تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806375841




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‎دهد وعده جابه‌جایی پادگان ارتش در زنجان 12 ساله شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‎دهد
وعده جابه‌جایی پادگان ارتش در زنجان 12 ساله شد
پس از 12 سال انتظار برای انتقال پادگان ارتش هنوز هم این پادگان جابه‎جا نشده است و مسئولان امکان جابه‎جایی را به آینده دور وعده می‎دهند.

خبرگزاری فارس: وعده جابه‌جایی پادگان ارتش در زنجان 12 ساله شد



به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یکی از پروژه‌های قدیمی و خاک خورده برای زنجانی‌ها انتقال پادگان از داخل شهر به خارج آن است که هر از چند گاهی مطرح و بعد از مدتی دوباره از تب و تاب می‌افتد. هر زمان که بحث ترافیک شمال شهر زنجان مطرح می‌شود و رسانه‌ها در این زمینه به سراغ مسئولان می‌روند این پروژه و اجرایی شدن آن به سر زبان‌ها می‌افتد، اما پس از مدتی دوباره فراموش می‌شود. شاید جابه‌جایی پادگان زنجان نیز چیزی شبیه به وضعیت آلودگی شهر تهران است که هر موقع هوا آلوده است همه حساس شده و به سراغ مسئولان می‌روند و هر موقع که آلودگی از بین می‌رود دیگر کسی روزهای غبار آلود و تهران یادش می‌رود. پروژه انتقال پادگان زنجان، طی سفر مقام معظم رهبری در سال 82 به تصویب رسید تا در نهایت بخشی از اراضی پادگان بتواند در اختیار فعالیت‌های عمرانی شهری قرار گیرد اما تا کنون امکان اجرای این پروژه فراهم نشده و مشکلات همچنان به قوت خود باقی است. در پی توافقاتی که پس از ماه‎ها نتیجه داده است، دولت برای 179 هکتار از اراضی ارتش سند صادر و شبکه‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح بازگشایی می‎شود. *بازگشایی مسیرهای پروژه پادگان زنجان بر اساس اجرای فازهای مختلف خیابان سه لاینی در اطراف پادگان برای تسهیل در رفت و آمد مردم زنجان ایجاد می‎شود که بر این اساس، خیابان 50 متری با سه لاین رفت و سه لاین برگشت و حداقل 10 متر در طرفین با پیاده‌رو و فضای سبز به عنوان بخش نخست این پروژه چند ساله اجرایی می‎شود. همچنین در قسمت دوم نیز با اجرای طرحی شرق و غرب شهر زنجان از خیابان اول شهرک کارمندان تا شهرک به هم اتصال یافته و موجب نجات ترافیک میدان مدرس می‎شود. همچنین قسمت سوم پروژه در محل کمربندی شمالی زنجان و حد فاصل دانشگاه تحصیلات تکمیلی تا پادگان اجرا می‎شود تا شمال زنجان از بن‌بست خارج و عبور در این منطقه تسهیل شود. اصلی‎ترین محل اجرای این پروژه، گشایش ابتدای میدان ارتش محسوب می‎شود که قرار است با جابه‌جایی مکان نگهبانی، عملا انتقال این پادگان منتفی ‌شود، چون طبق طرح تفصیلی، گشایش بدون جا‌به‌جایی نیز امکان‌پذیر است. *ساخت پادگان جدید ارتش در اسفجین در واقع بر اساس این طرح ارتش می‎تواند هر زمان که تمایل داشته باشد نسبت به جابه‎جایی اقدام کند و نیازی به عجله در این زمینه وجود ندارد و برنامه‎ای برای اینکه زمان جابه‎جایی پیش‎بینی نشده است، ساخت پادگان جدید در اسفجین موجب جابه‎جایی کامل می‎شود. معاون امور عمرانی استاندار زنجان نیز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: تغییر کاربری اراضی برای تأمین منابع ساخت پادگان جدید ارتش، در کمیسیون ماده پنج بررسی می‎شود. جواد رحمتی با اشاره به اینکه فعالیت‌های نظامی پادگان زنجان تعطیل است و میدان تیر این پادگان نیز با اجرای طرح‏‎های پیش‌بینی شده از این مکان انتقال می‎یابد.

وی تصریح کرد: امکان جابه‎جایی پادگان ارتش در زنجان در حال حاضر کمرنگ شده و ارتش می‎تواند در فرصت مناسبت نسبت به انتقال اقدامات مناسب را انجام دهد. معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بخشی از این اراضی را برای کاربری‌های عمومی شهری از جمله فضاهای تجاری از سوی ارتش به بخش خصوصی فروخته می‎شود، گفت: تعاونی مجموعه ارتش نیز یکی از پروژه‎هایی است که در این مکان امکان اجرا دارد. *خاص بودن برخی از ساختمان‌های موجود در پادگان رحمتی با اشاره به خاص بودن برخی از ساختمان‌های موجود در پادگان ارتش تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده با راه و شهرسازی، این ساختمان‌ها با اهداف عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی با تاکید بر اینکه اقدامات نظامی پادگان از جمله میدان تیر از مدت‌ها پیش تعطیل شده است، ادامه داد: تغییرات کاربری زمین‌ها می‌تواند به احداث پادگان در محل جدید کمک کند. معاون امور عمرانی استاندار زنجان ابراز امیدواری کرد، مسیر حدود یک کیلومتری و عرض 50 متری بازگشایی شده، قبل از پایان سال‌جاری به بهره‌برداری برسد.

شهردار زنجان نیز با اشاره به رفع شدن موانع بر سر راه پروژه پادگان ارتش، گفت: برای اجرای این پروژه موانع زیادی وجود داشت، اما با همکاری مسئولان ارتش و پیگیری‌های انجام شده این موانع حل شده است. حبیب ملایی‌یگانه با اشاره به اینکه این مسیر به طول 1.2 کیلومتر و عرض حداقل 50 متر بازگشایی می‎شود، ادامه داد: بلوار این مسیر نیز چهار بانده بوده و مسیر دوچرخه‌سواری نیز گنجانده شده است. *پیشرفت 90 درصدی عملیات جدول‌گذاری پروژه وی با اشاره به پیشرفت 90 درصدی عملیات جدول‌گذاری پروژه افزود: بیش از 10 میلیارد ریال برای احداث معبر هزینه شده است. شهردار زنجان با اشاره به هزینه شش میلیارد ریالی آسفالت‌ریزی این پروژه گفت: سه پروژه در مجموع در این مکان اجرایی می‎شود که یکی از این پروژه‌ها بیش از 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. یگانه از آغاز عملیات دیوار گذاری و حفاظت پادگان خبر داد و گفت: بخشی از ساختمان‎های پادگان نیز با سابقه تاریخی و ارزش‎های معماری،حفظ می‌شود. گفتنی است،استاندار زنجان از دو سال قبل موضوع تعیین تکلیف اسناد زمین‎های ارتش را در دستور کار قرار داده و امروز این مهم محقق شده است، پادگان ارتش در ضلع شمالی و جنوبی اتوبان 22 بهمن زنجان واقع شده است. به هر حال امیدواریم با تدبیر مسئولان استان در آینده نزدیک شاهد بازگشایی محورهایی باشیم که به دلیل قرار گرفتن پادگان در مسیر هنوز بازگشایی نشده‌اند. به هر حال امیدواریم که انتقال پادگان به سرنوشت برخی پروژه‌های شهر زنجان دچار نشود و هر چه زودتر شاهد اجرتیی شدن آن باشیم.

94/11/19 - 10:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن