تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804412354




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح پارلمان اروپا برای تحریم تسلیحاتی عربستان


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: طرح پارلمان اروپا برای تحریم تسلیحاتی عربستان


نشریه انگلیسی آبزرور در گزارشی نوشت: نمایندگان پارلمان اروپا به دنبال تصویب طرحی با هدف ممنوعیت فروش سلاح به عربستان و تحریم تسلیحاتی سعودی ها از سوی کشورهای اروپایی به ویژه انگلیس هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آبزرور نوشت: پارلمان اروپا براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است این طرح را 25 فوریه ( 6 اسفند) ) به رأی بگذارد.
به نوشته آبزرور، در این طرح از «معاملات تسلیحاتی گسترده کشورهای اعضای اتحادیه اروپا از جمله انگلستان، اسپانیا، فرانسه و آلمان با کشورهای مختلف خاورمیانه به شدت انتقاد و تعلیق فوری انتقال تسلیحات به عربستان سعودی و شرکایش در ائتلاف درخواست شده است.»
به نوشته این نشریه انگلیسی، در این طرح،  تصریح شده است: «عربستان سعودی بزرگ ترین مشتری تسلیحات انگلستان است و انگلستان بزرگ ترین تأمین کننده تسلیحات برای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بشمار می آید.»
آبزرور افزود: بر اساس متممی که «ریچارد هوویت» نماینده پارلمانی اروپا از حزب کارگر انگلیس ارائه داده همچنین بر لزوم اعمال تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی از سوی اعضای اتحادیه اروپا تصریح شده است.
به نوشته این روزنامه، هدف نمایندگان پارلمان اروپا از اعمال ممنوعیت صادرات سلاح به ریاض، به علت ارتکاب جرائم جنگی سعودی ها در یمن، است.
در همین حال آبزرور نوشت: «آلین اسمیت» نماینده پارلمان اروپا از حزب ملی اسکاتلند دیگر نماینده حامی این طرح می گوید: 'هنوز این احتمال وجود دارد که رأی گیری طبق برنامه پیش نرود، چرا که نیازمند حمایت نمایندگان پارلمان اروپا از احزاب سوسیالیست و دموکراتیک است . این نمایندگان قرار است این هفته در این مورد گفت وگو کنند.
این نشریه افزود: به هر حال 'آلین اسمیت ' بر این باور است که اگر این رأی گیری صورت بگیرد، قطعاً نمایندگان پارلمان اروپا آن را تصویب خواهند کرد.
به نوشته این نشریه، نمایندگان پارلمان اروپا که از این حرکت حمایت می کنند، بر این باور هستند که تصویب چنین طرحی می تواند قدم مهمی در پایان دادن به خونریزی ها در یمن شمرده شود.
آبزرور در این گزارش همچنین عنوان کرد: دولت انگلیس تنها در یک سال گذشته، مجوزهایی به ارزش جمعاً 3 میلیارد پوند برای صادرات تسلیحات به عربستان صادر کرده است. ضمن اینکه گفته می شود به صورت مستقیم در هدایت حملات کمپین نظامی تحت رهبری عربستان به یمن، مشارکت دارد.
این نشریه افزود: 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل هفته گذشته در اظهاراتی غیرمنتظره، کشورهای عضو شورای امنیت از جمله انگلستان را مخاطب قرار داده و از آنها خواست صادرات سلاح را به عربستان سعودی متوقف کنند.
به نوشته آبزرور، انگلستان اتهامات مربوط به نقش داشتن در انتخاب اهداف حملات هوایی در یمن را رد کرده، اما پذیرفته است که شماری از خلبان های دخیل در حملات هوایی عربستان به یمن را آموزش داده است.
این نشریه افزود: دو هفته قبل کمیته فراحزبی توسعه بین المللی پارلمان انگلیس که از نمایندگان تمام احزاب مهم تشکیل شده، با انتشار گزارشی خواستار توقف فوری ارسال سلاح برای عربستان و آغاز تحقیقات مستقل بین المللی در مورد حملات عربستان به یمن شده بود.
روزنامه گاردین هفته گذشته ،در گزارشی نوشته بود: دولت انگلیس با توجه به اظهارات جدید 'بان کی مون' دبیر کل سازمان ملل در مورد بمباران های 'کور' عربستان در یمن، تحت فشار بیشتری برای متوقف کردن فروش سلاح به ریاض قرار گرفته است.
'بان کی مون' اخیرا در سخنانی در محل پارلمان انگلیس که با همکاری سازمان ملل و اندیشکده چتم هاوس صورت گرفت، عنوان کرد: یمن در آتش می سوزد و در حملات هوایی نیروهای ائتلاف ( به رهبری عربستان) همچنان مدارس، بیمارستان ها، مساجد و زیرساخت های شهری را مورد هدف قرار می گیرند.
'بان کی مون' با بیان اینکه 'یمن مملو از سلاح است' گفت: درحال حاضر ما نیازمند این هستیم که کشورهایی که عضویی از معاهده منع تجارت سلاح هستند وظیفه خود را برای اجرایی شدن یکی از اهداف اصلی این معاهده که همانا کنترل سرازیر شدن سلاح به عواملی که استفاده درستی از این سلاح ها نمی کنند، انجام دهند.
دبیر کل سازمان ملل تصریح کرد که اعضای دایمی شورای امنیت از جمله انگلیس وظیفه ویژه ای برای تامین صلح در درگیری های افسارگسیخته برعهده دارند.
عربستان و 9 کشور عربی دیگر و با حمایت انگلیس و آمریکا از ششم فروردین 94 ،حملات هوایی و دریایی علیه یمن را آغاز کردند و تاکنون بیشتر تأسیسات زیربنایی، خدماتی، بیمارستان ها و مدارس و حتی منازل مردم این کشور را بمباران کرده اند .
در جریان این تجاوز آشکار نظامی تاکنون 22 هزار نفر شهید یا مجروح شده، میلیون ها یمنی آواره و تقریبا کشور یمن ویران شده است.
 


یک شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن