تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799141050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو اظهارنظر متفاوت درباره انتقادات اخیر آیت‌الله هاشمی/ حبیبی: شورای نگهبان معصوم نیست/ اسماعیل کوثری: اظهارات آقای هاشمی نوعی سو‌استفاده از بیت امام است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: دو اظهارنظر متفاوت درباره انتقادات اخیر آیت‌الله هاشمی/ حبیبی: شورای نگهبان معصوم نیست/ اسماعیل کوثری: اظهارات آقای هاشمی نوعی سو‌استفاده از بیت امام است
انتقادات اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از عملکرد شورای نگهبان، اظهارنظرهای انتخاباتی روزهای اخیر را به خود اختصاص داده است تا تنور انتخابات نیز گرم‌تر شود.
به گزارش خبرنگار نامه نیوز، در هفته ای که گذشت بحث داغ رد صلاحیت ها جای خود را به واکنش‌های متفاوت به انتقادات تند آیت الله هاشمی از شورای نگهبان داد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنرانی که 12 بهمن ماه به مناسبت دهه فجر انجام داد با انتقاد از ردصلاحیت نوه امام‌خمینی (ره) بیان کرد:  صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟

این اظهار نظر، واکنش ها و نقدهای بسیاری را از طرف سیاسیون و چهره های برجسته دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا متوجه رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام کرد. به عنوان مثال محمدعلی ابطحی در مورد این موضوع در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هاشمی با رفتار پوپولیستی می‌خواهد آرای حسن آقا را برای خودش جلب کند.


محمد غرضی، وزیر پست و تلگراف دولت سازندگی نیز ضمن انتقاد از صحبت های هاشمی، گفت:  آقای هاشمی همیشه خودش را شخص برتر مملکت می‌داند و کشور را جزو اموال خود دانسته و در تمام این سال‌ها خود را فوق جریان‌ها قرار داده؛ اظهارات آقای هاشمی علیه شورای نگهبان در اصل حمله به قانون اساسی و آرمان‌های امام بوده و نوعی انتحار سیاسی است. 


در ادامه این نزاع و واکنش ها، شیخ مهدی طباطبایی با حمایت از اظهارات رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عنوان کرد: سخنان هاشمی سنجیده بود و دلایلی هست که شورای نگهبان بر عملکردش درباره سیدحسن مصر است.


سوالاتی که در اینجا مطرح است این است که آیا اظهارات اخیر آیت‌ الله هاشمی درباره شورای نگهبان، کمکی به بیت امام برای حضور در مجلس خبرگان خواهد کرد؟ تاختن به شورای نگهبان و انتقاد از این نهاد در این مقطع حساس به صلاح کشور و جامعه است؟یا اینکه انتقادات آیت الله هاشمی  از عملکرد شورای نگهبان می تواند در تغییر رویه این شورا موثر باشد.



در گزارش پیش رو سعی کردیم با مصاحبه با دو شخصیت سیاسی از 2 طیف مخالف و موافق انتقادات اخیر  آیت الله هاشمی رفسنجانی به چرایی این اظهار نظر پی ببریم:


نجفقلی حبیبی  عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز، در پاسخ به این سوال که آیا اظهارات آقای هاشمی رفسنجانی در این مقطع زمانی حساس کار درستی بود؟ گفت: بنده در خصوص صحبت های آقای هاشمی اظهار نظر نمی کنم چراکه همه مردم ایشان را به خوبی می شناسند و هم سوابق کاری و هم سوابق علمی و اجتهادی ایشان برای تمام مردم مشخص و محرز است.


وی در ادامه افزود: به طور کلی اعتقاد بنده بر این است که هیچ شخصی، حتی شورای نگهبان معصوم نیست و انسان جایزالخطاست، ممکن است در بررسی صلاحیت توسط شورای نگهبان اشتباهی صورت گرفته باشد. همه ما به خوبی می دانیم یک جامعه می تواند عملکرد تمام دستگاه ها و مسئولین حکومتی را منصفانه نقد کند و نباید کسی را به دلیل اظهار نظر و انتقاد کردن مورد بازخواست قرار داد.


رئیس ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات 88 با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی مردم حق دارند بر کار متولیان امور نظارت داشته باشند، بیان کرد: حق انتقاد از متولیان امور را نباید از مردم سلب کرد و اگر این حق از مردم سلب شود نظام جمهوری اسلامی ایران به یک نظام دیکتاتوری تبدیل می شود و در آن صورت تمام جامعه ضرر خواهد کرد.


حبیبی در خصوص انتخابات مجلس دهم که در هفتم اسفند ماه سال جاری برگزار می شود، اظهار کرد: تا قبل از اظهار نظر قطعی شورای نگهبان در خصوص احراز صلاحیت نامزدهای رد صلاحیت شده گمانه زنی در این مورد کمی مشکل است، اما اگر این روند ادامه پیدا کند و اصلاح طلبان همچنان با جمعیتی اندک در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند، به احتمال زیاد اصولگرایان صاحب اکثر کرسی های مجلس خواهند شد.


وی درباره مشارکت مردم در انتخابات هفت اسفند تشریح کرد: قطعا غیبت نامزدهای اصلاح طلب در انتخابات بر مشارکت مردم تاثیر خواهد گذاشت اما امیدوارم تمامی اقشار جامعه با حضور و انتخاب فرد اصلح این ضعف را جبران کنند.

در جناح مخالف اما اسماعیل کوثری عضو جبهه پایداری و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نظر متفاوتی دارد و صحبت های هاشمی رفسنجانی را نوعی سو استفاده از بیت امام می داند.


وی در گفت و گو با خبرنگار نامه نیوز، با اشاره به صحبت های آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص ردصلاحیت نوه امام خمینی (ره)، گفت: بسیار تعجب برانگیز است، آقای هاشمی که خود یکی از قانون گذاران شورای نگهبان بودند در یوم الله 12 بهمن با حضور در این مراسم چنین حرف های بی پایه و اساسی را می زنند. به نظر من ایشان دچار فراموشی شده اند که در حضور مسئولین و در این مقطع زمانی این گونه اظهار نظراتی را مطرح می کنند.


نماینده مردم تهران تشریح کرد: فکر می کنم هر چقدر انسان بیشتر پا به سن می گذارد حسادت و طمع اش هم بیشتر از گذشته می شود و صحبت های صریح آقای هاشمی رفسنجانی در این دولت هم برخاسته از این حس است. ایشان نگاه و تفکر دولت تدبیر و امید را نزدیکتر به خود می بینند و به همین دلیل است که در این دولت خیلی بازتر و شدیدتر از گذشته اعلام موضع می کنند.


کوثری افزود: قطعا اظهارات آقای هاشمی نوعی سو استفاده از بیت امام است و به نظر من ایشان با بیان کردن این مسائل می خواستند رای سید حسن خمینی را به خودشان اختصاص دهند. در اینجا لازم می دانم بگم، بیت امام خمینی (ره) برای تمام مردم و اقشار جامعه است و نه برای حزب و شخص خاصی.








۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 219]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن