تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820382270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه و دانشگاه قم عنوان کرد تکریم خانواده مهم‌ترین ابزار برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: استاد حوزه و دانشگاه قم عنوان کرد
تکریم خانواده مهم‌ترین ابزار برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن
استاد حوزه و دانشگاه استان قم با اشاره به جایگاه خانواده گفت:‌ بحران در خانواده و نفوذ در آن یکی از مهمترین ابزارهای فرهنگی دشمن است که با تکریم و توجه به این نهاد می‌توان با سیاست‌های دشمن مقابله کرد.

خبرگزاری فارس: تکریم خانواده مهم‌ترین ابزار برای مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، احمد طهماسبی در همایش انس مودت پیشکسوتان سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین که پیش از ظهر امروز در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین برگزار شد، با اشاره به نفوذ دشمن اظهار کرد: نفوذ در بخش‌های مختلفی تعریف می‌شود که مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش آن شامل، نفوذ فرهنگی است. وی افزود:‌ با توجه به اینکه خانواده و جایگاه آن در اسلام بسیار مهم و قابل توجه است، دشمن سعی در از بین بردن جایگاه و کم ارزش جلوه دادن این نهاد فرهنگی و اجتماعی است. استاد حوزه و دانشگاه استان قم به اهمیت خانواده از نظر دشمن اشاره کرد و ادامه داد: دشمن خانواده را مرکزی برای دستیابی به اهداف خود می‌داند و باور دارد که با نفوذ در این نهاد می‌تواند به اهداف خود برسد. طهماسبی تعداد مادران دارای 5 فرزند شهید در کشور را 86 نفر دانست و عنوان کرد: با غفلت و سهل‌انگاری افراد جامعه، دشمن توانسته به بخشی از اهداف خود از جمله افزایش آمار طلاق و فروپاشی خانواده‌ها از هم برسد. این مسئول به آمار طلاق اشاره و تصریح کرد:‌ در حال حاضر در کشور ایران، در یک ساعت 18 طلاق و جدایی همسران از یکدیگر اتفاق می‌افتد و از هر 4 ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شود که این آمارها مناسب کشور یاد شده نیست. * ایجاد بحران در خانواده و نفوذ در آن مهم‌ترین ابزار نفوذ دشمن در دنیای امروز وی با اشاره به اینکه ایجاد بحران در خانواده و نفوذ در آن یکی از مهم‌ترین ابزارهای نفوذ فرهنگی دشمن در دنیای امروز محسوب می‌شود، اضافه کرد: طلاق و جدایی همسران از یکدیگر دلایل متفاوتی دارد که از موارد آن می‌توان به گوش نکردن بیانات مقام معظم رهبری و ارزش قائل نشدن برای خانواده اشاره کرد. طهماسبی شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، ازدواج‌های ناموفق، عدم آگاهی از وظایف مربوطه و احترام همسران نسبت به یکدیگر را از دیگر دلایل طلاق دانست و یادآور شد:‌ زنان خانواده وظایف مختلفی برعهده دارند که مهمترین آنان شامل تربیت فرزندان، مطالعه و کتاب‌خوانی، فراگیری فعالیت‌های مربوط به امور منزل و خانواده است. استاد حوزه و دانشگاه استان قم با اشاره به اهمیت توجه نسبت به خانواده اظهار داشت: بسیاری از والدین به امور خانواده همچون آموزش‌های دینی و آموزشی توجه نمی‌کنند. وی در بخش دیگری به تأثیر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی اشاره و بیان کرد: از نظر مقام معظم رهبری، ماهواره به عنوان گندآب فساد است چراکه بسیاری از طلاق‌ها و جدایی خانواده‌ها از تماشای فیلم‌های ماهواره ریشه و منشأ می‌گیرد. *منشأ بسیاری از طلاق‌های زناشویی برگرفته از فضای مجازی است طهماسبی با بیان اینکه 68 درصد طلاق‌های زناشویی برگرفته از استفاده از فضای مجازی است، افزود:‌ استفاده از تلفن همراه در بین مردم کشور ایران گسترده‌تر از سایر کشورها است و 77 درصد از آنان دارای این وسیله ارتباطی هستند. کارشناس و مشاوره خانواده استان قم عاقلانه، به موقع بودن و پایداری را از مهمترین مؤلفه‌های مهم ازدواج موفق از نظر رهبری دانست و مطرح کرد:‌ بزرگی و اهمیت انسان به تقوا و ایمان است و نمی‌توان دین و اخلاق را در امر ازدواج نادیده گرفت. گفتنی است، در این همایش بازنشستگان سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین و مسئولان این نهاد فرهنگی حضور داشتند. همچنین در پایان این همایش، از برگزیدگان خانواده‌های پیشکسوتان تجلیل و تقدیر شد.

94/11/15 - 14:10





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن