زیادی برای کشور دارد.


وی ادامه داد: از سوی دیگر این امکان وجود دارد که از سدهای آبی‌مان بتوانیم برق بیشتری را تولید و صادر کنیم و از سوی دیگر در شرایط فعلی آمادگی برای جذب سرمایه‌گذاری در انواع انرژی‌ها و ارائه‌ی حمایت‌های قانونی برای انواع سرمایه‌گذاری‌های مشترک داریم.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید خام‌فروشی در صنعت نفت و گاز را کنار بگذاریم، اظهار کرد: این مساله نیاز به سرمایه‌گذاری دارد، لذا از همین‌جا از سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی برای حضور در این عرصه استقبال می‌کنیم.


مصباحی‌مقدم با بیان این‌که شدت مصرف انرژی در کشور بالا است خاطر نشان کرد: به نسبت میانگین جهانی، ایران چهار برابر بیشتر نفت و گاز مصرف می‌کند به‌طوری که گازی که ما روزانه مصرف می‌کنیم به اندازه مصرف کل اروپا و چین است که این نشانه هدررفت مصرف گاز در کشور ایران است.


وی ادامه داد: با توجه به این شرایط باید در بخش تولید و مصارف خانوارها مدیریت صورت بگیرد و در این زمینه نیز می‌توان از فناوری‌های پیشرفته که کاهنده مصرف هستند استفاده کرد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در حال حاضر مقدار مصرف روزانه بنزین 70 میلیون لیتر در کشور است، گفت: با مدیریت مصرف می‌توان این عدد را به 35 میلیون لیتر کاهش داد که به اعتقاد من علت این میزان مصرف عدم به روز بودن موتورهای ماشین است.


مصباحی‌مقدم با اشاره به مصرف بالای ناوگان‌های حمل‌ونقل اضافه کرد: ناوگان‌های حمل‌ونقل بسیار قدیمی شده‌اند به همین دلیل مصرف بالایی دارند، لذا می‌توان با تکیه بر حمل‌ونقل ریلی میزان مصرف انرژی را کاهش داد.


وی با بیان این‌که برخی از کارخانه‌ها نیز مصرف بسیار بالایی در سوخت دارند، خاطرنشان کرد: با اصلاح ساختار در مصرف انرژی می‌توانیم بین 100 تا 150 میلیارد دلار صادرات نفت و گاز داشته باشیم.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص انرژی‌های نو و تجدید‌پذیر گفت: با توجه به این‌که در ایران مناطق بازخیزی وجود دارد، لذا می‌توان از این ظرفیت بسیار بزرگ برای تولید برق و صادرات آن استفاده کرد.




منبع: ایسنا


۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن